23 Haziran 2010

Yağmur derinleştiriyor yeşili

İki gündür fırtınalı hava. Bir açıyor, bir kapıyor. Bir esiyor, bir gürlüyor. Sonra güneş çıkıyor. Sonra yine yağmur yağıyor. Yaz olmasına rağmen, evde olmak istiyor insan. Dışarıya çıkmak gelmiyor içinizden. Deniz? Yok canım, ne denizi. Bahçeden topladıklarımı eklemeli salataya. Marullar çıtır çıtır. Pazarın en güzel marulları. Taze soğan ve dereotu da pazardan. Ancak bahçemizin maydanozu, az biraz çıkmış İtalyan rokası, orda burda boy vermiş semizotları da eklenince çeşit artıyor. Pazara gittiğimde, Fatma'yla Burhan'a uğramışım. Bir kasa da armut varmış tezgahlarında. İki tanesi benim pazar çantasına atmış kendini. Bize gelmek istemişler besbelli. Daha tam olgunlaşmamışlar. Belli ki salataya doğranır kıvamdalar. Hemen karşımdaki ağaçtan dökülen tam olgunlaşmamış kayısılar, Fatmaların körpecik salatalıkları, -fotoğraftaki önceki yıllardan bir salataymıştı, görüntü yanıltmasın- üzerine ufaladığım cevizler, yonca filizi, erken hasat sızma zeytinyağı, Zeytin İskelesi'nden, deniz tuzu, limon nereden bilmem ki?

26 yorum:

Evren dedi ki...

ne keyifli değil mi herşey dalından, toprağından olunca. lezzeti katmerleniyor sanki...
sevgiler...

Tijen dedi ki...

Evet gerçekten öyle Evren'ciğim. Çok seviyorum dalından topladığım güzellerle bir şeyler yaratmayı. Şimdi de bahçeye çıkıp dökülen kayısıları toplamam lazım. Ziyan olmalarına gönlüm elvermiyor!

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bizde geçen hafta Urladan kayısılarımızı topladık.Dün bir kısmı reçel oldu.Bir kısmı konu komşuya dağıtıldı. Bol miktarda yendi belki bugün keyfim yerine gelirse bir kaç tarifte kullanırım. İzmir bugün hem yağmurlu hemde serin. Yaz değilde sonbahar gibi. Ama yağmur bugün benim pazarcı teyzelerimle buluşmamıda engellledi..Çok sevgiler yağmurlu İzmirden..

Ada Deniz dedi ki...

şu tarihlerde havanın bu kadar serin ve yağışlı olması pek normal değil sanırm. Bozduk doğanın dengesini iyice. Ama ben bahçe sulanıyor, toprak suya doyuyor diye de biraz seviniyorum. İzmir o kadar kavurucuyduki geçen hafta ne kadar sulasak da her şey boynunu bükmüştü.

lavantalimon dedi ki...

oh mis gibi bildğin , gördüğün yerden toplanmış otlarla salata:) afiyetler olsun:)

çeşnici Handan dedi ki...

Ellerine sağlık. Ne güzel herşey taze, herşey körpecik. Afiyet olsun.

Tijen dedi ki...

Mine'ciğim ne güzel! Benim de kayısı kurutmam lazım ama hava bir açıyor bir kapıyor, bir kaç gün daha bekleyeyim bakalım.
*
Sağolasın sevgili Handan!
*
Ada ve Deniz'in annesi,
Çok haklısın geçen hafta çok sıcaktı havalar. Bu ara serinliğe doyacağız anlaşılan.
*
Lavantalimon,
Sağolasın, darısı hepimizin başına.

Narince dedi ki...

Kayısıyı dalından toplamaktan söz ettiniz beni kıskandırdınız şimdi. Zaten hava kapalı, güneş bir görünüp bir kayboluyor. N'aapiim benim de bamyalarım var bugün. Dün pazardan aldım, temizledim, küçüğüm sabırsızlanıyor anne çabuk pişir. Sabret kızım, akşama yiyeceğiz onu.

durutarifler dedi ki...

İşten güçten ne bloguma yazı yazabiliyorum nede blogları gezebiliyorum.
Çok ama çok özlemişim sizin yazılarınızı. Bu akşam üstü kendime keyif yaptım yazılarınızı okuyorum.
Sevgiyle kalın.

Damak Tadı dedi ki...

Biz senin kadar şanslı değiliz Tijen'ciğim..Sadece blogunu izleyip hayallere dalıyorum..))İyi ki varsın canım.!

pelince dedi ki...

Hepsi taptaze ,renkleri ahenkli ;) bir çatalda ben isterim..
afiyet olsun...

Narince dedi ki...

Evet bamyayı bu kadar çok seven başka çocuk var mıdır bilmiyorum. Blogda anlatacağım ama bir türlü düzgün bir bamya yemeği çekemedim. Bugün de hava kapalıydı, olmadı.
Haftaya, umarım.

Bocuruk dedi ki...

Tijen'ciğim,
Kahvaltı sırasında kulaklarını çınlattık, sonra bende bulunan kitaplarına baktık birlikte. Hatta Serpil in adını hatırlamakta zorlandığı bir otu bulduk. Serpil okuyunca kendi bildiği isminin de yazıda geçtiğini söyledi. Ama sahi keşke gerçekten aramızda olsaydın. Hepimiz çok mutlu olurduk. Bu taraflara yolun düştüğünde mutlaka görüşüyoruz :)
Sevgilerimle...

MMO dedi ki...

Sen böyle anlatınca nasıl özeniyorum bir bilsen.. Afiyetler olsun. :)

HÜLYA dedi ki...

BİR SALATA BU KADAR MI KEYİFLİ VE İŞTAH AÇISI ANLATILIR. SANKİ HEPSİNİ DALINDAN TOPLAMIŞ YAPMIŞ GİBİ HİSSETTİM BİR AN KENDİMİ..

ÇOOK ŞANSLI İNSANLARIZ HALA BAHÇEMİZDEN DALINDAN KOPARIP YİYEBİLİYORUZ MEVYE VE SEBZELERİMİZİ... BU HEP BÖYLE DEVAM EDER İNŞALAH...

HÜLYA dedi ki...

KOCAMAN SEVGİLER GÖNDERİYORUM SANA KAREDENİZİN EN GÜZEL İLİNDEN...

ÖPTÜM

Hülya dedi ki...

Sağlıklı yaşa,sağlıklı beslen stres yok...sıkıntı yok...
Büyüyünce ben de büyükşehirin koşturmacasından uzak bir yerde yaşayacağım :)
Sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Ben de geçtiğimiz bir kaç gün Mersin Silifke'deydim..Biz oradayken hava da güzeldi, güneşin tadına varabildim böylece:).
Ama Ankara'da yine bulutlu, serin hava karşıladı bizi. Uyanmak bile ne zor oluyor böyle havalarda...
İçimizin güneşle ısınacağı neşeli günler diliyorum:).
Sevgiler..
aslı

Betül İnce dedi ki...

Aşağıda dediğin gibi Tijen'ciğim bu sene burada kayısıyı kurtarmak için bir ilaç bir ilaç. Elmalarım da kayısılarım da olmak bir yana patır patır dökülüyorlar.
Oraların yağmurunu da severim ben.

Zehra Gürgen dedi ki...

Tijen'cim Fethiye'ye geldiğimden beri bahçeden yer oldum.Ne zevkliymiş, maydonoz,nane,dereotu,marul,patlıcan,kabak,domates,salatalık,bamya,karpuz,kavun,biber..dün dolmalık biberlerimizi toplayıp zeytinyağlı dolma yaptık :)
ama kabak çok fazla ve artık ne yapacağımızı şaşırdık ?

Tijen dedi ki...

Ne güzel Zehra'cığım!
Kabak fazla deyince aklıma geçen yıl okuduğu ve hakkında tanıtım
yazısı yazdığım bir kitap geldi.
Kabak bir yerden sonra kabak tadı veriyor değil mi? Ben yine de çok
severim. Negerek böreği vardı blogda tarifini vermiştim, ondan yap (hakikaten börek gibi, çok lezzetli oluyor), sonra yine geçen yıl tarif ettiğim fırında
mısır unlu kabak var, kabak böreği yap, çok körpeleri incecik şerit halinde doğrayıp çiğden salata, ya da haşlayıp zeytinyağı, limon, sarımsakla...
Kabakla yapılabilecek bin türlü şey var aslında ya tabii her gün de yenmiyor meret!

mintinin dünyası dedi ki...

NE NAİF İNSANSIN SEN TİJENCİM BÖYLE YA.GIPTA ETMEMEK ELDE DEĞİL SANA.AMA BEN DE EN AZ SENİN KADAR ŞANSLIYIM.MALATYALIYIM VE KAYISIYI EN TAZESİNDEN TOPLAYIP KURUTUYORUM:)SEVGİLER

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ah ah Tijen abla buradan senin şu anlatışların istanbuldakinden daha da bir özlemle duruyor:(Sormuşsun ya nereye diye bu sefer biraz uzaktayım yurtdışı gibi:)
londondayım,wimbledonda kalıyorum..3 ay yokum türkiyede inşAllah..İnan 1 hafta olmadı ama bizim yemekler diyorum..
sizde yağmur çok,yağmur beklediğim bu ülke ise alabildiğince sıcak anlayamadım bende.
sana selamlar sevgiler buralardan

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

o tazecik yeşilliklerin olduğu pazarlarda dolaşasım geldiii..

İstanbul sadece havalar değil pazarlar bile keyifsiz.

zerrin-misss dedi ki...

tijenim, uzanıp alasım geldi tabağı. harika görünüyor.. nasıl özendim ağaçtan birşeyler toplamayı özledim..

kayısılar bittimi?

Tijen dedi ki...

Zerrinim şekerim,
Bitmek üzere ama beni de bitirdi kayısılar! Son iki tas kayısıyı kime vereceğimi bilemedim. Artık bir şey yapacak enerjim de kalmadı. Öyle duruyorlar balkonda iyi mi?