29 Haziran 2010

Etkin bir sakinleştirici

Kağıtları kalemleri çıkarın. Size etkili bir sakinleştirici tarifi vereceğim. Dikkatle okuyun. Sakın hata yapmayın. Tarif verildiği şekilde uygulandığında etkilidir: Önce dalından ıhlamur toplanacak. Biliyorum çoğu yerde ıhlamur çiçekleri çoktan tomurcuğa durdu. Belki şanslı olanlarınız hala koklayabiliyorsunuzdur bu güzelim çiçekleri. Yok mu dalından ıhlamur toplayabileceğiniz bir ağacınız? Öyleyse pazardaki teyzelere başvurun. Pazarda tonton bir teyzeniz de yoksa ıhlamur satın alabileceğiniz, güvendiğiniz bir dükkana gidin ve şöyle güzel kurutulmuşlarından ıhlamur alın. Tazesinden. Hatta eminim çoğunuzun dolabında ıhlamur vardır, kış soğukları için, öksürüklü günler için sakladığınız. Demliğinize irice bir tutam ıhlamur atın. Üzerine de normal çayınızı. 2-3 tane karanfili de unutmayın ama. Güzelce demleyin. Huzurlu bir köşe seçin kendinize. Denize bakın, parktaki ağaçlara bakın, dağa, ormana, göle. Hiç biri yoksa evinizin en çiçekli köşesine yahut en huzur bulduğunuz yerine kurulun. Şöyle hafiften bir müzik gelsin kulağınıza. Politikacıların, reklamcıların, doktorların, diyetisyenlerin ve bilumum şahsı muhteremin sesi silinsin kulağınızdan. Yüreğinizden de. Sizi ürküten, korkutan, yıpratan, acıtan ne varsa bu hayatta, çayınızı bitirene kadar söyleyin sizi terkeylesinler. Yudum yudum için çayınızı. Dertleriniz yerini ıhlamurlu çayınızın verdiği huzur hissine, onulmaz ferahlığa bıraksın. Beş dakika olsun uzaklaşın bu debdebeden. Bu kandırmacadan, amansız savaştan, akıl almaz ticari saldırılardan. Sakın ha televizyonunuzu açmayın. İnternete de bakmayın bu sürede. Radyo dinliyorsanız reklamlar başladığında kapatın sesini. Bu sizin savaşsız, dürüst, dingin bir yaşam için dilek dileyeceğiniz zaman. Hem kendiniz hem de bu dünyadaki tüm canlılar için. Bir beş dakikanızı bu işe ayırabilir misiniz?

29 yorum:

Evren dedi ki...

tavsiyene uydum, dün bir 5 dakikadan fazlasını ayırdım, bugün bir detay daha yakaladım ve gidip hemen tarçın katkılısını deniyorum.
sevgiler...

mine dedi ki...

tüm kalbimle bu dileğe katılıyorum gerçekleşebilmesi dileğiyle...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Bizim yasadigimiz ev, iki yani ihlamur agaclariyla kapli bir yolun ustunde... Ben babam soyleyene kadar tanimamistim bu agaclari... O zamandan beri, Italyanlarin saskin bakislari altinda merdiven dayayip topluyorum... Bu yil daha cicek acar acmaz oyle cok yagmur yagdi ki, pek verimli olmadi ihlamur mevsimi... Ben icine elma kabugu da koyarim ihlamur demlerken... Hele eksi, yesil elma cok guzel bir koku ekler, ihlamurun kokusunu ortmeden...

Serap dedi ki...

Ihlamur çayını demlemek sanki kışa özgü gibi olduğu için aklıma gelmedi ama; kokusuna hastayım bu aralar, hem iş yerimde, hem oturduğum semtte hayran, hayran, sarhoş bir şekilde, hepsini selamlayarak başlıyorum güne. Tavsiyenizi dinleyip, en kısa zamanda o 5 dakikayı kendime ayıracağım. Sevgiler.

gulsev dedi ki...

Ayırmazmıyım hiç....
Helede sen bu fikri hatırlattıktan sonra :)
Nasılda ihtiyacımız var bir müddet anlıkta olsa kopmak seslerden, teknolojiden, onuda şimdi yapsam acaba mı? diye karar vermekten, vazgeçmekten, koşmaktan....

durutarifler dedi ki...

Ihlamurun kokusunu halen dalından alabilen şanslı insanlardanım.
Canım öyle bir ıhlamur çayı çekti ki anlatamam. Hemen demleyeceğim.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Tijen,
Günümüzün kargaşasında tavsiyelerine uyabilmek, her şeyden uzaklaşmak müthiş olurdu.
Ben şimdilik küçük balkonumda
ıhlamurumu demleyip, yan bahçeden balkonuma doğru büyüyen, erik ağacı ve asma yaprakları arasında ıhlamurumu içerek bu önerine katılacağım.
İnşallah ileride Karadeniz'in engin maviliğine ve yemyeşil ormanlarına bakan köydeki evimiz bitince bunu orada uygulayacağım.

a_y_s_e dedi ki...

ah ah yine yaktin beni. o resim oyle konur mu? Direk teyzemin bahcesi geldi aklima... Tijen sanirim siz bizim sitedesiniz su anda, pek ozledim...

Gizem dedi ki...

Tijen, ah ne de guzel yapasim geldi. 5 dakika kafami dinleyip sonra 20 dakikacik da olsa kitap okusam olur mu? bozdum mu tarifi?

beste dedi ki...

ne guzel dilekler, hayaller, hemen yapayim 5 dakikalik huzura katkim olsun

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Beş dakikadan daha fazlasını ayırabilirm çünkü kafam o kadar yorgun ki bu aralar. Bir Ihlamur ağacı birde hanımeli kokusu beni çok mutlu eder ikiside hoş dinlendirir ruhumu sevgiler...

handan dedi ki...

Handan
Tijen hanım öyle güzel ifade etmişsiniz ki ..Hemen yarın Büyükadadaki ıhlamur ağaçlarının birinden toplayacağım çiçekleri..Anlattığınız gibi çok köşe var burada, her gün oturup sadece kendimle başbaşa kalıyordum ama ıhlamur çaylısını denememiştim. Eskiler ıhlamur ağacını mahkeme binalarının önlerine dikerlermiş biliyor musunuz? Sakinleştirici etkisinden dolayı.. Bahçeme ilk diktiğim ağaçlardan biri de ıhlamur..Seneye verecek inşallah..O doyum olmaz parfüm esintisini hiç bir şeye değişmem kesinlikle.. Tekrar hatırlattığınız için yüreğinize, kaleminize sağlık...

kara kitap dedi ki...

nasıl da kokar ıhlamur ağaçları :)) iğde kokusu biter ıhlamur başlar.yanından geçerken genzini yakar insanın.ıhlamuru karanfil ve tarçınla çok severim ben.bir koku ve tat cümbüşüdür.içini ısıtır ve huzur verir insana.evet evet,ben kesin keyfine düşkün bir ege kızıyım,bak aklıma geldi yine bütün yaylar gevşedi. :)))

Demet dedi ki...

Tijenciğim ne kadar özlemişim bu mis kokan, pozitif yazılarını... Yapmamızı önerdiğin şeye o kadar ihtiyacım var ki anlatamam. Evde ıhlamurum yok şimdi ama hemen yarın yapmanın hayalini kurmaya başladım.

Selhan dedi ki...

Ihlamur agaci yok buralarda... Veya ben bilmiyorum! Bende zencefil, karanfil ve tarcindan yaptigim cayimi alip camin ardinda gizlenip hemen onumuzdeki yabani kusburnuna yuva yapmis kuslari seyredip dinleniyorum!

Sevgiyle,
Selhan

Unknown dedi ki...

Yahu ne tesaduf, bende sehir parkinda farkedip sonra sehrin her yaninda bolca ihlamur oldugunu kesfettim!!! Hemen gidip toplamam lazim, artik annemin bana torba torba ihlamur yollamasina gerek kalmadi :-)))) Sevgili Mehtap'a kimse karismamis bakalim benim basima neler gelecek, bu Amerikalilar rahat durmaz bi turlu!

Unknown dedi ki...

Bir de sorum olacak; (anneme sorsam anlatamayacak telefonda, biliyorum). Toplama zamani bu resimdeki halimi? Bizim buradakiler aynen bu resimdeki gibiler su anda.
Tesekkurler.

MMO dedi ki...

Ben de farkında olmadan bu sakinleştiriciyi kullanıyormuşum meğerse.. :))

Egeden Tarifler dedi ki...

Tijencim, yazını okurken bile o huzuru içimde hissettim... Deneyince kim bilir nasıl etkili olacak :)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Tijen,
Başımın üzerinde yerin var.
Köydeki ev bitince, tadını hep birlikte çıkarırız İnşallah.

hayat dedi ki...

Tijenciğim, sakinleşmeye ne çok ihtiyaç var önerini uygulayıp küçük balkonumda kendime bir beş dakika ayıracağım. Eline yüreğine sağlık güzel insan. Sevgiyle kal...

Zehra Gürgen dedi ki...

Bu taraflarda ıhlamur ağacı var mı acaba? hiç görmedim..olsada toplasam dalından çiçekleri, eminim çayı kadar huzur vericidir..

Narince dedi ki...

Ne çok ihtiyacım var bu sakin ana. Birkaç dakika sadece. Sabahları erken kalkıp balkona oturuyorum ben de, güne başlamama yardımcı oluyor, sonrası akıp gidiyor, dertler yine doluşuyor kafama.

kekik dedi ki...

Geçen hafta sonu, Emirgan Sütiş'in önündeki Ihlamur ağacının yanından geçerken çarptı beni tomurcuğa duran ıhlamurların kokusu.. İstanbul'un 8000 yılı sergisinden çıkmış, bu şehrin tarihiyle yıkanmışken, bir de ıhlamurların kokusu yıkadı beni. Ah istanbul, ahh.. Üzerine bir de sakinteştirici ıhlamur çayı iyi gider:) Sevgiyle..

Candan

Damak Tadı dedi ki...

bizim bahçemizde de 50 yıllık kocaman bir ağaç var..hemde hemen balkonumuzun altında..yıllar sonra farketmiştim ıhlamur olduğunu..

Her gece kaç 5 dk lar ayırıyorum canım,bundan sonrada ayırmaya devam..)

Zeynep dedi ki...

Tijen aklıma annemin biz küçükken içine limon,elma koyduğu soba üzerinde kaynattığı ıhlamur geldi.Ne güzeldi...
Mis kokulu bir ıhlamurun getirdiği dinginliğe ihtiyacımız var sahiden de.
Sevgilerimle

HADİYE dedi ki...

Selam Tijen,

Hepimizin yüreğinin derinliklerinde bir yerlerde kalmış huzur arayışlarını ortalığa çıkarma girişiminde çok başarılısın. Tebrik ederim seni. Şimdi: Ihlamurum yok ayrıca işteyim ve canım nasılda istedi huzurlu bir köşede örn.bir dağ başında şu senin tertibi yapıp içmeyi oof of.

Ballı Cimcime dedi ki...

Bu ara hiç keyfim yok, ruhum karışık. Bu güzel paylaşımını sayfama taşıyorum canım müsaade edersen, tarif için çok teşekkürler. Sevgilerimle...

papatyaninguncesi dedi ki...

ıhlamur a bayılırım.çiçeğini görünce küçükken bizim lojmanın bahçesinde 2 büyük ıhlamur ağacı vardı.iki de açtımı bütün köyü mis gibi ıhlamur kokusu sarardı.birden aklıma geldi :))