10 Aralık 2007

Kırmızı deyince, soğan da gelir akla

Gelmez mi? Hani saç gibi örerler upuzun, asarlar tezgahların direklerine. Balıkçılarda vardır en çok, bir de tabii soğancılarda. Pazardaki soğancılarda yani. Ucundan birer ikişer koparır alırsınız. Normal soğana göre pahalıdır ya daha tatlıdır, daha renkli, daha albenilidir. Daha lezzetlidir de. Yani fiyat farkını hak eder. Fırında sebze yaparken kullanırım en çok ya pizzaya da pek yakıştırırım. Şöyle bol soğanı kavurup hamurun üzerine yaydınız mı... Çok olmadı, bir ay kadar önce, soğanlı bir pizza yapmıştım. Evde sadece tatlı kırmızı biber ve soğan vardı. Kırmızı da değil üstelik. Zeytinyağında soğan ve sarımsak kavurdum, içine tane kimyon koydum. Sonra da şerit halinde doğradığım kırmızı biberleri. Hamuru hazırladım, önceden beş dakika pişirip harcını ekledim. Üzerine de dilimlenmiş peynir. Ne peyniriydi ki? Dil peyniri olabilir. Yine fırına. Bir güzel olduydu ki. Durduk yerde şimdi, onu hatırladım.

40 yorum:

Adsız dedi ki...

Müthiş kadın Tijenim,

sen varya tok karnı acıktırırsın. Ayol soğanlı sarımsaklı pizzzada nereden çıktı .. :)Ağzım sulandı resmen.

Bu kırmızı soğanı biraz tuzla ovup içine nar ekşisi, pul piper biraz zeytinyağı gezdireceksin. Aman allah ekmek içi yerim başkada birşey aramam :))

Öpüldünüz ... :)
www.misssgibi.com

Disalce dedi ki...

merhaba tijencim...

valla çok faydalı bir sebzeyi eklemişsin....hayatımda hiç soğan yemedim...yiyememde...tuhaf oluyorum..midem bulanıyor...

çocukluğumdan beri soğan yemedim...
görüntüsü çok güzel benim için..ama tadı....

paylaşımın için teşekkürler...
foto güzel....

HULYA dedi ki...

Tijen'ciğim,
Ben çiğ değil ama pişmiş soğanı pek severim.Hele pizzanın üstünde nefis oluyor.Kırmızı soğan ise tatlılığıyla çiğ bile yenir.Senin bloğunun resimlerine bayılıyorum.Sevgiler

Tijen dedi ki...

Ayol kadıncığım, Zerrin'ciğim,
Ben mi sen mi? Akşam akşam sular akmıyor olacak da ben ne yapıp edip o ıspanakları yıkayacağım. Poşete koyar dolaba geri koyarım.
*
Disal'ciğim,
Rahmetli enişteciğim de yiyemezdi soğan. Ya da yemez miydi acaba? Halacığım onun köftesini soğansız yapar, önce onunkileri kızartırdı, kokusu sinmesin diye. Bilirim nasıl olduğunu.
*
Hülya'cığım,
Al benden de o kadar. Bir kilo pişmiş arpacık soğanı yiyebilirim!

Hülya dedi ki...

Tüm sebzeler gibi soğana da bayılırım.Çiğine de pişmişine de...Balıkla kırmızı soğan,bulgur pilavıyla,kuru fasulye ile...
Gebze'de kavrulmuş soğanla yapılan bir börek var pek severim kayınvalidem yapar.Bilin bakalım adı ne? "KOCAGÖRMEZ"
Sizin pizzayı da denemek isterim ama tek porsiyon yapabilirim ancak, ne oğlum ne de eşim yer...Yemek seçen bir aileye sahibim maalesef.
(Bu arada yeni başladığım bloga yazdığınız yorumlar beni çok mutlu ediyor,ilginiz için teşekkürler..)

Mutfak Havlusu dedi ki...

yemek yaparken ilk başta o kavrulan soğanların lezzeti bir başkadır:)
ya kavurmalı soğan(bizim yörede yapılır bu)nefis bir lezzettir.
yada ciğerin yanına yapılan bol maydonozlu kırmızı soğan:)
Tijen ablacım bu uzayıp gider ve ne biz soğandan nede o bizden ayrı düşemez,olamaz doğanın kanuna ve bizim bünyeye aykırıdır:)))

Hülya dedi ki...

Paylaşım ne güzel...arada kilometreler olsa da aynı anda siz de sitedeymişsiniz...Kayınvalideme ilk gittiğimde "Kocagörmez"i yapmasını rica edip resimleyeceğim.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Merhaba Tijen,
Bizde de çok sevilir soğan,soğanı ağır ateşte pişirir,üzerine yumurta kırarız,tadı nefis olur.
1. körfez savaşı çıktığı zaman herkes erzak derdine düşmüştü,eşim o günlerde örgü halinde 3-4 bağ soğan getirmişti.
Rahmetli kayınvalidem "bizim erzak hazır,soğanımız varya başka hiç bir şey almasakta olur,kavurur kavurur yeriz" demişti.Aslında çiğken kokmasa daha sık tüketeceğimiz bir besin.

Gönül dedi ki...

öyle güzell anlatmışsınkiii eee ben soğan hiç sevmemkiiii ama çiğ sevmem pişmiş severimm...seninkide pişmiş olduğuna göree e alayım bari bir dilim dimi ama:)))) sevgilerimle

MUTFAKISTAN dedi ki...

tijencigim kirmizisogan aklima hep palamutu getirir bu ikiliye bayilirim aslinda ben sogan severim ,senin pizzayida sevdim harika olmali sevgiler

Tijen dedi ki...

Kızlar akşamın bu saatinde oturmuş soğan konuşuyoruz farkında mısınız? Sonra da ağlarız allah bilir, soğanın acılığından. Aman ağlatan soğan olsun, o geçiyor da...

Damak Tadı dedi ki...

Tatlı Tijen'im,
Yeni yeni arkadaşları ve sayfalarını ziyaret etmeye başladım.Geçikmişliğimden özür dilerim tatlım.
Siteni şimdi inceleme fırsatım oldu.Hepsi birbirinden lezzetli ve enteresan geldiler bana..)O güzel yüreğine sağlık canım.
Aşağıdaki postlarından birinde benim adımda geçmiş.))Çok hoş duygulara kapıldım birden.(kapılabilirim dimi..)))
Lezzet dergisini aldım ve yazdıklarını okudum.Harikasın canım tek kelime ile.Tebrik ederim seni..)
Kırmızı soğan bana da palamutu hatırlatır.Biz Karadenizliler sanırım palamutu kırmızı soğansız düşünemeyiz.))

Canım kocaman öpüyorum seni.Bu aralar fazla oturmak bana iyi gelmiyor.

Sevgilerin en güzelleri seninle olsun MELEK Tijen'ciğim.

YILDIZNAF dedi ki...

Ben de bu cesit soganin rengindeki albeniye, tadindaki lezzete hayranim. Hakikaten ozendirici bir yazi olmus. Derhal bu guzel dogaclama tarif yapilacak! Sevgilerle...

Leziz Tarifler dedi ki...

Soğanın çiğine de, pişmişine de bayılırım. Hele pizzada olursa, hiç dayanamam. Ellerine sağlık Tijen'cim. Sevgiler.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Tijen'cim, yine ne güzel bir anlatimla karsimdasin canim. Simdi ben o anlattigin hamuru ve üzerindeki o soganlari tam olarak kafamda bir güzel hayal ettim de, sonra yine elde var sifir. Ama olsun, bilinen lezzet bir kere kolay kolay da silinmez hafizalardan, dimi? Anlattigini ben sogan pastasina benzettim ama tam olarak ta cözemedim.

Selam ve sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Ben blogunuzun bu halini ve de yazim biciminizi cok begeniyorum.
Ozellikle fotograflar cok guzel ve yalin - gercekten yemeklerin guzelligini gosteriyorlar. Ustu tozlu havuclar bu kadar mi "beni ye" der?

Benden hizli bir tarif:
2 demet roka, 2 orta boy havuc (rendelenmis), kimyon, zeytin yagi, tuz karabiber, biraz sirke. Karistirin ve afiyet olsun!

Ben bu salatayi cok begenerek yiyorum, belki yaparsiniz.
Saygilar,
Mehmet.

Adsız dedi ki...

Gerçekten kırmızı soğanı ben de çok seviyorum. Dediğin gibi fiyat farkının hakkını veriyor.Pizzayı da nerden hatırlattın şimdi...Ben de tban malzemesi olarak kavrulmuş kırmızı biber ve sarımsak içine de kekik koyarım nefis olur....Öpüyorum...

tata dedi ki...

Tijen'cigim, bizde de kirmizi sogan hep salataya girer veya baliga eslik eder. Pizzada hic denemedim, bakalim bizimkiler ne diyecek?
Sevgiler

banu kırmızıgül dedi ki...

canım kırmızı soğanı çok severim. mutfağın bir köşesine asılı olacak ve soğanlı yumurtayada bayılırım. :)

Yaren dedi ki...

Sogan aslinda faydali ama midesinden rahatsiz olanlar icinde hazmi zor bir sebze.Ben yemekte sogani cok severim,birde kokusu o kadar güzel geliyorki,harika oluyor.Kirmizi sogan dogru görünüs gibi tadiylada daha güzel ve lezzetli.Ben salatalarda kullaniyorum ama pizzada hic aklima gelmedi.ARtik kirmizi soganla yaparim pizzayi,iyi fikir:)Güzel paylasimin icin tesekürler canim.

sekergibi dedi ki...

merhaba ti,jen
kırmızı soğan tatlı olur
yemesi gayratlı olur.
severim soğan yemeyi
kokusu atlı olur.

pizza şiirimde daha sonra gelir.
sevgiler

munevver dedi ki...

Soğanlı pizza, soğanlı arnavut böreği... Nasıl güzel bir nimettir bu.

Bu arada, bak bakalım beğenecek misin?

Sevgiyle,
Nane Limon

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Harika bir fotoğraf buuuuuu... Soğan sevmeyen ben soğan yemek istedim görünce. :)

yagmur dedi ki...

soganli pizza,imm guzel duruyo.ben burda(texas-houston)soganli bagel yemistim.o da cok guzeldi...bir de bu fotografi cok sevdim..:)
sevgilerimle

Zeynep dedi ki...

Merhaba Tijen
Ben de soğanın yemeklerde iyice kavrulmuş olanını severim.Bir de yemeklerde iyice eriyip belli olmayacak.Yemeklere ayrı bir lezzet katıyor.
Sevgilerimle

DAMLA dedi ki...

Tijen'cim,
kırmızı soğanı ben sadece balık yanında bol maydanoz,sumak,limon ve zeytinyağı ile karıştırarak yerim. Başka kullanma usulünü de bilmiyordum walla. Hele ki soğanlı pizza!... Ama kavrulmuş soğanı çok seven ben sanırım bu pizzayı da severim...

Tijen dedi ki...

Soğan sevenler, soğan sevmeyenler, soğan sevip de yiyemeyenler,
Hepinize teşekkürler! Ne olursa olsun, soğan güzel bir yaratık, her haliyle.

Zeynep dedi ki...

Tijen'ciğim yazının başlığındaki kırmızı deyince kısmını üstüme alınabilirmiyim :)

Sıcacık sevgilerimle...

ebrulitatlar dedi ki...

Bayılırım kırmızı soğana. Şöyle balığın yanına kırdıkmı off. Nefis olur. Çok güzel bir resim. Sevgiler..

Ceylan dedi ki...

Ben fotoğrafa da vuruldum, pizza fikrine de, ellerine sağlık yine Tijen'ciğim ! Biz de bu akşam kırmızı soğanlı- sumaklı-domatesli semizotu salatası vardı, bol nar ekşili...Bir de aklıma Jamie Oliver'ın bir kitabındaki fırında kırmızı soğan dolması geldi..İçinde ne vardı hatırlamadım şimdi ama leziz duruyorlardı!

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Tijencim bu soğanları yemeye kıyamıyacak insan herden buluyorsun bu kadar seçme sebzeleri tablo gibiler her kes pişirmiş bende seyredeyim bari
hayırlı geceler canım...

Nukhet dedi ki...

Pes yani Sevgili Tijen, bu kadar olur.

Daha aksam markette bir seyler alirken fiyati benim aldiklarimin 5 kati falan olan kirmizi kocaman amerikan soganlarini gordum. ELim uzandi bir an ama dedim degecek mi, gene bildigim normal fiyatli olanlarindan aldim. Ama Dusundun de alip bir denemek lazim gene de diye. Sanirim senin bu yazindan sonra ozellikle pizza da kullanmak icin para kiyacagim. Sevgiler
Nukhet

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Yazlari haftasonu kamp yapardik Saroz'da...Bir arkadasimiz hep bir adet kirmizi soganla gelirdi salatada kullanmak icin, ( Baliklarimizi da Gelibolu'dan alirdik)o aliskanlikla salataya hep kirmizi kullaniyorum ben de..

Betül dedi ki...

merhaba
yine eşsiz bir anlatım ve soğan...
soğanı severiz millet olarak, hiçbir şey bulamazsak soğan ekmek yeriz demez miyiz.. sevgilerimi bırakıyorum....

Tijen dedi ki...

Demek bu kadar soğansever var aramızda. Eh Betül doğru söylemiş. Hiç bir şey bulamasak soğan ekmek yeriz, hatta soğanın cücüğü en kıymetli yiyecektir, hikayedeki gibi...

sekergibi dedi ki...

onun adı şeker tijen
mutfağında vardır zen
birde pizza yapmış ki
baylırsın ahhhhh yesen

canım işte pizza şirin geldi ama sen yeni yazı eklemişsin bi dahaki sefere onada yazarım.
sen iste yeterki

yagmur dedi ki...

tijen ablacim
ben ,bagelin ustunde sogan olanindan yemistim..'everything'i de deneyecegim en kisa surede:)

NiNo dedi ki...

bu ne muhtesem goruntuuuuuuuuuuuu

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

Tijen'cim
keşke daha önce ziyaret etseydim.
geç kaldım.
soğan çubuklarımı kırmızı soğanla denerdim. neyse aklıma getirdin iyi oldu.
bir daha ki denemem için kendime not aldım.
sevgiler

Tijen dedi ki...

Aaa bu yorumlara teşekkür etmemişim. Ne ayıp. Affedin kızlar! Sağolun sağolun.