19 Ağustos 2007

Kahvaltı etkinliği

Eklenti. Noktalama işaretlerini doğru yer ve zamanda kullanıyor muyuz? Bence kullanmıyoruz. Noktayla ünleme takılmışız. Öyle gidiyoruz. Şimdi bir de gülen ve ağlayan yüzler eklendi dağarcığımıza ya onlar sanal dünyanın armağanları. Uzun sözün özü şu ki, sevgili Ayşem noktalama işaretlerinin kullanım yerlerine dair bilgilerinizi tazeliyor. Okumak için lütfen burayı tıklayın. Sevgili Ayşem sana çok çok teşekkürler.

"Ah kahvaltı" demiştim. Bir kaç yazı önce. Çünkü Ümit güzel güzel kahvaltılar hazırlamıştı bize. Sofranın etrafına oturduk demiştim. Hepimiz. Saatler süren kahvaltıdan sonra ise, kahve-likör keyifleri yapmıştık. Ada günlerinde. Geçen günlerde. Şimdi ise bir başka kahvaltı heyecanı var ya kısaca anneannemi anacağım önce. Şahinde anneanne kanser olmuştu. Yatağa hapsolmuştu. Yatıyordu ya, damak tadından bir şey yitirmemişti. Her akşam aynı şey yaşanıyordu. "Ah" diyordu, "sabah olsa da kahvaltı etsek." "Ama" diyordu, "tereyağlı kızarmış ekmek isterim." Yanında kaymakla bal da olsa bayılacak.

Bu seferki yemek etkinliğinin evsahipleri İrem ve Sahra. Kahvaltı diyorlar. Onlar kahvaltı deyince biz kahvaltı sofrasındaki saatlerimizi anımsıyoruz. Kalabalık sofraları, tatil sofralarını, bayram kahvaltılarını. Hatırlayacak ne çok şey var. Ne çok kahvaltı anımız var. Ben de size arada sırada yaptığım bu basit ancak çok renkli kahvaltı pizzasını sunuyorum. Simit pizzasını. Tarifi Her Güne Bir Yemek'te yer alıyor. İri simitlerle daha iyi. Ortadan kestiniz, içini boşalttınız. Önceden karıştırdığınız ufak doğranmış kaşar peyniri, kırmızı ve yeşil biber, varsa mantar, domates, kekik, zeytinyağı... ne isterseniz, harçtan doldurdunuz. Isıttığınız fırına verdiniz. 200 derece iyidir. 180 de olur, farketmez. Dışı kızaracak, peynirleri eriyecek. Pek güzel olacak. Afiyetle yenecek. Nice sofra anısı yaşamanız dileğiyle bu siteye uğrayan tüm dostlara hediye ediyoruz. Tadını çıkarın ve tabii diğer komşularımızın ağız sulandıran kahvaltı tarifleri için yarından (20 Ağustos) itibaren Lezize'yi ziyaret edin!

35 yorum:

Hülya dedi ki...

Hoşbulduk.İyi ki de bulduk;))
Yoksa böyle güzel ve pratik tarifi bilmeden ve sadece kaşar-simit 2 lemesini soğuk soğuk tüketip göçecektik bu dünyadan;)İyi mi?Değil elbet;))
Simitsever bir aile olarak bu tarifi başucuma koyuyorum..Ve seni çok öpüyorum....

SELAMLAR-SEVGİLER...

Nenoni dedi ki...

kahvaltı saati çoktaan geçti ama senin simitler öyle nefis ve iştah açıcıki...

semiramis dedi ki...

çok beğendim sitenizin yeni halini.hem de çok. ellerinize sağlık.
simit pizzasına ise diyecek yok. müthiş görünüyor. yapılacaklar listemin başına koydum bile.
sevgiler
semiramis

serinmavi dedi ki...

Çayla yakışacak süper bir lezzet....Çok da güzel fotoğraflanmış üstelik...''Al beni'' der gibi duruyor....Selamlar :)

Tijen dedi ki...

Sevgili Semiramis,
Nedense ikinci mesajınızda yayınla butonu yoktu, dolayısıyla buraya kopyalıyorum:
"bir de bu tarif bana Selim İleri'nin bir anısını hatırlattı. Gülriz Sururi'nin buzluğundan eksik olmazmış arası kaşarlı simit. Misafir mi gittiniz hemen çıkarıp atıverirmiş fırına. Ben yapıyorum onunki kadar güzel olmuyor diyordu Selim İleri. Aynı tehlike bizim içinde var korkarım:) Sizinki kadar güzel olmaz kesin."
*
Yok yok eminim senin yaptığın benimkinden güzel olur. Sonuçta simit aynı simit, sebzeler, peynirler aynı. İstekle, sevinçle yapıldıktan sonra...

Tijen dedi ki...

Sevgili Hülya,
Yap yap, pişman olmazsın. Çok basit, çok şık, çok lezzetli...
*
Nenoni,
Kahvaltının saati mi olurmuş? Her saat bayıla bayıla yenir.
*
Sevgili Semiramis,
Şimdiden afiyet olsun!

butterfly dedi ki...

Canım Tijen Ablacım sen simite başka bir boyut getirmişsin:). Ben simiti yavan yavan bile bayılarak yerken sendeki bu fotoğrafı görünce kendimden geçtim resmen. Sahi neden bu lezzeti daha önce hiç denemedim ki?..Ellerine sağlık ve çok teşekkürler böylesi leziz bir fikir için;).
Sevgilerimle:).
aslı

Tijen dedi ki...

Aslı'cığım,
Gerçekten çok basit bir tarif bu. Bir gün aklıma gelmiş, neden simite kaşardan başka şeyler de koymuyorum demiştim ve öyle doğmuştu bu tarif. Bazen çıkıyor böyle basit tarifler.
*
Mavi kadın,
Dediğin gibi, kahvaltıya çok yakışıyor ama günün diğer saatlerinde de afiyetle yeniyor.

Adsız dedi ki...

Sevgili tijen ablacigim nasilsiniz uzun suredir giremiyordum girince bayagi gelismeler oldugunu gordum..
benim siteme turkiye cumhuriyeti sansur koymus yanis su sekilde soyleyim wordpres olan tum sitelere turkiye cumhuruyetinden girilmiyor evet cok uzucu bir olay simdi ye kadar benim siteme giren okurlarimin yuzde 90 i turkiyeden giriyordu ama malesef bundan boyle kimse turkiyeden giremiyecek cok uzgunum bilemezsiniz turkiye adina utaniyorum benimgibi yuzlerce suzcus insan kendi bloklarina giremiyorlar cogu sitelerde potesto edilmis ama turkiye cumhuriyeti bunu kadiracakmi belli deyil bundan boyle sadece ben sizlerin sitelerine girebilcegim kendi sitemi baska bir bloka tasimak istemiyorum benim icin cok fazla is simdilik bu yazi ile ilgili bilgi almak isterseniz adresi assagida
http://shiftdelete.net/site/content/view/1918/1/

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba,
ortak dostlarımız iyi ki var... Dostlar sayesinde yeni dostlar kazanıyoruz...
Şu an sabah 9:36 ve simitlerin resmine baktığımda bütün çıtırlığı, içinde ki karışımın lezzetini sanki şu an lokma ağzımdaymış gibi hissediyorum... İlk fırsatta taze simit ile yapmak kısmet olur umarım...
Ege'ye selamlar...

Adsız dedi ki...

Merhaba sevgili zen,
smitler nefis gorunuyor ellerine saglik.Mutlaka denicem tarif icin tessekkurler..
sevgilerimle
Emel-www.turkserecepten.wordpress.com

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Sevgili Tijen,
Lezzetli ve doyurucu kahvaltı, son senelerde, yaz tatilinin ve haftasonunun vazgeçilmez keyiflerinden oldu.
Çocukluğumuzda, yemek yapılamamışsa, akşam yemeklerinde de kahvaltı ederdik. Çünkü o zamanlar, aileler, öğlen yemeklerini de birarada yiyebiliyordu. En azından küçük yerlerde böyleydi.
Şimdi, akşam yemeği asıl öğün olalıberi, kahvaltı keyfi de yaz tatiline ve hafta sonuna kaydı, galiba.
Kahvaltı-severlerin keyfi bol olsun!

Adsız dedi ki...

Mrb,
gerçekten bu etkinlikler saysenide harika kişilerle ve muutfaklarla tanışıyoruz. Günün her öğünü keyifle yiyebileceğim bu simit bir harika olmuş
ellerinize sağlık

Tijen dedi ki...

Asya'cığım,
Aynı sorunu Hande'cik de yaşadı. Hepiniz adına çok üzgünüm. Umarım sorun en kısa zamanda çözümlenir. Acaba sen de blogger'a mı geçsen?
*
Sevgili Pınar,
Bir gün tanışmak dileğiyle...
*
Sevgili Emel,
Afiyet olsun!
*
Ekmekçi kız Ayşe,
(Öyle diyorum, uygunsa...)
Biraz çabalasak aynı sofraya oturacakmışız adada ya kısmet olmadı. Bir dahaki sefer artık.
*
Sevgili Yeşim,
Hoşgeldin, sefalar getirdin.

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Sevgili Tijen,

Şu sıralar mide rahatsızlığımdan ötürü bana dokunsa da simit çocukken aşam üzeri öğünümüzün yegane seçeneğiydi. Hele böyle süslenmiş özenilmiş olanına kim hayır diyebilir. Ellerinize sağlık!

Sevgiler,

NAZLICA dedi ki...

Tijenciğim, en çok ilgimi çeken etkinliklerden biri bu. Bıraksalar her öğün kahvaltı edeceğim. İnanılmaz düşkünüm. Simitin bu halini çok sevdim. Adı da çok yakışmış. Teşekkürler yeni fikirlerin için. İlk fırsatta deneyeceğim. Sevgiler

cekirdeksizuzum dedi ki...

Ben hergün simit yesem sıkılmam, zaten yiyorum diyebiliriz. Malum çalışma hayatı evde pek kahvaltı yapamıyorum. Simitler harika görünüyor, ellerinize sağlık...

Tijen dedi ki...

Sevgili Papatya,
Geçmiş olsun. Bir an önce iyileşsin miden ve güzel lezzetleri rahat rahat ye.
*
Ben de öyle Nazlı! Hatta yaz mevsiminde zaten öyle oluyor diyebilirim. Öğünlerim birbirine çok benziyor.
*
Sevgili Özlem,
Ben de ben de. Simitsiz hayat çok bayat.

GANNE dedi ki...

üfff çok güzel görünüyor ya. Ağzım sulandı. Ellerine sağlık Tijen.Çok pratik bir seçenek sunmuşsun. sevgiler...

Tijen dedi ki...

Sevgili F.,
Ben de senin hazırladığın limonlu patatesi çok beğendim. Ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

Bu dahiyane fikir için teşekkür eder gözlerinden öperim bacım..Simit simit olalı böyle mutasyona uğramamıştır...Enfessss
ellerine sağlıkkkk

Yesim dedi ki...

Simitin burnumda tüttüğü şu günlerde, bir de bu fotoğrafı görünce gözlerimi ekrandan alamadım. Ama az kaldı simitle kavuşmamıza, bu tarifi de denemeli mutlaka...
Bu arada maşallah Maya nasıl da büyümüş, çok şeker olmuş halası :)

Nezaket dedi ki...

Tijen, nedense hic aklima gelmezdi simit pizzasi yapmak ama $ahane fikir nefis olmus. Mutlaka tombul gevrek simitler bulunup denenecek. Ince belli bardakla cay icilirken kulaklarin cinlatilacak :) Ne diyeyim Tijen cok yasa, ellerine saglik.

pecete dedi ki...

Tijen, ben sana teşekkür ederim. Kelimelerinle tazecikten temiz havalar taşıyorsun bana...

Adsız dedi ki...

tijen abla duymadinmi simdi de blogger i dusunuyorlarmis banlamayi yani fark etmez bugun wordprese zate u tupe i kapamislar bir hafta kadar yarin bakalim hangi siteye
yani fark etmez internette search ettim bircok kisi alev puskuruyor yazik okadar kisi gunlerini bu bloglarda geciyor olucak ismi bu?
ne emekler veriyoruz birkac kisi yuzunden milyonlarca insan cezalandiyor turktelokomu..
bilmiyorum grip okuya biliyormusunuz ama size bir adres vereyim yazik neler yazmislar turkiye icin..
yorumlara bir bakin umarim gire bilirsiniz..
http://wordpress.com/blog/2007/08/19/why-were-blocked-in-turkey/

http://sair.us/?p=8

http://shiftdelete.net/site/content/view/1918/1/

http://www.mmistanbul.com/news_detail.cfm?news_id=631

daha bunlar gibi heryerde yazilmis
tek dilegimiz bir anonce bu yasak kalkmasi..

Ezgi dedi ki...

Ben de simit tutkunuyum. İstanbul'da simitlerin lezzetinin semt semt değiştiğini düşünürüm. Eminönü'de satılan simidi sevmezken Beşiktaş'ta satılanların tutkunuyum.

Bu tarifi annem de yapar. Yanında mis gibi çayla, belki çılgınlık edip bir parça tereyağı. Ya da kaşar peyniri yerine tulum peyniri...

Elinize sağlık.

sevdamavisi dedi ki...

Ben de simityedim bugün kahvaltıda. ama seninkiler gibi değildi ....

aslıı dedi ki...

Merhabalar,
sitenizin yeni haline bayıldım çok güzel. Simitlere söylenecek söz yok "muhteşem" izin verirseniz bende sitemde yayınlamak ve denemek isterim. Bu arada asya hanımın yazısını okudum ve çok üzüldüm 2 gündür sitesine giremiyordum. Ne olacak şimdi :(

Tijen dedi ki...

Sevgili Pastarda,
Bu kadar basit bir tarifin bu kadar mutluluk yaratmasına çok sevindim. Afiyet olsun.
*
Ayşem'ciğim,
Keşke ben de senin kadar çalışkan olabilsem!
*
Asya'cığım,
Eminim pek çok tepki gelecek ve yasağı kısa zamanda kaldıracaklardır. Biliyorum pek çok insan bundan muzdarip. Dediğin gibi, hepimizin başına gelebilir bu. Birlik olup tepkimizi gösterelim diyorum.
*
Sevgili Ezgi,
Simitle daha neler neler yaratılabilir değil mi? Ne kadar güzel bir gıda maddesi. Onsuz ne yapardık biz?
*
Afiyet olsun Sevda!
*
Sevgili İven,
Elbette yayınlayabilirsin. Şimdiden afiyet olsun. Asya haklı söylediklerinde. Bizim 'emeğe saygı' grubundaki arkadaşlara danışacağım biz ne yapabiliriz diye. Umarım en kısa zamanda çözümlenir.

NiNo dedi ki...

ahhhhhhhh gurbette nerden bulacam simdi ben simiti cok canim cekti cooooooooooooookkkkkkkkkkkk

Unknown dedi ki...

Sevgili Tijen simiti bu hale getirdiğin ve bizlere sunduğun için çok teşekkürler. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Tijen dedi ki...

Sevgili Nihan,
Simit bulamıyorsan evde yapacaksın. Bizim becerikli kızlar ne güzel tarifler vermişlerdi. Kim verdi bilmiyorum ama... Sana hak vermiyor da değilim. Ben de uzaklardayken çok özlüyordum simidi. Bakma böyle konuştuğuma.
*
Sevgili Selda,
Çok teşekkürler ziyaretin için.

Neslihan dedi ki...

Sevgili Tijen, ben bu etkinliği çok sevdim, kahvaltı misafirleri için değişik şeyler hazırlamak hep düşündürürdü, şimdi elimde bir sürü tarif var ama ilk yapılacak "simit pizzası"...Ellerine sağlık
Sevgiler

Esra dedi ki...

Aman tanrim, ne kadar istah acici gorunuyor o simitlerrrrr

Özlem dedi ki...

Tijen hanım,
ziyaretiniz beni çok mutlu etti. Tüm arkadaşlarımı tabii ki çok seviyorum ama blog dünyasında öyle isimler var ki onlardan yorum almak ayrı bir mutluluk. Çok teşekkürler.

Her daim ve her öğün asla itiraz edemeyeceğim simitin lezzetine lezzet katmışsınız.. Üstelik çok da pratik. Ellerinize sağlık. Görüşmek üzere sevgiler