11 Ağustos 2007

Ebru

Ebru'yu isim olarak çok severim.
Sanat olarak da severim.
Adı Ebru olan dostlarım olduğu gibi,
ebru sanatına gönül vermiş dostlarım da var.
Ancak bu kez ebru başka bir şey benim için.
Bir kitap.
Koskocaman bir kitap.
Ağır mı ağır.
Dışı da, içi de ağır.
Fotoğrafçı Attila Durak'ın projesi bu.
Hazırlayan Ayşe Gül Altınay,
Adı Ebru: Kültürel Çeşitlilik Üzerine Yansımalar,
Yayıncısı Metis.
Zaten kapağıyla sizi çekiyor kendine.
Sonra sayfalarını açmaya başlıyorsunuz.
Bir bir.
Her sayfada başka bir yaşam öyküsü var.
Fotoğraf formatında.
Baskısı çok güzel.
Başka isimler de var katkıda bulunan.
Öyküleri, yazılarıyla.
Akif Kurtuluş, Alan Duben, Ara Güler, Aydın Elbasan,
Ayşe Erzan, Ayşe Gül Altınay, Ayşe Öncü, Elif Şafak,
Feryal Öney, Fethiye Çetin, Herkül Millas, İshak Alaton,
John Berger, Leyla Neyzi, Murat Belge, Musa Dağdeviren,
Nebahat Akkoç, Ruşen Çakır, Sezen Aksu, Şeyhmus Diken,
Takuhi Tovmasyan Zaman, Tosun Terzioğlu, Zeynep Türkyılmaz.

Bir de armağanı var. Türkiye mozayiğinin parçaları. Şarkıları yani. Yedi yıllık bir çalışmanın ürünü bu kitap. Az buz değil. Yedi yıl. Burayı tıklarsanız Burcu Aktaş'ın Radikal'in 22 Haziran 2007 günkü kitap ekine kapak olmuş söyleşisini okuyabilirsiniz. (Bu kitabı güzel bir günün anısına armağan eden dost Brigitte Bentele'ye teşekkürler. Bana kalsa yine cimrilik ederdim, biliyorum. Uzaktan sevmeye devam ederdim. Şimdi dilersem her günün sabahında sayfalarında Anadolu'yu gezebilir, güzel insanların öykülerini merak edip o uzak yaşamlara uzatabilirim elimi.)

4 yorum:

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Merhaba Tijen! Sitenin yeni tasarımı çok çok güzel olmuş!Çok beğendim! Yazdığın kitaplara da yer verilmesi çok iyi olmuş! Güle güle kullan!
Sevgiyle Kal!

Tijen dedi ki...

daha tam yerine oturmadı burçak'cığım ama değişiklik iyi oldu. böyle daha çok seviyorum.

etki alanı dedi ki...

Kimle karşılaşsam,kimle konuşsam sizinle ilgili öylesine güzel sözler duyuyorum ki..Çok özür diliyorum ama bloğunuza meraktan baktım.
Çok haklılarmış.
Başarılarınızın devamını diliyorum.
Tütü

Tijen dedi ki...

Teşekkürler. Güzel yorumunuzla onurlandırdınız beni. Günümü aydınlattınız. Ben de size güzellikler diliyorum.