26 Ağustos 2011

Bu hafta Bozcaada'dayız

Bu haftaki bölümümüzden cımbızla çekeceğim bir kaç konudan bahsedeceğim. Bozcaada bölümünde ön plana çıkan konulardan biri -en baştaki belki-"şirden" mayasıyla yapılan keçi peyniri. Adada -bildiğim kadarıyla- sadece Selahattin Balcı'nın yaptığı geleneksel mayalı peynir öyle başka bir lezzette ki. Keçilerine gözü gibi bakıyor Selahattin amca. O yüzden de verimi yüksek. İyi süt alıyor ve o sütleri oğlak şirdeniyle mayalıyor, peynire dönüştürüyor. Nasıl yapıldığını öğrenmek isterseniz sizi bu akşam (26 Ağustos Cuma) 21:00'de Kanal 24 ekranına bekliyoruz. Programın tekrarı cumartesi günü 20:20'de. Diğer bir konu da aslında yine "kaybolan" tatlardan. Bu seferki bir lezzet değil dostluk. Size dört emekli öğretmenin dostluk hikayesini anlatacağız.Çocukluklarından beri birlikte olan, içtikleri su ayrı gitmeyen, acısıyla tatlısıyla yaşamı paylaşan dört kadın. 4 Hanımeli'nin ortakları. Adalı dört kadın onlar aynı zamanda ve 4 Hanımeli'nde sadece ada yemekleri sunuyorlar. Mönüleri zengin değil, sadece ada mantısı, zeytinyağlı ve etli yaprak sarma (100 yıl önce nasıl yapılıyorsa bugün de öyle yapıyoruz diyorlar) ve mafiş tatlısı. Hepsi bu. Başka konular da var tabii. Çavuş üzümü üzerine grup üyelerimizden Öngün Sanlı ve adalı üretici birliğinin başkanı Mustafa Kırlı ile yaptığımız söyleşi var, Ümit Hamlacıbaşı ile ada mutfağı ve yemekleri üzerine söyleşimiz var, Türkiye'de örneğine az rastlanan Bozcaada Yerel Tarih Araştırma Merkezi gezisi var, Ayazma Panayırı var...
Bekleriz.
(Not: Tire bölümümüz de Facebook sayfasına yüklendi. Izlemek isteyenler için:
https://www.facebook.com/taksepeti)

22 yorum:

Esma dedi ki...

Yine güzel bir progarm olacak belli :-)
Emeklerinize sağlık
Şimdi Tire programını kçaırmıştım onu izledim .Egenin pazarlarıın seviyorm,İnsanları ve satılan ürünler çok doğal ve sıcak geliyor bana
Kolay gelsin
sevgiyle kalın
Esma

Tijen dedi ki...

Çok teşekkürler Esma hanım dilerim beğenirsiniz!

Ada Deniz dedi ki...

konular çok güzelmiş, kolaylıklar dilerim:)))

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Tijen'cim
neredeyse senin kadar beni de sardı bu gezi, resmen akşamı bekliyorum.
Keçi peyniri;mükemmel!
Kızımada tel.edip seyretmesini söyledim çünkü bozcaada onu mekanıdır da ayrıca Ümit Hn.da arkadaşıdır.
Hadi canım bekliyoruz, iyi geziler...

Oglak Kizlari dedi ki...

Bu akşam da tv seyretmessem bana da Çiğdem demesinler.

azimli anne Çiğdem

Unknown dedi ki...

Oglak sirdeni kismi uzucu geldi. Gozu gibi baktigi hayvanlarin yavrularini nasil kesiyor insanlar anlamiyorum...

Işın dedi ki...

Çok güzeldi program. Orada olmak istedim. Emeğinize sağlık !

Esma dedi ki...

Yaşadıkça buraya geelceğim deyip ağlayan yaşlı bey amca çok duygulandırdı beni....
Güzeldi .:-)....
Teşekkürler..
Esma

Tijen dedi ki...

Vejetaryen kedi,
Oğlakları maya yapmak için kesmiyorlar (bana kalsa hiç kesilmesin isterim hayvancıklar, ben de et yememeyi seçenlerdenim). Kesilen hayvanın midesini (bir tanesi bir yıl kullanılıyormuş) kurutup saklıyorlar mayalık olarak. Düşüncesi kötü gelse de önemli bir gelenek olduğu için bu konuyu işlemek istedim ama zaten o bölümü kesmişler, benim de haberim olmamıştı.

Tijen dedi ki...

Ada ve Deniz'in annesi,
Teşekkürler!
*
Sevgili Nur hatun,
Dilerim beğenmişsinizdir ada bölümünü?
*
Azimli anne Çiğdem,
Seyredebildin mi?
*
Işın hanım teşekkürler!
*
Esma hanım,
Ben de çok duygulandım o öyküyü dinlerken. Ne zor şey yuvayı bırakıp gitmek.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Tijen
Bayramini kutluyor Berlinden sevgilerimi yolluyorum.

New York Muhtari dedi ki...

Tijen,

Iyi Bayramlar canim.. En sonunda Yildiz TV diye bir siteden senin programlari izleyebiliyorum.. Bozcaada'daki yasli amca ile muhabbetin cok duygulandirdi beni :-))

Harika bir is yapiyorsun...

Tijen dedi ki...

Serap'cığım çok teşekkürler canım. Ben de senin ve ailenin bayramını en iyi dileklerimle kutluyorum.

Tijen dedi ki...

Muhtare'ciğim,
İzleyebildiğine ve beğenmene çok sevindim. Çok teşekkürler. Ne mutlu bize ki sesimiz New York'a kadar taşınıyor.

New York Muhtari dedi ki...

ben iyiyim... NY ucuz atlatti ama ruzgar ve yagmur inanilmazdi... Bir suru agac yikildi evlerin, arabalarin ustune. Benim bulundugum yer en guvenli yer olmasina ragmen cok zarar gordu, diger yerleri dusunemiyorum bile. Depremin uzerine bu da tuz biber oldu,. Allah daha kotusunden esirgesin ne diyelim.

Cem'lere selam olsun.

Unknown dedi ki...

Bayramınızı kutluyorum,sevgiler...

Unknown dedi ki...

Iyi Bayramlaaaaar :-) Anca aklima geldi hihihihi

Tijen dedi ki...

Bayram kutlamalarına çok çok teşekkürler. Benden de sizlere iyi bayramlar. (Başak, uzakta olunca bayramı farketmiyor bile insan değil mi? Selamlar sizin oralara)

Tolga dedi ki...

tijen abla merhaba. bütün bölümler birbirinden güzeldi ama eleştiri değil de bişi sormak istiyorum.
bozcaada'nın şaraplarında hiç söz
etmediniz. tv'nin formatına ters olduğu için mi?

ben de bayramınız içten kutlarım.

saygıyla.
tolga

Tijen dedi ki...

Merhaba Tolga,
Evet tahmin ettiğin gibi.
Programı beğenmene çok sevindim, teşekkürler düşünüp yazdığın için.

serpil dedi ki...

Tijen hanımcım merhabalar :) Beni hatırlayabilecek misiniz bilmiyorum, geçen yıl yine bu zamanlarda size bir tarhana tarifi için yazmıştım.Sağolun çok uğraştınız araştırdınız benim için.Ama tam aradığım tarhanayı bu yıl Behramkale'de buldum size onu haber vermek için yazıyorum :)Ama yol o kadar tıkalıydı ki, malum bayram trafiği, durup ta satan teyzeden tarifini alamadım. Netten biraz daha araştırdım. Ben hep
' ada tarhanası' olarak araştırıyordum. Meğer gerçek adı 'sütlü tarhana' imiş. Tarifi şu şekilde :Sütlü tarhanaya konacak yoğurt taze sütten mayalanır, ekşisin diye üç gün bekletilir. Ekşiyen yoğurda bolca süt döküp ağır ateşte sararana kadar kaynatılır. İyice sarardığında aldığı kadar un ve tuzu da katılıp biraz daha kaynatılır ve soğuyunca birer avuçluk topaklar halinde sofra bezleri üzerine atılır. Ufalanacak sertliğe ulaştığında kalburlardan geçirilip yeniden sofra bezlerine yayılıp kurutulur. Saklama işlemi yine diğer tarhanadaki gibidir.
Umarım yapmayı başarırım :)
İlginiz için tekrar teşekkür etmek istedim :) Programınızı da çok büyük keyifle izliyorum, sevgiler :)

Unknown dedi ki...

Ehh,bayramda çok da bunaltıcı değildi havalar Antalya'da...
Minicik bir farklA ...
En güzel ay ekim buralarda sen de bilirsin ablacığım,sevgiler ve başarılar programında :)