19 Ağustos 2010

Malzeme listesini görünce anlayacaksınız

Diyorum ya malzeme listesini görünce anlayacaksınız. Efendim hikayemiz şöyle başladı: Her zaman olduğu gibi yarım kilo lor aldım bizim Gediz Mandıra'dan. Yarısını kurabiyeye kullanacağım yarısıyla da otlu kahvaltılık lorumuzu hazırlayacağım. Ancak kahvaltılık olanının tuzunu fazla kaçırmışım. Taze soğanı da biraz fazla kaçınca kurabiyelik lordan tırtıklamak zorunda kaldım. Loru azalmış, unu azalmış bir kurabiye nasıl olacak? Ordan burdan malzeme eklenecek. Listesi tam bir ucube ama sonuçta ortaya çıkan lezzet pek bir hoş oldu. Lor 200 gram kadar olunca içine 2 kaşık da yoğurt ekledim. Bir tane yumurta, 50 gram beyaz un, 50 gram kavılca unu, 50 gram yulaf ezmesi, 50 gram da buğday nişastası bir çay kaşığı karbonatla buluştu. Bal miktarı aynı, 3 çorba kaşığı. Dört çorba kaşığı da kuru üzüm. Yoğurdum. Biraz cıvık oldu. Ayşen, "neden tart gibi tepsiye yaymıyorsun," dedi. Olur dedim. "Üzerine de bademlerin kabuklarını soyalım, koyalım" dedi. Seni mi kıracağım dedim. Tart kalıbına yaydım, elimi ıslatıp bir güzel bastırdım. Baklava şeklinde dilimledim, her dilimin üzerine bir yarım badem iliştirdim ve 170 derecede ısıttığım fırına itiverdim. Sonuç pek güzel oldu vallahi. Nicedir burada tatlı matlı tarifi vermemiştim, bütün aksiliklere rağmen bir fotoğrafını çekip bloga koyayım istedim. Pek güzel bir fotoğraf değil farkındayım ya...

26 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tatlı lor olunca güzel olmaz mı dolabımda yarım kilo var cheesecake için ayırmıştım yapsam mı acaba .Tijencğim eline sağlık afiyet bal şeker olsun...

Cafe Pepela dedi ki...

Enfes bir reçete! :)
Ne iyi etmişsiniz,ellerinize,gönlünüze sağlık..
Cici ramazanlar dilerim,muhabbetle..

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık.Güzel bie lezzet olduguna eminim.Afiyet olsun.Hayırlı ramazanlar dılıyorum..

zero dedi ki...

Sevgili Tijen, uzun bir aradan sonra merhaba:) hep sevdiğim o tatların, enerjin, maharetin hiç böyle bitmeden devam etsin... Üstelik sevdiğim lezzetler, sevdiğim mekanlardan. Gediz Mandıra mesela:) bir de annemler iki senedir öğretmenler mahallesinde cumartesileri kurulan pazara dadandılar, orda bir peynirci varmış. Tulumunu çok beğeniyorlar özellikle. ama Gediz'i severim ben de. eskidir bir de, Burhaniye esnafıdır:)

İstanbul'dan sana kocaman sevgiler...

Adsız dedi ki...

Görüntüsü çok güzel olan bu tatlıdan bendeniz yedim:)) tadı da nefisti söylemesi ayıp:)Yanında kakuleli,karanfilli mis gibin çayla da çok iyi gitti,hala var mı durun bakayım:))))

Ayşen

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah şu macera dolu mutfaklarımız !
:)))))))))

afiyet olsun arkadaşım..
çokda güzel görünüyor doğrusu.
ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Canim efiyetler olsun nefis de olmus degisik yeni bir tarif olmus sevgiler canim öptüm.

narcicegirengi/sevde dedi ki...

Hmmm kokusu buralara kadar geldiii:) Ellerine saglik.:))
Sevgiler
narcicegirengi

yemekaski.com seçil dedi ki...

Ellerinize sağlık :)

Zehra Gürgen dedi ki...

TİJENCİM NE DE GÜZEL DEĞİŞMİŞ VE ORTAYA YEP YENİ BİR YİYECEK ÇIKMIŞ ? MUTFAKTAKİ SIRDA BU BENCE

a_y_s_e dedi ki...

Ayiptir soylemesi ben de bunun kayisili olanini yedim, hem de Tijen ve Aysen'le!

Serap dedi ki...

Ellerinize sağlık, kurabiyeyi dilim dilim yapmak çok iyi fikir doğrusu, resmi siz beğenmemişsiniz ama; bence çok güzel görünüyor. Eminim tadı da öyledir.

Adsız dedi ki...

merhaba,
ben ece..blogunuzu zevkle takip ediyorum..bugday alerjisi olan biri icin yemek,kek, vb. tarifler ariyorum..sizde vardir diye dusundum...

selamlar,

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Fotograf ta guzel, tepsinin altindaki yerel dokuma da...
Tadina gelince, o konuda zaten hic suphemiz yok, afiyet olsun...

Egeden Tarifler dedi ki...

Sen yapmışsan, içinde lor da varsa kesin güzeldir :)

meleginmarifetleri dedi ki...

Harika olmuş tijencim ellerine sağlık.
Hayırlı ramazanlar dilerim öptüm by...

mintinin dünyası dedi ki...

TİJEN ABLAM NE DEĞİŞİK BİR GÖRÜNTÜ.ELLERİNE EWMEĞİNE SAĞLIK...

Unknown dedi ki...

Bence super gorunuyor, eminim tadi da muhtesemdir! Hatta kiskandim bile cunku ben hic boyle dogaclama seyler yapamiyorum!

Narince dedi ki...

Öyle ya, bazen neler çıkıyor ortaya.

Bizim kedicik de sütten sıkıldı peynir yiyor bu ara, sabah biraz da haşlanmış yumurta yedi. Ne alaka diyeceksin: hiiç anlatmak istedim sana:))

pelince dedi ki...

Bademleri soymakta hep zorlanıyorum,kolay yolu nedir ?

afiyetler olsun ;)

daimamutfak dedi ki...

Yok yok gayet iyi görünüyor.Uydurma tarifler bazen öyle güzel olurki tadına doyulmaz.Bu da onlardan biri.Ellerine sağlık..

Dogaclama Lezzetler dedi ki...

Eşim peynir yiyemese de bu tatlıyı seveceğini düşündüğüm için en kısa zamanda yapacağım:) Tesekkürler, elinize emeğinize sağlık...
Gökçe

Oglak Kizlari dedi ki...

E .. ne diyim Tijen im, en kötü resmin büüle olsun.

Sevgiler
Kıskanç Çiğdem

neseersoy dedi ki...

Tijencim,
Fotoğrafın güzelliği önemli değil , lezzetin muhteşem olduğuna eminim , ellerine sağlık.
Sevgilerimle.
Bende artık yazılarıma geri dönsem çok özledim sizleri:-)
Neşe ERSOY

Tijen dedi ki...

Pelin'ciğim,
Ben bir kaseye bademleri koyuyorum, sonra üzerini geçecek kadar
su koyup buzdolabında bekletiyorum. Arada suyunu değiştirmek lazım,
ilk sular özellikle renkleniyor. Sonra kabuklarını soyup yiyorum. Öyle
yemesi de çok güzel. Buzlu badem gibi. İşte o bademlerden kullandım
kurabiyeye de, çok kolay soyuldular.

Tijen dedi ki...

Merhaba Ece,
Bende özellikle buğday alerjisi olanlar için tarif yok ne yazık ki. Yani mutlaka vardır ancak bu konuda çok araştırma yapmadığım için özellikle ona göre tarifler de geliştirmedim hiç.