01 Nisan 2010

Tatlı yeme zamanıdır

Bazı günler tatlı yeme günleridir. Bugün o günlerden biri olsun istiyorum. Ama öyle şerbetli, kremalı, şeker hamurlu, hatta şekerli bile olsun istemiyorum tatlılarım. (Zaten hiç öyle olmaz da lafın gelişi.) Fotoğrafta gördüğünüz arkadaş en favori tatlılarımdandır. Hatta şu anda elime bir parça alıp kemirmek istiyorum kendilerinden bir dilim! Gümüşhane yapımı fındıklı dut pestili. Yanında Beypazarı'nın cevizli sucuğu. (Birlikte dursalar da birlikte yemem pek, bir gün birinden, ertesi gün ötekinden...) En sevdiklerim listesinde hep baş sıralarda durur kendileri. İstanbul'da pek sevdiğim bir yer vardır bu lezizelerin tedarik edilebildiği ve İstanbul'a yolum düştüğünde uğramaktan geri duramam: Brezilya Kurukahvecisi. Kadıköy Çarşısı'na yolu düşenler biliyordur. Herşeyin en güzelini orada bulurum. Bu sefer ben değil, annemdi oraya yolu düşen, daha doğrusu düşmek zorunda bırakılan. Veee bana bu şaheserlerden getirmişlerdir, teşekkürü bir borç biliriz zatıallerine. Yanında bir de Medine hurması. Yeme de yanında yat diyen çıkarsa, yanında yatıyorum evet (odamda tutuyorum kendilerini) ama yemeden yatamıyorum. Gece geç saatte yemem asla, gün içinde, acıktığımda, canım tatlı çektiğinde. Bitmesin diye gözünün içine bakıyorum her birinin ya elbet bitecekler. Neyse belki bir telefonla sipariş edilebiliyordur kendileri ve ben elimdekileri bitirince bir denerim bu yolu. Gününüzün tatlı kıvamda geçmesi dileğiyle hepinize birer parça ikram ediyorum. Afiyet şeker olsun efendim.

21 yorum:

HADİYE dedi ki...

Tijenciğim Selam,

İkramın pek hoş gözümüzü gönlümüzü okşadı.Sağolda.......
Onca güzel laftan sonra midemizde bayram etmek istiyor. Ama ne tadına bakabildim nede dokuna bildim.:(
Neyse borcun olsun.Gelirsem sizin ellere yeriz karşılıklı:)

Sevgiler*

Ada Deniz dedi ki...

of of ne güzeldin o şimdi.

Esma Ercengiz dedi ki...

Oldu mu şimdi..
Bende mevsimlerden roma bu aralar..
Galiba blogları dolaşmamalıyım bir süre..

beste dedi ki...

hurma tatli istegini zink diye kesiyor hemde saglikli:) Bilmiyorum o dukkani, Istanbul'a gidilince kesfedilecek bir yer daha:) "Mutfaktan tasan hikayelerden" sonra bahsettigin Beyoglu'ndaki pastaneye gidip gul receli almistim, yedigim en guzel gul receliydi:) malesef ben seker bagimlisiyim! Findikli pestil harika tesekkurler ikram icin,afiyet olsun

Pınar Günay dedi ki...

of of of...yazdıkların ayrı, ama o fotoğraf ne ya? canım çekti şimdi:)

anneanneninemekleri dedi ki...

ikramına teşekkürler dün Kadıköye gitmiştim keşke daha önce okusaydım. Sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Ben bitirmeden rahat edemezdim canım..)))

Magia da Inês dedi ki...

Amiga,
Voltei para outra visitinha...
Seu cantinho continua lindo, agradável e de bom gosto.
Muita paz, saúde e sucesso!...


       ( ),,( )
       (=':'=)
  ﻶﻉჱﻶﻉ═¤═(,,)♥(,,)═¤═ﻶﻉჱﻶﻉ

Com carinho, para você e sua família...

Itabira - Brasil

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Görüntü çok güzel, çok iştah açıcı Tijencim:).
Benim de tatlı anlayışım aynı bu şekilde. Yalnız ben bir çeşitle sınırlayamıyorum kendimi:)). Bunlara bir başlayınca bırakamıyor insan.
Sevgiler:).
aslı

lavantalimon dedi ki...

ben de çok severim afiyetler olsun:)
alınca kendimi tutamıyorum :))

gia dedi ki...

mmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım, bilmem bu kısa notum ulaşacak mı, yüzyılların masalı gibi geldi dutlar pestiller hurmalar... sana afiyet olsun, bize de bir gün nasip olsun. sevgiler
m.solisti

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

benim tatlı günlerimde de arada çikolata günleri oluyor :) ama senin gibi öyle bir tane yedikten sonra durmayı hiiiç başaramıyorum :)

Sevgiler..

Zeynep dedi ki...

Tijen harika görünüyor;küçükken bize köyümüzden gelen misafirler getirirdi,güzel olurdu,hep birlikte paylaşırdık.
Ben de tatlı,şekerli şeylere hiç dayanamıyorum.
Afiyet olsun:)
Sevgilerimle

Hülya dedi ki...

Dolapta kayısı kavurması var..
Her akşam bir kaç parça yemeye çalışıyorum sadece.. Kendimi bıraksam hepsini yiyeceğim neredeyse..
Sevgiler

Tijen dedi ki...

Ne diyeyim kızlar, onla da onsuz da olmuyor. Arayı bulmaya çalışıyoruz işte.
Hepinize sevgi ve selamlar!

gia dedi ki...

sevgili tijen. bloglarınızı gezdim, kitaplarınızı gözden geçirdim. şahsınıza hayranlık duygularıyla dolarak bloguma bıraktığınız yoruma minnettar oldum. takipçiniz olacağım hep.
saygılar

vintageduygular dedi ki...

Merhaba Sevgili Tijen

gecenlerde bahsettigim gibi enginarin tarifini ekledim. Bu sabah bir paket geldi uzaklardan, icinden cevizli pekmez cikti cikti, tesadüfe bak :)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Evet bana bir telefonla evine ulaşabilir o lezizeler:)
sne yeter ki iste!
:)
Bende çok seviyorum pestil bizim diyarın tatlarından zati.

Fazemos de Conta dedi ki...

Hi my dear, I love the photos and images, mainly the ones with food and flowers. Did you take the photos? They are great.
Have a nice week.
Bye,
Lúcia
www.fazemosdeconta.com

HUYSUZBALIK dedi ki...

Ne güzel görünüyorrrrr. Bayılırım pestilin her türüne. Bu bir başka güzelmiş ama. Ben de annemin turunç reçelini kıdım kıdım az az yiyorum bitmesin diye senin bu tatlıya yaptığın gibi. Sevgiler...