18 Haziran 2009

Gaziantep Deyince, Nilhan Aras

Gaziantep dedik, Urfa dedik ama bu geziye neden gittim, bunu henüz söylemedim. Fotoğrafta gördüğünüz kitabın tanıtımı idi Gaziantep ve Urfa'ya gidişimin nedeni. Kişiliğine de yaptıklarına da hayran olduğum, Metro-Gastro dergisini gün be gün geliştirişini (tabii Nilhan'la birlikte Ayla'yı da anmalıyım, Ayla Ceyhan'ın da emekleri yadsınamaz. Derginin iki neferi Ayla ve Nilhan) izlemekten -bu dergiye emek verenlerden biri olmaktan gurur duyuyorum- sevinç duyduğum bir isim Nilhan Aras. Bunu tüm kalbimle ve hiç bir abartı olmadan söylüyorum. Metro Group'a da Türk mutfak kültürüne verdikleri katkı için teşekkür ediyorum. Onlar bu işe girişmese ne dergi olurdu ne de bu güzelim kitaplar. Nilhan Aras'ın yazıp hazırladığı Gaziantep Deyince adlı kitabı görmeden biliyordum ortaya muhteşem bir eser çıktığını ancak gördükten sonra daha da büyük bir heyecan duydum. Gaziantep deyince akla gelen herşey var bu kitapta. Antep fıstığı var, Zeugma var, Tahmis kahvesi var, dokumalar, yemeniler, firik, maş, katmer, Alanazik, kebaplar, tatlılar, baklavalar... Gaziantep'e yapılan bunca ziyaret, kentin yerlileriyle yapılan söyleşiler, toplanan bilgiler, çekilen birbirinden güzel fotoğraflar. (Laleper Aytek'e de bu güzel fotoğraflar için teşekkürler) Gaziantep Deyince, D&R mağazalarında ve Metro Gross Marketlerde -yıl sonuna kadar 30 TL fiyatla- satılacak.

4 yorum:

Beyza dedi ki...

Tijencigim,
kendi memleketimde görmedigim ne kadar cok sehir var aslinda. Söyle 2-3 haftalik bir Türkiye turu yapmali, nasil da güzel olur kimbilir.

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

hı anladım şimdi bende ,ay soracağım niçin bu gezi diye biraz çekindim doğrusu ya özel bir durumsa dedim.
gaziantep gerçekten güzel bir şehir. insanları ve kültürüyle tanımaya değer bir yer.
sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

anlaşıldı, kitap listemi TC ye gönderip buraya sipariş yapacağım!! gide gide daha çok kitabı merak ediyorum. :)
sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Bir gazete de bu kitabı görmüş ve merak etmiştim.Sevgili Nilhan Aras'ı bu güzel kitap için tebrik ediyor, çalışmalarında başarılar diliyorum.Ayrıca Metro Gastro'ya emeği geçen herkese de teşekkürler ediyorum, böylesi güzel bilgilerle dolu bir dergiyi yayınladıkları için...Tabii ki bu dergiyle tanışmamıza vesiyle olduğun için de en başta sana Tijen'ciğim...
Sevgilerimle...