08 Nisan 2009

İki muhteşem haber

Birincisi Boğaziçi Üniversitesi Marullar Topluluğunun Ekolojik Karnavalı. Ben de sevgili İsmail'in notundan öğrendim (İmeceevi). 13-17 Nisan'daymış. Çoluğu çocuğu kapıp katılın derim. İstanbul'da olsam bir an bile düşünmezdim. İmeceevi ekibi de geliyormuş. Kazdağından otlar da getirecek, o güzelim otları tanıtacaklarmış.
*
İkinci haber de muhteşem aslında ama o Ege'de olan ve olabilenleri ilgilendiriyor. Fethiye'de Kuzugöbeği Mantar Festivali varmış, biliyor muydunuz? 10-12 Nisan. Biraz geç haberim oldu ne yazık ki. Sağolsun, Nil sayesinde!

6 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

Oo her ikiside harika..
Fethiyeye gidebilsem keşke :(
mantar festivali hemde...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Ne güzel yaa,benim otlar hakkında çok şey öğrenmem gerek,çok severek yiyorum ama isimlerinş bir türlü bilemem.keşke gidebilsem

NESRIN dedi ki...

Annem ot isini iyi bilir burayada geldiginde etraftan bak bu su bak buda su falan diye bana gostermisti ama ben dedim simdi karistiririm ney neydi diye sonra zehirleniriz falan bosver.Kenger sakizini bilirsin degilmi birtek seklini unutmadim birde kuzukulaginin heralde onlari cok sevdigimden olucak.Birde bir ot daha vardi ismini hatirlayamadim simdi soyle ince yaprali kisa boylu yikar tuza batirir yerdik onuda enson babaannem toplamis gondermisti bana ve cok gecmeden vefat edince birdaha o ottanda yiyemedim.
Bende bu istah varken ben kim kilo vermek kim Tijencigim.Odulun takilmasinada birsey demem benim icin kabul etmen yeter canim.Sevgilerimle

Narince dedi ki...

Egeliler gibi çok çeşit otlar bilmeyiz ama mantarla aramız çok iyidir. Ben seçemem ama büyüklerimiz seçer yenilebilir mantarı. Toplaması da pek zevkli olur. Yağmurlar yağıyor, annem bir kaç güne başlar, mantar toplamaya gidelim diye. Yağmur sonrası güneşi gördüler mi birer ikişer çamların diplerinde başını kaldırır minik ve lezzetli mantarlar. Sonra kavurmalı onları bolca soğanla, bir de yumurta kırarsın üzerine, karabiber, of, of!

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

tijen'cim yine yeniden güzel haberlerle gelmişsin.inşallah gidebiliriz.cnm ziyaretlerin beni çok mutlu ediyor,güzel mesajlarını yazan ellerine sağlık.:)

SOFRAM dedi ki...

Tijen'ciğim merhaba, keşke orada olup bizler de katılabilsek...
Canım biz de hafta sonu Gerze ve Sinop'taydık.Baharda gezmek gerçekten çok güzel, doğa canlanmış, her taraf rengarenk,otlar topladık, senin kulaklarını çınlattık.
Bu arada kitabın elimden düşmüyor, çok güzel, fırsat buldukça okuyorum,tekrar kalemine sağlık güzelim...
Sevgilerimle öptüm canım...