05 Ocak 2008

İki sevgili

İki sevgili.
Nasıl da aşıklar
birbirlerine.
Gözlerinden
okunuyor aşkları.
Tenlerine işlemiş,
sevgi.
Bir araya geldiklerinde,
bütünleşiveriyorlar.
Onları ayrı düşünmek
bile garip.
Düşünemiyor ki insan.
Etle kemik gibi,
kanla damar gibi,
Leyla'yla Mecnun gibiler.
Birbirlerini tamamlıyorlar.
Bir elmanın,
iki yarısı.
Kumrular.
Gül ve dikeni.
İncirle cevizden bahsediyorum.
Onlarınki tam aşk.
Benimki de öyle.
Yani onlara duyduğum.
Bugünlerde canım ne zaman
tatlı istese,
onlar yetişiyor imdadıma.

52 yorum:

Zeynep dedi ki...

Tijen sahiden ne güzel bir aşk onlarınkisi.Çok yakışıyorlar birbirlerine çok.Harika görünüyorlar fotoğrafta.
En güzel tatlı.
Sevgilerimle

Unknown dedi ki...

selam....
önce güldüm okuyunca pek severim cevizi....ceviz,kaymaktır benimde ayrılmaz ikilim...ha kiloyla dönmeyi bana pek severler kendileri ama genede insan ağzınn tadıyla bişey yiyemeyecekse ne anlamı var hayatın dimi ama :))))
sevgiye 2008 ağızının tadıyla geçmesi dileklerimle....

Adsız dedi ki...

ya tijenciğim,işte ara sıra tv lere de çıkıp böyle küçük hoşluklar yaşanıyor.
incir-ceviz.. şair etmiş bu ikili seni...
sevgiler.kız kulesi karşımda...
kahve içmeye bekliyorum.

La Madame Chapeau dedi ki...

2002 senesinde 00:34'te bir 'şey' yazmıştım; bu kadar denk gelir! Tam o yazdığım'şey'i arıyordum eski defterimde :)

Ekleyeyim bari bloga :)

Eşzamanlılık mı diyorlar buna? :)))

Betül İnce dedi ki...

Bayılırım ben de.
Fotoğrafın da ayrıca süper.
Kar bizi kandırdı, hemen duruverdi.

Sevgilerimle.

Hülya dedi ki...

Bayılırım incire ve de cevize...
Ama kuru incir olacak...
Bazen sade bazen tatlı olarak ah bir de kilo aldırmasalar...

Gizem dedi ki...

Aaaa cevia ara sira kuru kayisi ile kacamak yaparsa da fena olmaz

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Harika bir görüntü buuuuu.....

semiramis dedi ki...

onlar ne güzel incir öyle! Ceviz de çok taze görünüyor. Benim kilerde de varlar ama bunların yanında pek kara kuru kaldılar:(

Tijen dedi ki...

Sevgili Semiramis,
İncirler yılın ilk kuru incirleri idi, cevizleri de ben kırmıştım. Hepsi tazecikti.
*
Burçin'ciğim,
O güzel etkinlik sunumu için teşekkürler!
*
Sevgili Gizem,
Sen iste olsun. Ama kayısılar gün kurusu olsun.
*
Hülya'cığım,
Bir kaç tane yersen kilo aldırmazlar. Bilakis, canına can katarlar.
*
Betül'cüğüm,
Şimdiki karlar da kar mı zaten.
*
Sevgili Bal,
Merak ettim şimdi, hadi bul da ekle.
*
Ayşen'ciğim,
Kız kulesine benden selam söyle olur mu?
*
Hande'ciğim,
Sen inceciksin. Günde iki incir, iki cevizden bir şey olmaz.
*
Çok teşekkürler Zeynep'ciğim!

Adsız dedi ki...

Of of bayılıyorum küçüklüğümden beri şu kuru incire... Nerden soktun şimdi aklıma :)

Mutfak Havlusu dedi ki...

sağlıklı yiyecekler,kuru gıdalara ve özelliklede incire aşırı düşkündür annem,mutfakta tezgahın üstündeki incir kavanozu annem sayesinde boşalır ben arada yerdim.
taki geçenlerde annemin bana paket içinde tarişin incirini verene kadar.
nefis birşeydi o harika yapmışlardı ve incirin lezzetine vardım şimdi incir yiyorum,geçen komşumuz bir tabak yollamıştı daha kapıda başladım yemeye:)

incir ceviz de denemedim hiç Tijen ablacım sayende vakıf oldum böyle güzel bir bilgiye.
izninle benimde nacizane bir tavsiyem olur,rengi siyah olan kuru kayısıyla fındık tavsiye ederim harika oluyor benim bir ara kahvaltı menümdü 3 kayısı 7 fındık:)

Mutfak Havlusu dedi ki...

bu arada Tijen ablacım betül ablaya katılıyorum görüntü çok güzel yemeyene bile yedirtir,
bu incirde neymiş böyle dedirtir:)))

Adsız dedi ki...

Ben bu aşkı hiç duymamıştım Tijen'ciğim. En yakın zamanda yakalarım onları birlikte.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Şimdi hemen gidip, bu ikiliyle bir damak şenliği yapmam gerekiyor.
:))

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Sevgili Tijen,
Bilmem kaçıncı ziyaretim ama ilk yorumum size:))
Bayılırım bu ikiliye, hele bir de üzerinde azıcık kaymak olursa:))
Sevgiler....

Baharcicegi dedi ki...

Iki lezzet ancak bu kadar birbirine yakisir,bende ekmekcikiz arkadasim gibi damak senligi yapacagim

Adsız dedi ki...

merhabalar;bu uyuşan tadlar,renkler ve ahenkler konusunda blogda bir dizi yapılsa ki, yapılıyor galiba çaktırmadan ortaya böyle çok ilginç şeyler çıkıyor. Bu seferki konu tadlar ve uyumlar olmuş çokda güzel olmuş ZNGL

Tijen dedi ki...

Her zaman beğenmiyorsunuz yani Zengile dostum! Yok vallahi, bilinçli bir dizi yapmıyorum. Aklımdan, gönlümden ne geçerse o. Ben çok planlı programlı yaşayabilen biri değilim zaten...
*
Baharlı, çiçekli komşum,
Sizin güzel buluşmalarda yine gözüm gönlüm kaldı!
*
Pastacı Rapunzel'e buradan sevgil selam gönderiyoruz, linklere eklendiniz efenim.
*
Ekmekçi kız yemiş mi ceviziyle incirini? Yoksa buradan takviye yapalım diyecektim.
*
Zeynep aşkolsun nasıl duymazsın? İncirle cevizi birlikte yememek büyük eksiklik.
*
Havlulu Zeynep'ciğim,
Afiyet şeker olsun!
*
Hande'ciğim, kusura bakma aklına getirdiğim için ama margarinli kurabiyelerden iyidir diye düşünüyorum. Daha sağlıklı daha doğal...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Tijen Ablacığım evde tatlı krizine girince benimde ilk kurtarıcım incir ve ceviz olur. Hem sağlıklı hem besleyici daha ne olsun. Yorulmadan hemencecik krizi atlamış olurum. Canım istedi şimdi ben bir mutfağa incir ziyareti yapayım. Hatta Hac'dan dönen bir yakınımız hurma göndermiş araya hurmayı da katsam fena olmaz :) Sevgiler...

NESRIN dedi ki...

Incir ve ceviz,gunkurusu ve ceviz,dut pestili ve ceviz hayatin lezzetleri vazgecilmezleri onlar..

Ferah Gülşen dedi ki...

nasıl özendirdiniz beni... harika bir fotoğraf aynı zamanda. işin sırrı da bu sanırım :).

Eya dedi ki...

Tijencigim,...
Incirin tazesini cok severim , yesili recel olarak bayilirim ama kuru inciri hic sevmem. Ama ne zaman icine ceviz girse sanki baska birsey oluveriyor ve yiyorum.
Sana katilioyrum...

Sevgiler

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Aynı aşk bende de var Tijen :)) Mümkünse tatlısı kaymaklısından ama hazırda değilse çiğden de zevkle tüketebilirim...
Sevgiler...

YILDIZNAF dedi ki...

Merhaba Tijen Hanim,
Resime ve resimdeki ikiliye bende asigim. Ilk defa alt kat komsumuzun asiklari sut ve sekerle karistirip firinlamasi ile tanismistim kendileri ile. Tutku seklinde devam ediyor iliskimiz....

Cafe Gusto dedi ki...

Ahhh Tijenciğim ah.Ne güzel yakıştırmışsında birde kalorisi olmasa :)))
sevgiler...

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Anneciğim her sene erinmez incir reçeli yapar.Hem de ne yapar ama ben bir iki tattıktan sonra bir daha yiyemem.O cevizdeki incir aşkı gelip de reçelde boğulup muhabbete dönüşünce bak o zaman tabak tabak yerim.Gerçekten ikisi birleşince büyülü bir lezzet oluyor.Sevgilerimle...

Feyza Fidan dedi ki...

Bütün benliğimle bu ikilinin muhteşem uyumuna katılıyorum :))) Resimde zaten çook ama çooook güzel..
Elleriniz dert görmesin ..
Sevgiler,

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Tijen'cigim,

Oncelikle resim harika. Ben de incir-ceviz iklisini cok severim.

Guzel bir hafta diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

NiNo dedi ki...

anacugummm kulaklarin cinlasunnnnnnnn bak tijen senin sevduklarunu yayinlamusssssssss :)))

La Madame Chapeau dedi ki...

:))

Ekledim Tijen...

ayşegül laçinler dedi ki...

Nefis bir görüntü ve harika bir anlatım. Ancak bu kadar güzel anlatılabirdi bu muhteşem ikili. Immm!Immmm!Bayıldım doğrusu.

Adsız dedi ki...

incir/kurukaysı ile ceviz, tahin-pekmez, yoğurt-sarımsak, bulgur-soğan... listeyi uzatmak mümkün; mutfağın uzatmalı aşıkları bence. biri diğeri olmadan edemez. ben de severim bu ikilileri. elimle kırdığım taze fındık ya da cevizle bayram ederim akşamları. ardından da kilolara bakıp iç geçiririm. sevgiler memleketin orta yerinden.
solist

Selcen Şenocak dedi ki...

Çok güzel bir görüntü ve anlatım canım istedi valla:) ellerine sağlık.
Sevgilerimle iyi haftalar...

berrin dedi ki...

fotoğraf güzel...incir pişirildiğinde bu kadar leziz olmuyor..

Yaren dedi ki...

D A V E T I Y E

Merhaba arkadaslar, bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar.

Aynur Yaren

www.ayyachat.blogspot.com

Bir Anne dedi ki...

Bayilirim bu iki sevgiliye:)
Ne tevafuk, bende de incirli tatli var:)
Sevgiler,
Nurgul

Bocuruk dedi ki...

Kalorisi de olsa tatlı isteğini bastıracak en sağlıklı seçenek. Müthiş ikili:) Devlerin aşkı:))
Fotoğraf nasıl da güzel anlatmış.
Sevgilerimle...

Sibel dedi ki...

Bizim Aydın'ın bir kuruyemişçisi de almış bu ikiliyi bir de çikolataya bulamış iyi mi? Bence iyi:) Aydın dönüşlerinde çantama giriyor hep, hediye paketi oluyor burdakilere.

Bir de senenin ilk susamları dövüldüğünde ve misler gibi kokular yayarak soba üstünde kavrulduğunda sıcak susama banardı annem inciri ikiye bölüp. Aahhh o susam kokusu.. Başka ne tatlı ister ki insan?

NiNo dedi ki...

canim annem bizimle degilki :( bizimle birlikte olan 83 yasindaki anneannem :D o da yaza donucek zaten :( yani anacugum yanimda degil zaten :( ama cok sever bu ikiliyi gorunce hemen annecim geldi aklima :) iyiki paylastin bu goruntuyu bizimle :)

Adsız dedi ki...

Bİl bakalım ben bugün ne yaptım. Gittim bir sürü kuru incir aldım :) Canım öyle istedi ki...

Tabi ki margarinli kurabiyelerden kat kat iyidir...Sevgiler...

pervin dedi ki...

ah bayılırım ben onların aşkına aşk dediğin böyle olmalı biri tatlı biri buruk. Çok güzel anlatmışsınıs doğal aşkı teşekkürler canım...

Adsız dedi ki...

kesinlikle aşk bu olsa gerek ben cevizsem incirim nerde beni sarsın sarmalasın gel inicirim gelll
sevgilerr

banu kırmızıgül dedi ki...

kuru ıncır ve cevız off. neguzel ıfade etmıssın canım benım. annem cevızı kuru ıncrın ıcıne koyardı uzerıne tereyagını gezdırırdı fırında kızarana kadar pısırırdı ne kalorı ama ne lezzet :)

sevgıler ıyı hafta sonları..

berfin dedi ki...

tijen'im
dün gece bu yazını okuduktan sonra rüyamda gördüm cevizi valla:)korkar oldum sitene girmekten bugün ne varda canım çeker acaba diye düşünmekte.ama şunu itiraf edeyimki şu ikiliye kimse karşı koyamaz.harikasın.

Damak Tadı dedi ki...

Tatlı Tijen'im,
Nasılda dizelerine taşımışsın bu aşkı..Bizdemi yaşasak bu ikiliyle aşkı..))Resim harika görünüyor,sanki elimi uzatsam alabilecekmişim gibi..))
Ne ince ruhlusun sen Tijen'immmm..Seni ve o güzel gönlünü çok seviyorum..

Tüm güzellikler seninle olsun yeni yılda canım..Anneciğin ellerinden seninde yanaklarından öpüyorum canım..

Sevgilerle kal..

meleginmarifetleri dedi ki...

offf tijencim sen ne yaptın ne güzel bir ikilidir bunlar vallahi egemizin mahsülü ne diyeyimki iyigeceler

Adsız dedi ki...

ÇOK GÜZEL YA NEREYE BAĞLAYACAK DERKEN :) SETTİN BENİ . ZEN DEKORASYONU YAZMIŞTIM GEÇENDE SEN GELDİN AKLIMA :) LEZİZ VE KAÇ KALORİ HOCAM BU :)

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Tijen'ciğim,
Tabii ki incir ve ceviz birbirlerine deliler gibi aşıklar.
Amma incir Sibel'in de dediği gibi arada bir güneşte bronzlaşmış(kavrulmuş)çıtı pıtı bir güzelle flört ediyor gibi geliyor bana.Ne dersin?

İstersen bir de öyle dene. Tavada kavrulmuş susamı biraz havanda dövdükten sonra ikiye böldüğün incirlerin arasına kşıkla doldurup(veya da böldüğün incirleri bu susama bandırıp bandırıp)
denersen ne demek istediğimi anlayacaksın. İşte incirler öyle kaçamaklar da yapıyorlar.
Çok da güzel fotoğraflamışsın bu ikiliyi, ellerine sağlık arkadaşım.
Bu lezzet için kalorileri falan unuturum hep.
Sevgi ve saygılarımla,

butterfly dedi ki...

Tijencim ne güzel tarif etmişsin bu ikilinin aşkını:)..En çok aşkı tarif eden kelimelerine takıldım ben, çok çoook güzel..
Benim de daimi tatlılarımdandır kendileri. Onlara bazen günkurusu kayısılar, bazen hurma, badem, kuru üzüm çeşitlemeleri eklense de bu ikilinin yerini hiçbiri tutamaz kesinlikle.
Sevgiler:)..
aslı

Tijen dedi ki...

Dostlar affedin. Yine yanıtsız kaldı yorumlar. Bir kaç gündür öyle çok baktım ki ekrana ve öyle yoğundum ki, becerememişim. Hepinize teşekkürler!

cekirdeksizuzum dedi ki...

annem akşam yemeğinden sonra hazırlardı bunlardan biz televizyon izlerken. gerçekten muhteşem bir ikili:) ne zamandır yemiyordum, hatırlatmanız iyi oldu. sevgiler...