08 Nisan 2007

Muzaffer'in hayali

SONUNDA! Sevgili dostum Muzaffer'in bir hayali gerçek oldu. Yemek yapmaya meraklı olan, farklı kültürlerin yiyeceklerini hazırlayarak, tadarak damak tadını sürekli geliştiren ve tariflerini sitesinde paylaşan arkadaşım Muzi, Ortaköy'de bir ufak 'gurme' ürünler dükkanı açtı. Proje öncelikli olarak internet üzerinden satıştı. Öyle olacaktı ki, insanlar bütçeleri sarsılmadan, günlerce arayıp taramadan farklı ürünleri satın alabileceklerdi, bu ürünler kapılarına kadar gelecekti. Gerçekten fiyatlarına baktığımda inanamıyorum. Bu fiyata satılabiliyormuş demek pek çok şey. Muzaffer minimum kar oranıyla satış yapmaya kararlı. İlk sipariş verenlerden biri olmak isterdim ama buralardan veremem, gelince artık. Siz ilklerden biri olmak isterseniz www.gurmenet.com.tr adresini ziyaret edip kendi gözlerinizle görün ürün listesini, fiyatları. Çok sevdiğim markalar da var, dost insanların güzel ürünleri. Sevincim katlandı anlayacağınız. Sevgili Muzi, yeni işinde çok çok başarılı olmanı, yeni ve güzel dostlarla tanışmanı diliyorum.

24 yorum:

Sanem dedi ki...

Sevgili Tijen, o büyük meyve nasıl birşeydi? Ben daha bir kaç gün önce bir meyve denemesinde bulunmuş, sonuçlarını günlüğümde paylaşmıştım, aynısı olabilir mi :)
Sevgiler

Tijen dedi ki...

Çok sağol Sanem,
Tam dediğin gibi, evet durian'dı benim gördüğüm meyve de. Sana yazdığım gibi, hala merak ediyorum tadını!

New York Muhtari dedi ki...

Tiejnc'igim Isil hakli valla, dun kutuphaneye gideyim dedim, 15 dakikalik yolu 1.5 saatte gittim ve evde ders calismadigima bin pisman oldum..

Yengecleri gorunce, cinli arkadasimi arayip, buharda yengec yaptirayim diye hayal ettim bir an. Super bir sey tavsiye ederim.

Maya'nin resimlerine de ayrica bayildim...ne kadar buyumus.

Bugun Paskalya sapkalarini cekmek icin bulusuyormuyuz St. Patrick'in orada, yoksa tren yuzunden gelemeyecekmisin??

Unknown dedi ki...

Sevgili Tijen, eğer kabul edersen sayfamda senin için minik bir oyun var. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Şu Çinliler ne acayip insanlar, fesleğen tohumu ve ballı içecek... Kimbilir daha ne ilginç karışımları vardır.

İstanbul'dan Sevgiler Tijen'ciğim...

Tijen dedi ki...

Sevgili Hülya,
Haklısın. Ama bizim yediklerimiz, içtiklerimiz de onlara garip geliyordur kesin. Her kültürün ne değişik adetleri var değil mi?
*
Sevgili Prenses,
Bakacağım oyuna. Katılamazsam kırılmazsın ama değil mi?
*
Muhtar'cığım,
Seni arayayım diye düşündüm ama Cem'lerle kahvaltıya gittik, kalkar kalkmaz yüzümü yıkayıp çıktığım için arama şansım olmadı. Kesin geleceğini bilseydim akşamdan arardım program yapalım diye. Ben 12-1 civarlarında oradaydım. Ne komik insanlar yarabbim!

Unknown dedi ki...

Tijen'cim hosgeldin bizim kitaya:)Sen geldinde sayende Maya'yi gordum:)merak ediyordum buyumustur diye..Masallah...

Canim ,bizim Canada islerimiz vardi.Hem sikici hemde yorucu idi.Bir ara laptopum bozuldu hala saglam pabuc degil:)bu sebeplerle gelemedim..Cok sevindim geldigine...Benimde sizin kitaya gelmeme insallah tam 1 ay kaldi:)safak sayiyorum...Senin donusun ne zaman?

Maya ve sevdiklerinle guzel gunler dilerim Newyork'da...

ev perisi;) dedi ki...

Ne kadar güzel sayende değişik mekanlar görüyoruz sevgili Tijen;))
Teşekkürler paylaşımşarın için...
Kal sağlıcakla ve de muhabbetle...

Bir Derin Masalı dedi ki...

Tijen Ablacığım izninizle sizi bloglar arası 3x3 oyunu için SOBELİYORUM. Katılırsanız sevinirim.

Timur dedi ki...

Çin mahallesinde Trabzon Hurması ...
Karadeniz insanının gitmediği yer yok galiba :)
İstanbul'da Yahudi mahallesi ya da Ermeni mahallesi ya da Rum mahallesi yoktur . İnsanlar kaynaşmıştır . Bizim insanımızın güzelliği de bu zaten . Bunu kültürel bir üstünlük olarak da görebiliriz bence . Kimseye korku salmamışız ve kimseyi bir yerlerde izole olmak zorunda bırakmamışız .
That's all :)

Tijen dedi ki...

Hande'ciğim,
Mantı armağanını aldım. Ellerine sağlık ama ben bu oyunlara hiç katılmıyorum. Ne olur affet beni. Özel hayatı olabildiğince dostlar arasında, yüz yüze ya da iki kişi arasında paylaşılacak bir şey olarak bırakma kararı almıştım, böyle de devam edeyim istiyorum.
*
Sevgili Pericik,
Teşekkürler. Sen de muhabbetle kal.
*
Sağol Gülenay'cığım,
Ne güzel sen de sevdiklerine kavuşacaksın yakında desene. Benim iki haftam kaldı, o da göz açıp kapayana kadar geçecektir eminim. Sayılı gün çabuk geçiyor ne yazık ki.

Tijen dedi ki...

Sevgili Timur,
Biz Trabzon hurması diyoruz ama bu meyve Çin'de, Japonya'da, Kore'de de yetişiyor ve pek seviliyor. Tazesi olduğu gibi kurusu da satılıyor buralarda.
Sanırım Türkiye'nin durumuyla Amerika farklı. Türkiye'de bugün azınlık dediğimiz gruplar zaten hep oralarda yaşamışlar ve biz onları gitmeye zorlamışız. Buradakiler ise sonradan gelmişler ve birbirlerine yakın yerlerde yaşamayı seçmişler. Bunda bana göre şaşılacak bir şey yok çünkü her kültür dilini ve mutfağını da yanında taşıdığı için alıştıkları şeyleri bulabilecekleri yerler de kurmuşlar. Amerika'nın hemen her yerinde etnik mahalleler bulmak mümkün.

Adsız dedi ki...

Sevgili Tijen,sayende NY yi tekrar görme-yaşama şansını yakaladım.55.caddeyi,central parkı ve Lover Manhattan ı çok beğenmiş girmediğim cadde sokak bıakmamıştım.7 yıl önce işim gereği şirketim sayesinde 3 kere gidip görme şansım olmuştu.Artık birdaha nezaman giderim bilmiyorum ama senin yazılarını okudukça keyif aldığımı hissettim...Çok sağol:))
Benim yerimede gez dolaş...
Emel,asevi.blogcu.com

Tijen dedi ki...

Sevgili Emel,
Umarım yeniden gelip görme şansın olur. Çok teşekkürler.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Merhaba Tijen,
Sayende bilmediğim bir çok şey öğrendim.
Sevgiler,

Selen dedi ki...

Sevgili Tijen hanım,
NY'un benim için de tadını çıkartın olur mu? Sizin için uzun bir tatil olacak sanırım. Keşke ben de en azından 1 ay gidip doya doya tekrar gezebilsem. Verdiğiniz bilgiler için de teşekkürler. Bir sonraki gidişte işime yarayacaktır. Size iyi eğlenceler diliyorum.

Tijen dedi ki...

Sağol sevgili Burçin,
Ben de sizlerden çok şey öğreniyorum.
*
Selen merhaba,
Çıkartacağım çıkartmasına ama hem hasta olup yataklara düştüm, hem de hava bir haftadır çok soğuk. Göze mi geldim ne? Çok sağol güzel dileklerin için.

Adsız dedi ki...

Nihao Tijen,
:))) hmmm Çin'e de mi gitsek ne..seninle Çin'e gittiğimizi düşünmek bile çok hoşuma gitti bak şimdi..ah ne çok eğlenirdik..
NY'a söyle sana iyi davransın, gelmiyeyim oraya
Barbi misin Tijen :)

Tijen dedi ki...

Barbiyim ya ne sandın! Sen değil misin yoksa? (Çok komikti ama o resim Zeynep'ciğim) Neyse bence muhteşem olur birlikte Çin'e gitmek. Zaten dün akşam okuduğum kitapta bir sürü Çin-yemek anısı vardı, çıldırdım. Hadi istifa et işinden de gidelim 2-3 aylığına!

Adsız dedi ki...

2-3 ay sonra ne yapacagiz...bak gideceksek temelli gitmeliyiz bence..Beijing'de kucuk bir dukkan acariz...susleriz pusleriz...hmmm hayal etmesi bile guzel Barbicigim

Tijen dedi ki...

Düşünelim bakalım BZ şeker! (Not: BZ nedir?)

Adsız dedi ki...

Barbie Zeynep Barbie Zeyneeepppppp :)

öperim BT
GÜZEL HAFTASONLARI :)

saime dedi ki...

Sevgili Tijen hanim,
Konya bag evinden size sevgilerimi yolluyorum. Sevgili Nezaket bir surpriz yapip size kitabimi yollamis, sitenizde kitabimi gorunce cok memnun oldum. Yolunuz Konya`ya duserse demiyorum sizi Konya`ya bag evinde o bahsettiginiz guzellikleri paylasmaya devat ediyorum. Ister Temmuz`da gelin kaysi yaralim, elma dilip kurutmaya hazirlayalim, ister Eylul`de gelin beraber pekmez kaynatalim. En kisa zamanda gorusmek dilegi ile. Saime Yardimci

Tijen dedi ki...

Saime Hanım merhaba,
Ne güzel sürpriz! Çok teşekkür ederim yazdığınız için. Çok isterim o güzel bağ evinde sizinle sohbet edebilmeyi. En kısa zamanda görüşmek dileğiyle diyeyim. Elleriniz dert görmesin. Sizden bağ evinin duvarlarına kazınmış güzel günleri paylaşmanızı da rica ediyorum. Daha doğrusu bunu diliyorum.
Tijen