09 Ocak 2009

Peynir ve zeytinin ardından

Evet, peynirlerle zeytinden bahsedince yanında simit de gerekiyor. Sıcacık. Hatta mümkünse fırından yeni çıkmış. İşte resimdekiler öyle. Daha ılık olduklarından poşeti kapatmadan götürmem gerek. Tık tık, huuu Ayşe'ciğim yerinde misin? Simitlerimle geliyorum. Ayşe'de otlar, İzmir tulumları, Akhisar zeytinleri... Oooh. Güya az bir şey yiyeceğiz. Yanında da taze demlenmiş çay tabii. Tam kadın günü. Konuşacak şey çok ama yine vakit dar. Koşturma zamanı çünkü. O sokak senin bu meydan benim. Koştur babam koştur. Oraya yetiş, buraya yürü... Olsun, buna da şükür. Tazecik simit yedim ya, arkadaşımla sohbet ettim, onun güzel lezzetlerinden tattım, işlerimi hallettim ya. Gerisi kolay elbet. Hayat yolunda demek çünkü. Fazla söze ne gerek?
Bilmem en son ne zaman fırınından simit aldınız ama eminim çevrenizde bir simit fırını vardır. Girin kapısından içeri, o mis gibi kokusunu çekin içinize. Soğumadan götürün dostunuza, çalın kapısını. Çıtır çıtır yenecektir. Üstelik garip bir şekilde insanın iştahını açıyor bu meret, yaşama iştahını.

36 yorum:

MELİS dedi ki...

Tijen abla,sizin bloğunuzu Serap ablanın bloğundan keşfettim.İyi ki bulmuşum..Ankara'da şekerli simit
çıkartıyorlar.Bilmem duymuş muydunuz?Sevgilerimle,Melis

Adsız dedi ki...

hımmmm sıcacık simit kokusu buraya kadar geldi.sabah kahvaltım tamam belli oldu simit+çay+peynir.
iyi akşamlar canım

Adsız dedi ki...

peynir ve ayran harika bir ikindi öğünü..
ya peynir,simit,domates,çaya ne demeli.. ah ah bütün bunlar,dostlar!İnsan başka ne arar:)

MUTFAKISTAN dedi ki...

ohhhh miss afiyet olsun canim.
Hic bir seye degismem bu menuyu
sevgiler

Ferhanca dedi ki...

Çok güzellll:)
beyaz peynir isterim:))

Sevgi Küçük dedi ki...

yaaaa!!!!haksızlık buuu!ama ama ben nerden bulcam şimdi simitiii? :P
nasıl güzel yazmışsın.hmm..kokusu buraya kadar geldi! :)
sevgiler

ycurl dedi ki...

Tijen yapilir mi bu? Tam bu sabah soyle citir citir b ir simit olsa da yesem diye dusunuyordum :( Artik susamli bagelle kendimi kandirmam gerek sanirim :(( Simit yapmayi dene deme olmuyor tutmuyor o simit firinlarindan cikan simit gibi olamiyor. Bir de her sehrin simidi farklidir. O da ayri bir konu galiba :)

Adsız dedi ki...

tijennn

ben zeytin, peynir ve simitin yanına kurutulmuş zeytinyağına batırılmış kurutuluş domateste isterim..

isterimde isterim

pelince dedi ki...

Bende beyaz peynir ve yanında çay isterim :)

Adsız dedi ki...

En son ne zaman simit yedin sorusunu "en son ne zaman yemedin" şeklinde değiştirebilir miyim? Çünkü nerdeyse hiç yemeden duramıyorum.Başka yemek istemez, arasına peynir-roka-domates ya da mihaliç peyniri...Immmmm enfes...Senin simitler de pek lezzetliymiş yalnız.Belli....:))

a_y_s_e dedi ki...

ay gece gece canim cekti simdi... Amerika'da en ozledigim sey soyle sicak sokak simidi... Boston'daki Sevan markette oluyor simit, ama ayni tadi vermiyor maalesef... :( ama tabii bir kriz aninda hayat kurtariyor, hakkini vermek gerekir.

Mutfak Havlusu dedi ki...

evvet kesinlikle budur!
düşüncemin yazıya en ala şekilde anlatılmış halidir eee onu da yapsa yapsa Tijen abla yapar,ne diyeyim ömrüne bereket gönlüne sağlık.

simit çok seviyorum hele de güzel çıtır çıtır ve sıcak olanı beni benden alır çengeel gittiğimizde çınaraltına da çöreklendiysek en alası en mutlusu oluyorum şükürler olsun.
yanına peynirler şöyle ezine yada tulum birde çay üfff ya tamam finaller güzel geçsin bir ben şubatta çengelde gene sınav sonrası keyfi yapacağım(öss çıktığı hafta soluğu orada almıştım,arkadaşımla 5 saat oturdukta:))simit çay peynir ve boğaz+deniz harika!

coşturdun beni gene Tijen abla senin o güzel arkadaşının otları olamayacak sende olamayacaksın ama gene de gelirsen gel buyur çınaraltına senle paylaşalım simitlerimizi ne dersin?

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Tijen,
Kahvaltı, özellikle de peynir, zeytin olmadan geçirdiğim bir günü bile hatırlamıyorum. Hele bir de böyle sımsıcak simit olunca yanında benim de yaşama olan iştahım artıyor inan.

Çok sevgiler,

berrin dedi ki...

favori üçlüm:
peynir-vişne reçeli-simit

Adsız dedi ki...

Sevgili Tijen,gecenin bu saatinde eşimi uyandırıp,açık bir fırın aramaya göndereceğim galiba.:))

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gecenin bir vakti görünce nasıl canım çekti bir bilsen :))

Hayır diyemeyeceğim şeydir simit :))
yanında peynir ve zeytin ooohh :))
Afiyet olsun.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

simit + eynir+ çay işte benim bittiğim an, sevgiler.

ece arar dedi ki...

dün sabah aldım dün:))) nefis bir fırın var burda... tereyağlı simit!!! yapıyor. inanılmaz bir şey... sabahın sekizinde elvin'i bırakır bırakmaz damlıyorum fırına... yaşasın simit!

Adsız dedi ki...

ya tijen ablacim ben nerden bulucam simdi bu mis gibi simidi ? korkuteli'nin simidinden yedinmi hiç ? yolun duserse muhakkak ugra ve ye, çok lezzetli !
mart ayinda gelebilme ihtimalim var antalya'ya, 3 yildir gidemedim, göZümde tütüyor !
saglicakla kal
fransa'dan sevgiler
Rabis

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Bayılırım sıcak simite:-))) ne güzel bir gün olmuş canım. ben şanslıyım evimin yanında iki tane fırın var:-)))sevgilerimle...

meleginmarifetleri dedi ki...

Tijencim en sevdiğim şey simittir ama ben yanında hiç birşey olmadanda bayıla bayıla yerim simiti bak şimdi canım çekti valla..
İyi bir hafta sonu dilerim.
Hoşçakal...

Sibel dedi ki...

Hiçbir şeye değişmem sıcak simit, peynir ve çay keyfini.. Olsa da yesem şimdi bu çıtırlardan!

Eya dedi ki...

Of of of....ah Tijenciğim...fazla söze ne hacet.Ne böreği,ne kurabiyeyi ararım ben.Bu simit varya, hepsine bedel.Bizim buralarda tabii ki fırınımız yok,e bizde evimizde pişirip hasreti gidermeye çalışıyoruz.Bu arada bizim İzmit ve Adapazarının simidi bir başka oluyor bilmem denedinmi hiç? Denemediysen tavsiye ederim, daha koyu renkli, daha yumuşak ve tatlı değil.Yolun düşerse denemeni tavsiye ederim.Bu arada geç de olsa mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum.Yeni yılı şiddetli bir grip ile karşılayınca kimselere uğrayamadım.Sevgiler

zehra

Özlem dedi ki...

Offf ne güzel bir resim, hafta sonları neyi seviyorum biliyor musun?
eşim işe gidince, oğluş da dersaneye gidince, evde ben yalnız kalınca...bizim eve yakın bir simitçi var, aslında birçok simitçi var ama illaki bunun simidi, çünkü tadı farklı, yiye yiye keşfettim...Öğlene doğru koştura koştura gidiyorum, yağmur çamur vız gelir, eve geliyorum, hemen çayı demliyorum, simitleri yarıya kesip içlerini beyaz peynirle döşüyorum, çayımı da alıp koltuğun bir köşesine tüneyip ya TV seyrediyorum ya da dergi kitap bakıyorum, evde kimse yok, bugün Cmtesi yalnızca simit, sıcacık çayım ve ben....
Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

Bir izmir'li olarak size göre simit bana göre gevrek-ayran :) ilkokuldan beri vazgeçemediğim bir ikilidir.

Tijen dedi ki...

Simitsiz kalmayalım arkadaşlar, ne güzel şey gerçekten. Kim icad ettiyse helal olsun!

Hülya dedi ki...

Ben Ankara Simit'i severim Tijen'ciğim.
Çay ve peynirle nefis olur.. Ama nerede... işyerimiz Kızılay'dan taşındı ve biz kahvaltıda simide hasret kalacağız galiba.
Sıcacık sevgiler

Kedila ve Meşe dedi ki...

Mutluluğun kokusu, bir simit fırınının yanından geçmek ama gidememek. O simitten alıp , onun kokusuyla baygın baygın ofise gitmek. O simiti bölüp arkadaşına uzatmak dumanı tüterken. Ve çay.

Gün daha bir hafif, çabuk geçiyor. Paylaşılmış simidin tebessümüyle.

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Banada beklerim canim
Beceriksizgelinin.....

Adsız dedi ki...

ilkokula giderken sabahları okul yolunda simitçi fırını vardı ve fırından cıkan el yakan simitlerden alırdım. sımıtlerın yapılısına bakacam dıye ılk dersı kacırdıgım cok olurdu :) yuvarlanan hamuru bol susama atmaları ve fırına surmelerı.

Zeynep dedi ki...

Tijen ne güzel anlatmışsın,sahiden de insanın yaşama iştahını açıyor,başka bir şey simit.Kardeşimle ben de daha dün çıtır çıtır dört tane simit aldık,eve gelip çay ve peynirle bir güzel yedik,o kadar güzellerdi ki.Bir de aklıma Sait Faik geldi.
Sevgilerimle

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Şu simiti bende ne severim.Ama yanında yaranda olmalı:)
iyi haftalar...

Adsız dedi ki...

Kesinlikle yok böyle bir lezzet: Simit, eski kaşar ve ince belli bardakta, tavşan kanı demli çay :)

Adsız dedi ki...

Sevgili Tijen,

Rejime muhalif mi bu simitler?:((

www.kralcipplak.blogspot.com

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Hülya gibi ben de Ankara simidi sevenlerdenim... Ve yine Hülya gibi işyerimin şehir merkezine çok uzak olması sebebiyle sıcak simit yemek fazla kısmet olmuyor... Ama buradaki görüntü de çok davetkar... Afiyetler olsun Tijen Abla... Bir bardak çayla yanına sıcacık dost sohbeti eee daha ne olsun...

Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Simitsiz asla..Ne simitler bensiz,ne de ben simitsiz kalayım..)))