08 Temmuz 2010

Tam kıvamında

Bugünkü salatamın herşeyi kıvamındaydı. Yağı, tuzu, limonu. Aslında basit bir salata. Öncekilerden pek bir farkı yok. Bildiğiniz malzemeler, marul, taze soğan, bahçe rokası, yabani semizotu, bahçe maydanozu, dereotu, taze kırılmış ceviz, ayıklanmış ayçiçeği, deniz tuzu, erken hasat sızma zeytinyağı ve limondan oluşuyor. Bir de çıtır salatalık var içinde, ufalak doğranmış. Bazen limonunu fazla kaçırıyorum salatanın. Çok ekşi oluyor. Belki yağını az koyduğum için bu yönteme başvuruyorum (koca bir çanak salataya sadece 1 çorba kaşığı zeytinyağı). Bugün öyle yerindeydi ki tadı, tuzu, ekşisi, büyük bir keyif duydum salatamı yerken. Sonra bir an yaşamı düşündüm. Herşey dilediğimizce olsa dedim. Sağlığımız, enerjimiz hep yerinde olsa, soframızda hep sağlıklı ve güzel yiyecekler olsa, hayatımızın sonuna kadar sorunsuz yaşamamızı sağlayacak kadar paramız olsa, herkesi sevsek, herkes bizi sevse, etrafımız güzelliklerle çevrili olsa. Oysa hayat insana keyif veren bir salata kadar tarifi belli ve öngörülür bir şey değil. Bir yandan salatamı atıştırırken bir yandan da bilgisayarımdaki fazlalık dosyaları siliyordum (nasılsa birer kopyası yedek bellekte var). Böylece bilgisayarı hızlandırmaktı amacım. Bunun bir başlangıç olmasını diledim. "Ruhumu ağırlaştıran, içimdeki nefret tohumlarından kurtulmamı engelleyen" insanları da bu kadar kolay silebilsem ya. Üstelik onları yedek bellekte de tutmak istemiyorum. Gelin görün ki bizi ağırlaştıran duygulardan kurtulmak o kadar kolay olmuyor. Daha çok emek gerekiyor bu iş için. Nereden başlamalı bilmiyorum. Belki hayatımın yediğim salata kadar dengeli olmasını arzulayarak, bu emele ulaşmak için çaba göstererek başlayabilirim. Sanal da olsa "delete" tuşuna basıyorum zihnimde. Haydi gidin, yok olun hayatımdan!

25 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tijenciğim herşey her zaman yerinde ve kıvamında olsa güzellikleri anlayabilirmiydik acaba. Hayatımızdaki olumsuzluklara olumsuz insanlara gelince delete tuşuna basılmıyor maalesef onlar o kadar yüklü bize yükledikleri o kadar fazlaki bir tuş yetmiyor onlara beynimizin içini reset lemek gerekiyor. Salata sosu kıvamında güzellikler diliyorum.Bu salatada bana şimdi kalk bırak raporu evine git salata yap sosuda kıvamında olsun dedirtti.Eline sağlık sevgiler...

Eya dedi ki...

Tijencigim...aslinda bir farkina varabilsek,icimizdeki gücün bir delete tusu kadar etkili ve basit olduguna..ama fazlaliklar o kadar hakim oluyor ki herseyimizde biz bu gücü unutuyoruz, hatta icimizde yok ediyoruz. Sevgi tohumlari kuruyor..halbuki yesil birer filizken pozitif düsüncelerle ve yasam tarzi ile bu filizleri köklü agaclar haline getirebiliriz...ama ne yaik ki kolay degil...bu arada hayirli kandiller diliyorum...sevgilerimle

zehra

a_y_s_e dedi ki...

ooh mis gibi, burnuma geldi kokusu...

Tijen dedi ki...

Sevgili Ayşe,
Senin eskiden bir blogun yok muydu? Ulaşabilmek, yanıt yazabilmek istiyorum ama nereye yazacağımı bilemiyorum iyi mi?
*
Keşke Zehra'cığım, keşke!
*
Mine'ciğim,
Hadi git evine de güzel bir salata hazırla...

Adsız dedi ki...

Keşke gereksiz insanları hayatımızdan çıkardığımız gibi kendi düşüncelerimizdende yok edebilseydik.Bendemi hata var diye hiç düşünmeden hayatımıza kaldığımız yerden devam etseydik.Belkide onlar öğretmek için gelip girdiler hayatımıza biz öğrenemediğimiz için hatırlıyoruz.Hayırlı kandiller diliyorum

Tijen dedi ki...

Sevgili Gamze,
Çok haklısın! Zaten sorun da burada ya. Dersimizi alıp yaşadıklarımızı kabullensek belki zaten çıkıp gidecekler hayatımızdan. İş yine bizde bitiyor!

Unknown dedi ki...

İçimden bir salata hazırlamak geldi.Hayatımdaki hiçbir olumsuzluğu düşünmemeyi başarabilmenin ışığı altında.. bol soslu bir salata... İçinde tüm görmeyi başarabildiğim güzellikleri barındıran bir sos olsun istiyorum..ve afiyetle yenen bir salata..Sevgilerle ..Ben mutfağa gidiyorum...

beste dedi ki...

boyle bir film vardi, aci verenleri hafizadan sildiriyorsunuz sonucu aci tatali hersey bizim hayatimiz ve bizi olusturuyor mesajiyla bitiyordu.Eternal sunshine of spotless mind Ama ben gene de bir delete tusu isterim! bur durumlarda doga, bahce, kuslar, bocekler ise yariyor Tijen:)

Tijen dedi ki...

Arzu,
Ne güzel bir yorum yazmışsın, sağolasın!

mehtap kuzucu dedi ki...

merhaba hayatınızında salatanız gibi kıvamında gitmesini dilerim...bende zor affedenlerdendim ne zamanki içimdeki benle konuşmaya başladım herşey daha kolaylaştı...elimde olmayan ,başkasında duyduğum zaman nasıl aşıyorlar bunları dediğim şeyleri yaşadıkça daha bir güçlü olduğumu anlıyorum vee iç gücümüzün aslında herşeyi aşmaya yeterli olduğunu biliyorum ...hayatta ne kadar dik durursak o kurtulmak istediklerimiz zaten yok olup gidecektir.işin en önemli kısmı ise kendimizin değerini bilmek ve gerçekten önemsemediklerimizi affetmek...önemsediklerimizi ise zorda olsa affedebilmek..sevgiyle kalın

Unknown dedi ki...

Fotoğraf o kadar güzel ki, hep taze, hep yeşil, hep çıtır :) ol, olalım Tijen'ciğim.

Basak dedi ki...

Oluyori sadece bilinçli çaba lazım. Yörüngeden çıkar gibi olduğun her seferinde kendine yine ve yeniden hatırlatman lazım. Yani ben kendimce çözümü öyle buldum. Yörüngeden çıkmaya çok müsaitim, hep hatırlatınca işe yaradığını gördüm:) Birazdan eve gidip, benzer bir salatayı yapıp afiyetle yiyeceğim.

Tijen dedi ki...

Sevgili Mehtap,
Ne güzel şeyler söylemişsin! Çok teşekkürler.
Dediğin gibi, insan önemsediklerini daha zor affediyor.
Zaten asıl onlara kırılıyoruz öyle değil mi?
Hepimizin hayatı kıvamında gitsin.
*
Misket limonu'na:
Ah çıtır kalabilsek????
*
Evet sevgili Beste, dediğin doğru. Doğa yardım ediyor insana!

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

güzel kuzusu..
sen ne dersen deeee... !!!
bilen bilecek ! anlıyan anlıyacak !
şükreden hamdeyleyecek..
geriside sızlanıp duracak.
sevdiklerimiz sorgusuz sualsiz yanıbaşımızda , her gün!e koşacak dostlar etrafımızda, doyacak kadarı önümüzde birde PC mizde kucağımızdaysa daha ne olsun :)))

BEN SANA KİMSELER GÖRMEDEN EN RENKARENK :) SİLGİLERİMDEN Bİ TANE YOLLICAM..
ÜZERİNDE EN ÇİÇEKLİSİNDEN HEMİDE :)))
ÇİÇEKLİ BÖCEKL, RENKARENK SİLESİN DİYE..
Haa sen silemedinmşi,
YOLLA BANA, BAK NE GÜZEL SİLERİM SENİN İÇİN !!!!!!!

:))
Canım kardeşim,
Can arkadaşcım,
toprak anam,çiçeğim böcüğüm,tohumum fidanım,
Canım TİJENim..
hayat kısa !!!!
:(((
ama sen çokkk ömürlü olasın inşallah

tüm dualar üzerine olsun.
HAYIRLI KANDİLLER ARKADAŞIM

Tijen dedi ki...

Aman da NuNuşkom bana çiçekli böcekli silgiler mi armağan edecekmiş? Ben silemezsem o mu silecekmiş? Tamam şekerim, hemen isterim o silgiden!
*
Yörünge... Yörünge... Yörünge...
Tamam Başak, bundan sonra hatırlamaya çalışacağım!

narcicegirengi/sevde dedi ki...

Hic bir seyin sebepsiz olmadigini dusunuyorum. Illa ki o insanlar da hayatimiza bir seyler katmistir. En azindan insanlari tanima adina bir tecrube olmustur. Onemli olan zamani geldiginde gerekli tuslara basabilmek...Hayatta her sey guzel ve kivaminda olsaydi o zaman gercek kivami ve guzelligi bilebilir miydik? Sevgiler Tijen:)
www.narcicegirengi.com

mine dedi ki...

of ya of bahçe gibi temizledim sanıyorsun ya da temizliyorsun günlerce aylarca sonra ansızın bir yerden fışkırıveriyor o yabani ot gene
yapacak bir şey yok gene temizliyorsun gene gene : )
bu otla barışayım falan diyorum, seveyim onu madem bir dargın bir barışık beraberiz hep : )

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Hayat ta tipki senin bu oalagnustu salatan gibi cok bilesenli sevgili Tijen.. Tek farki salatani koyduklarini seciyorsun da, yasamina girenleri her zaman secme sansin olmuyor... Onlarinda mutlaka sana negatif yolla bile olsa ogrettikleri birsey vardir... Ne olmamak gerektigi gibi...
Ben de cok kisa bir sure once, uzun zamandir haberlesmedigim bir arkadasima yazmistim, mailleri siliyorum da, insanlari silmek o kadar kolay degil, alzheimer olana kadar beklemek gerekiyor...
Bu arada salatada aycicek fikrine bayildim. Ben dolmalik biber kavurup koyuyorum, bazen de susam..
Eline saglik...

fethiye dedi ki...

Benim de salatalarim eksi oluyor bazen. Bir tek ben bayila bayila yiyorum :) Ama sonunda sosunu ayri bir yerde yapip oyle karistirmayi akil edebildim! Boylece limon suyu ve zeytinyagi da iyice hemdem oluyor, ne tuzu ne yagi yerken bir surpriz yapiyor insana :)

Tek salatalik ogunleri ozledim!

PAPATYA PRENSES dedi ki...

biraz da hellim peyniri koysak içine mımmm.
ahh kalkıp bir salata yapasım geldi Tİjen ablacım :)

Serap dedi ki...

Yazdıklarınız biraz muhasebe yapmamı sağladı. Eskiden kollarım iki yanda kocaman açarak davet ediyorumdum hayatıma yeni girenleri. Şimdi biraz kollarımı kapayarak, temkinli olmayı öğrendim galiba. Herkesi kendim gibi sanmamayı ... Hayatımıza alırken dikkatli olmak geç öğreniliyor (kimbilir belki sadece öğrendiğimi zannediyorum) ama; çıkartmaktan daha kolay oluyor, Salataya katılan sos gibi. Yine de bende gereksiz bile olsalar, bizlere birşeyler öğrettiklerini ve bu anlamda herkesin bir dönem için dahi olsa gerekli olduğu düşünüyorum. Sevgilerimle.

Narince dedi ki...

Dileklerimiz ortak, bazen çok şy mi istiyorum diyorum? Hep her şeyin yolunda gitmesini, asık surat görmemeyi istiyorum. Annem bi gün ince hastalığa tutulmamdan korkuyor, bu kadar dert edinince kendime.
Aslında bi çok kötü hatıranın silinmesini de istemiyorum. Ders almışım çoğundan, hepsi ben-im, silersem benden de gider. Ama senin gibi hiç hatırlamayı, delete etmeyi istediğim bir kişi var sadece, keşke!

Zeynep dedi ki...

Tijen sahiden ne güzel olurdu,tek bir hareketle hayatımızdaki tüm olumsuzlukları silebilmek...Hep yeniden ve daha güzel başlayabilmek herşeye.
Ne güzel bir salata olmuş,ellerine sağlık.
Sevgilerimle

Zehra Gürgen dedi ki...

Kalbimde ağırlık yapıyor insanlara kızgınlıklarım, melek değilim hatta küser, kötüde düşünebilirim..ama kalbimde ağırlıklarını taşımak istemediğimden siliyorum..silemediğimde asıl sorun ya affedeceksin ama gönülden ya da öfkeni kusacaksın ki o da zor..

Esma Ercengiz dedi ki...

Evet evet ben de istiyorum silmek kafamdaki işe yaramayan, elden birşey getirmeyen sistemimi yavaşlatan fazlalıkları.....
Sevgiler..