04 Kasım 2008

Browni tarifini Türkçe'ye çevirdim

Kısaca aşağıdaki browni'nin Türkçeleştirilmiş tarifi
(İngilizcesine güvenmeyenler için):

115 gr bitter çikolata ve 85 gr tereyağını bir tencerede karıştırarak eritin, içine 2/3 cup (tarifte öyle olduğu için maalesef Amerikan ölçüsüyle veriyorum, ölçü kabınız yoksa 2/3 su bardağı ölçüsünü deneyebilirsiniz) toz şeker koyup karıştırın, sonra da iki yumurta kırıp karıştırın. Ayrı bir yerde 1 çorba kaşığı kakao, 1/2 cup (veya bardak) un, biraz vanilya ve çok az tuz koyup karıştırın ve çikolatalı karışıma ekleyin. Yarım bardak damla çikolatayı ekleyip karıştırın ve yağlı kağıt serdiğiniz 23 cm'lik kare bir kek kalıbına yayın. Üzeri için 200 gr krem peyniri 1 yumurta sarısı ve 5 çorba kaşığı toz şekerle pütürsüz hale gelene kadar çırpın (ben burada kullandığım yumurtanın akını da keke ekledim, ziyan olmasın garibim) ve diğer hamurun üzerine dökün. Bıçakla üzerine desen yapın, 180 derecede ısıtılmış fırında 35 dakika pişirin, iyice soğuyana kadar kesmeyin! (Ufak bir detay: Eti'nin badem ve portakallı bitter çikolatasını kullandım.)

17 yorum:

Demet dedi ki...

hihihi iyi etmissin Tijen, aradigimizda sende bulalim :)

a_y_s_e dedi ki...

bu cok can alici gorunuyor Tijen. Yapmayim yapmayim diye kendime telkinde bulunuyorum, ama sonunda yapacagim sanirim!!!

Damak Tadı dedi ki...

Çok iyi yapmışsın Tijen'ciğim..Hem ellerine,hem gönlüne,hem zekana sağlık..Başk ane diyebilirimki sana tatlım..Öpüyorum o tatlı yanaklarından..


Sevgiler..

Zehra Gürgen dedi ki...

Ben bir süre tatlı yapmayayım diyordum ama browni enfess görünüyor. Madem tarifte geldi... yine kanıma girdiniz, bunuda deneyeceğim ...Ellerine sağlık. sevgiler.

pelince dedi ki...

Tarifin bu halini bulmak daha da güzel oldu..Emeğine sağlık..

Adsız dedi ki...

evet ziyan etmeyelim bu tarifi alıyorum

sevgi ve öpücüklerimi bırakıyorumm

Tijen dedi ki...

Ah Demet!
Nasıl da dertliyim o mesele yüzünden. Neyse, deşmeyeceğim.
*
Kızlar,
Hepinize afiyet olsun. Gerçekten çok basit. Korkulacak bir yanı yok. Şık bir meret. Hani Yemekteyiz yarışmasına falan katılacak olan varsa bu tarifi tatlı niyetine sunabilir?!?!?

meleginmarifetleri dedi ki...

ımh mmmh mmh tarif alındı denenecek inşallah ellerine sağlık tijencim sevgiler.

leyya dedi ki...

saat geceyarısına yaklaşırken sevindirik oldum vallahi))çok ama çok teşekürler ediyorum bu çeviri için.

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Emeğe saygı... Çok teşekkürler özürlü olarak ben hemen tarifi yazıyorum ve unutmamak üzere bir yere koyuyorum. Tabiiki yapıcam ama yakında Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

yaşasın ana dilde tarif :))

SOFRAM dedi ki...

Tijen'ciğim günaydın, çok iyi yapmışsın türkçeleştirmekle, aklım kalmıştı browninde,teşekkürler...
Cabım bizde sabırsızlıkla bekliyoruz senin Samsun'a geleceğin günleri,bizler de seni tanımış olmaktan çok mutluyuz, sevgiler canım...

NAZLICA dedi ki...

Tijenciğim benim de böyle yoğun tatlılar içimi kıyar. Çok hoş gözüküyor, senin tarafından test'den de geçmiş, yapayım istiyorum. Deneneceklerin listesine yazıldı bile. Sevgiyle

Hülya dedi ki...

Türkçe tarif için teşekkürler Sevgili Tijen...
Denemek istiyorum.

:)den dedi ki...

Browni yapmayı, kıvamını tutturmayı hiç beceremedim. Bir de sizin tarifinizi deneyeyim. Sonucu bildirrim.
Sevgiler...

Hatice dedi ki...

Sevgili Tijen browniyi gördüğümden beri aklım kalmıştı:)en kısa zamanda denemek istiyorum.
türkçeye çevirmen daha iyi olmuş:)
vişne de yakışırmı ne dersin?
sevgiler...

LoLLa dedi ki...

inanlmaz muhteşem işe yaradı :) recipeleden nefret ediyorum, yemek tariflerini seviyorummm süper süper thankssss