31 Aralık 2010

Yeni başlangıçlara

Sizi yeni çocuklarımla tanıştırayım: Filizlenmekte olan taze soğanlarım. Hani bir ay önce İzmir'e gitmiştim, TRT Belgesel kanalında yayınlanacak bir programa katılmak için. Program öncesinde Kemeraltı'nı tavaf etmiş ve baklagiller, tahıllar almıştım. İşte aynı gün tohumlar da almıştım oracıktaki bir tohumcudan. Bir türlü denk getirip toprakla ve ışıkla ve suyla buluşturamadımdı o tohumları. Arpacık soğan, maydanoz, dereotu, roka ve tere. Uzun saksılar alacaktım, balkonu yeşertecektim. Sonunda İstanbul öncesi hiç değilse arpacık soğanları toprağın sıcacık karnıyla buluşturayım istedim. Hazır yağmurlar yağmış, boş bekleyen saksıdaki toprak iyice ıslanmıştı. Sık olarak sokuşturdum her birini. Çok derine itmedim ama. Üzerlerine biraz daha toprak, biraz avucumla bastırdım, az biraz da su. Öylecene bıraktım. Çok değil, altı gün sonra döndüğümde her birinin filizlendiğini gördüm. İçimi öyle bir sevinç kapladı ki. Yeni çocuklarım, dostlarım, salatalarımın süsü olarak belledim. Sevdim, okşadım her birini. Birazcık su verdim. Ben yokken susuz kalmış olabilirler diye düşündüğümden. Her gün biraz daha büyüyorlar. Her gün bir doz daha umut vererek. Yeni başlangıçların ne denli hafifletici, ne denli sevindirici olduğunu anımsattı bana soğancıklarım. Alt tarafı bir kaç soğan değil mi? Değil işte. Alt tarafı bir kaç soğan dediğiniz şey, yeni başlangıçları simgeliyor ve yüreğime su serpiyor. Sizin de yeni başlangıçlarınız olsun. Rengi ne olursa olsun, şekli ne olursa olsun. Yeter ki umut versin, güzellikleri, sevgileri muştulasın.

28 yorum:

Özge B. dedi ki...

yeni yıla eski kafa ile girince bir şey beklemek yanlış ama anlam yüklemek, yeniliklere gebe olduğunu hissetmek, doğan her günden keyif almak bunlar başka hisler... umut olduğu sürece, bakmakla yetinmeyip gördüğümüz sürece hayat daha güzel! yeni yıl güzelliklerle, huzurla gelsin! sevgilerimle,

burcu dedi ki...

Katiliyorum, yeni baslangicin her sekli guzel, umut veren her sey guzel! Soganlarin yesili de cok guzel!

Handan dedi ki...

ekmek arası taze soğan/domates/peynir üfffff sabah akşam yerim yok demem


iyi seneler tijen
yazıyla/geziyle/aşkla kal

Handan dedi ki...

bugün çıkıp alasım geldi hemen madem yeni yıl bir yazarı tanıyayım yeni yeni

lavantalimon dedi ki...

Alt tarafı bir tohum bir soğan değil. her gün ona bakmak çıktımı diye :)yeni başlangıçlar dedğin gibi:) hayatımız her zaman bu yeni filizler gibi olsun :))mutlu yıllar:)

Egeden Tarifler dedi ki...

Tijencim, sağlıklı ve mutlu bir yıl dilerim :)

Unknown dedi ki...

Her yeniyıl bir başka güzel.. 2011 yeniyıl sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsın. Yeniyıl ınız kutlu olsun.

nesrin dedi ki...

Özellikle tazecik yesil rengi cok hos. durun hele bir bahar gelsin. Asil baslangiclar o zaman. mutlu yillar.

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Sonucunu tahmin ettiğim başlangıçlar güzeldir bana göre. Sonunu göremediklerimse içimde büyüttüğüm bir kabus olur. Öğrenemedim geldiği gibi yaşmayı ne yapayım. Yeni yıl yeni mucizelerle gelsin diliyorum.Sevgiler..

Narince dedi ki...

Tijen'ciğim mutlu yıllar dilerim. Sağlıklı, huzurlu, uzun yıllar...

Ferkay dedi ki...

Tijencim sevdiklerinle birlikte sağlıklı mutlu, bir yıl diliyorum.
Sevgilerimle..

bozbek dedi ki...

İlham oldu yazdıkların. Ben de tohum alıp ekeceğim .Mutlu yıllar

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:))))))
çok cici ''''
sana 0 Km. hiç dokunulmamış, kocaman ve yıldız ,güneş, ay, nur, sağlık, keyif ve bereket dolu bir sene armağan ediyorum canım tijenciğim
hepimizden sevgiler ...
mutlu yıllar.

Esma Ercengiz dedi ki...

Sevgili Tijen, sana yürekten katılıyorum. Başlangıçlar hep umutla doldurur insanı. Umutlarımız hiç bitmesin. Renkelrimiz hiç solmasın. Sevgiyle, mutlu yıllar..

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Mutlu, yeni başlangıçlı, güzel bir yıl dileğiyle...
Sevgiler.
:)

narcicegirengi dedi ki...

Tijencigim,
o kadar guzel ifade etmissin ki... Umutla dolduruyor insanin icini yazi.Kalemine, yuregine saglik.
Insallah hepimiz icin cok hayirla yad edecegimiz guzel bir yil olur canim
sevgilerimle

caferengigül dedi ki...

Gönlünüzden ve yüreğinizden geçenin yaşamınıza yansıdığı bir yıl dilerim.Sevgiler.

hepsusluydum dedi ki...

Mutlu yıllar sevgili Tijen, her şey gönlüne göre gerçekleşsin..Sevgiler Zehr@

Unknown dedi ki...

Sevgili Tijen, çok güzel bir yıl geçirmenizi dilerim. Mutlu Yıllar.

Punto dedi ki...

Bana tohumlardan bir şeyler büyütmeyi aşıladığın için teşekkür ederim. Tohumdan büyütmeye çalıştığım erguvan beşinci torunum gibi.
Daha nice yeni filizlerin yetiştiği mutlu yıllara.

Tijen dedi ki...

Akın abi,
Sesinizi duyduğuma ne kadar sevindim bilemezsiniz. Nicedir görmemiştik sizi bu sayfalarda. Sağolun ziyaretiniz için. Nice erguvanlar büyütmeniz dileğiyle.

lezzet sefasi dedi ki...

Mutlu yillar Tijen hanim.
yazilariniz bile dinlendirken ruhumu,kimbilir ne hostur sizle sohbet temek diye dusndum birden.
Cok isterdim T.v lerdkei programalrinizi izlemek. Ama saat farki malum.
Soganlar sizi cok mutlu etmis anlasilan.Sizin adiniza cok sevindim.Benimde bahcemden hic eksik olmaz taze soganlar.
Yeni yilla da tum guzelliklerin sizinle olmasini diliyorum.
sevgiler
Sefa

çeşnici Handan dedi ki...

Tijenciğim sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir yıl dilerim. Tüm istediklerinin gerçekleşeceği bir yıl olsun. Sevgilerimle.

Şefika dedi ki...

İstanbul yorgunluğuna ne iyi geldi kimbilir... Toprakla buluşturduğun soğanların, dönüşünde, taptaze yaprak vererek eve hoşgeldin demesi ne güzel. Saksılarda olan bitene bakmak, bir iki sarı yaprağı ayıklamak, toprağın nemini kontrol etmek ve biraz karıştırıp havalandırmak bana da her türlü ruh yorgunluğunu unutturuveriyor. Dilerim, her günün binbir bahar sevinciyle dolu geçsin. Sevgiler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tijenciğim zarif yorumun ve dileklerin için çok teşekkür ederim. Hepimiz için yeni yıl yeni ama güzel başlangıçlarla dolu olsun.Herşey gönlünce olsun sevgiler..

Gizem de Brx. dedi ki...

Guzel yillara guzel blogun sahibi. Guzel cok guzel bir yil diliyorum.

Elif dedi ki...

Bizim de, domateslerimiz filizlenmiş. Babam yaza kadar bekleyemedi, ufak bir saksıya ekti yazdan kalan tohumları... :)

Ozlemaki dedi ki...

Bol taze soğanlı sarmaşık çekti canım. Nice (u)mutlu başlangıçlara Tijen.