24 Mart 2010

Öyle güzel ki kokuları...

Biraz önce İdefixe'den bir e-posta geldi. Kütüphane Haftası dolayısıyla kitaplarda indirim yapmışlar. Benim kitaplara baktım, hepsinde gayet güzel indirimler var. Tam liste için şuraya bakabilirsiniz. Bunlardan özellikle biri için -Turunç Kokulu Düşler- bir ricam var. Bu kitabı almadıysanız ve almak istiyorsanız (kendinize veya sevdiklerinize) şimdi alır mısınız? Bu soruyu sormakla sormamak arasında kaldım uzunca bir süre ya indirim haberini alınca sorabileceğime kanaat getirdim. Neden bilmem, yazarların çok para kazandığına dair genel bir kanı var. Çok satan kitapların yazarları kazanıyordur belki ama ne yazık ki bu satırların yazarı onlardan biri değil. Turunç Kokulu Düşler'den özellikle bahsetmemin nedeni şu: Basılan kitapların belli adedi satılamadığı için neredeyse iki yıldır telifimin yarısını alamıyorum. Alacağım çok bir para değil, söylesem şaşırır, bu kadar az mı gerçekten dersiniz. O kadar az. Asla emeğin karşılığı değil ancak Türkiye'de telifler ne yazık ki yazarların yaşamını sürdürmesini sağlayacak durumda değil. Biliyorum ekonomik kriz nedeniyle çoğunuz da benim gibi kemer sıkmaktasınız ancak diyorum ya, satın almayı düşünüyor idiyseniz, yazılarımı/kitaplarımı seviyor, destek vermek istiyorsanız... Bir gün biraraya geldiğimizde sizin için seve seve imzalarım, hem onu, hem elinizdeki diğerlerini. Ve size bugün koklamanız için turunç ağaçlarının insanın içini açan, ferahlatan çiçeklerini armağan ediyorum, teşekkürlerimle. (Yolunuz Beyoğlu'na düşüyorsa doğrudan Oğlak Yayınları'ndan da indirimli olarak satın alabilirsiniz.)

29 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Ben çoktan aldım, okudum ve çook sevdim. Almayanlara hararetle tavsiye olunur. Telif hakları konusunda çok haklısınız. Basılı kitapları olan kızkardeşimden ve eşinden biliyorum yayınevlerinin politikalarını. Olsun varsın, basılı bir kitap dikili bir ağaç gibidir. Size para getirmese de şu kısacık ömürde kalıcılık sağlar.
Kaleminize sağlık...

durutarifler dedi ki...

Alınacakla listeme ekledim Tijen hanım.
Sevgilerle

Unknown dedi ki...

İlk çıktığında almıştım bu kitabını. İçinden bir sürü de tarif denedim. Ne kadar emek verdiğin belli oluyor okurken. Ayrıca ne kadar keyifle okuduğumu da biliyorum, "Tijen böyle bir kitap daha yazsa" diye düşünerek içimden. Umarım bir an evvel geri kalanlar da satılır. Sevgiler.

Pınar Günay dedi ki...

Tijencim inanır mısın, bir tek o kalmıştı senin harika kitapların arasında henüz alamadığım...hemen sipariş ediyorum şimdi. Ne de iyi bir hatırlatma oldu bu...
Bir günah çıkarma bu arada: "Bir Ot Masalı"nın üstü denenmiş tariflerden ve cadının dağınıklığı ve pasaklılığından dolayı, yemek lekeleriyle dolu...Isırganlı tarhana tarifinin sayfasında bayağı tarhana lekesi var mesela:) İyi ki varsın...

beste dedi ki...

coktan aldigim bayildigim bir kitap hemen sevdigim insanlara armagan olarak aliyorum, indirim varmis ne guzel firsat:)

Unknown dedi ki...

Allahım çiçeğin güzelliğine bakın. Kokusunu da duymak istiyorum. Tijen'ciğim ben kocaman bir kütüphanede çalışıyorum. Ve kitaplarının birçoğu burada var. Görünce o kadar çok sevindim ki. Umarım emeklerinin karşılığını alırsın, sevgiler ve bol okuyucular.

Tijen dedi ki...

Hepinize teşekkürler, desteğiniz için.
*
Misket limonu,
Sizin kütüphanede kitaplarımın olmasına çok sevindim. Kütüphanelerde görünce gerçekten çok seviniyorum!
*
Sevgili Neslihan,
Aslında önce Bodrum güncesini yazmıştım, bilmem onu okudun mu? Tak Koluna Sepeti. O da Oğlak'tan çıkmıştı. Bir kaç tane daha günce tarzında kitap projesi var ama üzerlerinde çok durmadım, başka projelere yer açılsın diye.
*
Beste,
Ne ince bir kadınsın. Zaten senin hakkını nasıl öderim bilemiyorum.
*
Pınar'cığım,
Ben en çok yemek lekeli yemek kitaplarını severim zaten. İyi hatırlattın, ben epeydir ısırganlı tarhana çorbası yapmadım!
*
Leylak dalı, Nilay,
Teşekkürler!

Kırmızı Mutfak dedi ki...

Bizim buralara artık bahar geldi (Adana). Ben evden çok fazla dışarı çıkan bir insan değilim. Ama geçen cumartesi çıktım. Bütün her yer turunç çiçeği kokuyordu. Bilmeyenlere turunç çiçeği kokusunu anlatamam... Memleketimin çiçeği oldugu için, çok güzel kokusunun üzerine, benim tüm çocukluğum ve ilk gençliğimin güzel baharlarının hatıralarını da taşır. Samimiyetle söylüyorum, bu kokuyu her duyduğumda inanılmaz duygulanırım. Bir diğer kitabınızla birlikte şimdi satın aldım bu kitabınızı da, kaleminize sağlık...

Tijen dedi ki...

Kırmızı Mutfak'ın sahibesi komşum,
Gerçekten olağanüstüler değil mi? Ben her görüşümde yeniden aşık oluyorum bu çiçeklere. Kokusu beni kendimden geçiriyor. Mevsimi hiç bitmesin istiyorum! (Kitap için de çok teşekkürler. Dilerim severek okur, yararlanırsınız ikisinden de.)

Adsız dedi ki...

merhaba tijen hn ...nezamandir aklimda kitabinizi almak ama buraya cakilip kaldik bu aralar ..kayinbiraderim bugün alanyaya gitti ..alanya da bulabilirmi acaba hemen siparis vermek isterim ...o kokularin icinde büyüyen biri olarak icim sizladi ...alanya yi cok özledim cok... .. ... züleyha
www.baharloy.blogcu.com.

rumma dedi ki...

Kitap işinin nankörlüğünü iyi bilirim Tijen hanım , bizde en son paramızı kitap olarak alabilmiştik..:(


Turunç çiçeğinin kokusunu limon çiçeğinden tahmin edebiliyorum..:)

sevgiler

Adsız dedi ki...

"Ve size bugün koklamanız için turunç ağaçlarının insanın içini açan, ferahlatan çiçeklerini armağan ediyorum, teşekkürlerimle.... "

ıste bu kokusunu taaa buralarda hıssettıgım kocaman guzellık ıcın ... ılk fırsatta hemen alacagım ....
sevgı ıle .. muhabbet ıle .. aşk ıle ...
benan ...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok güzel bir paylaşım,kitabı okunmadım ama turunç kokusuna bayılırım.Sevgilerrrrr....

Özlem Mertler dedi ki...

Merhaba Tijen,

http://ozlemindogasi.blogspot.com/2009/08/tatil-sonras.html
Bu yazımda bahsetmiştim kitabından...
Emeğine sağlık, harika bir kitaptı. Şimdi de sevdiğim bir dostuma ne hediye edeceğimi düşünmeme gerek kalmadı sayende.))

Nasılsın? Her şey yolunda değil mi?
Sevgiler...

Ferkay dedi ki...

Canım almazmıyım hiç. Hemde bayıla bayıla okurum.
Öpüyorum..

Unknown dedi ki...

Tak Koluna Sepeti kitabını okudum tabi Tijen. Onu da ilk çıktığında alıp okudum. Bu tarz kitaplarından ilkiydi okuduğum ve çok keyif almıştım. Ardından aynı tarzda Turunç Kokulu Düşler çıkınca onu da hemen alıp aynı keyifle okudum. Başka projeler gerçekleştirsen de umarım böyle kitaplara yine yer ayırırsın. Ya da bir yandan günce tuttuğunu ve ileride bir zaman onları yayınlayacağını umabilir miyim? Burada blog yazılarını da aynı keyifle okuyorum. Sevgilerimle.

Tijen dedi ki...

Sevgili Neslihan,
Aslında dedim ya, günlük tarzı bir kaç şey var elimde, toparlanabilecek nitelikte olan ama çok az satılınca insan isteğini, heyecanını yitiriyor inan. Sonuçta ben yazdıklarıyla geçinmeye çalışan bir insanım, başka yerden gelirim yok. İstiyorsun ki satılsın yayınlanan kitaplar ve sen de yeni kitaplar yazabil. Bilmiyorum, gidişat iyi değil ama yine de ben bu işi meslek olarak seçtim kendime, yazmaya devam. Çok teşekkürler ilgine.

Tijen dedi ki...

Özlem'ciğim,
Sağol, varol!
*
Feray'cığım,
Ne can kadınsın sen, sağolasın canım.
*
Sevgili Benan,
Dilerim gelmiştir bu güzelim çiçek kokuları oraya kadar.

Tijen dedi ki...

Sevgili Züleyha,
Bloguna yorum bırakmaya çalıştım ama bilmiyorum oldu mu, ilk seferinde sistem reddetti, ikincisinde de hiç bir bilgi gelmedi.
Alanya'da kitaplarım olur mu bilmem, hiç zannetmiyorum. Antalya'da bile zor bulunuyor. Ya bildiğin bir kitapçıdan sipariş etmesini isteyebilirsin ya da internetten sipariş etmek gerekiyor sanırım. Sevimsiz bir durum biliyorum ama piyasa artık böyle çalışıyor ne yazık ki. Kitapçılar çok satanları ve yeni kitapları bulunduruyorlar, onun dışındakiler ne yazık ki unutuluyor hızla.
*
Sevgili Rumma,
Demek aynı kapıdan bakıyoruz. Ne acı değil mi bu durum?

Adsız dedi ki...

merhaba tijen hn...ewt yorumunuz geldi cok tesekkür ederim ilginize..dün esimle netten siparis icin ugrastik biraz ama tr ile almanya bankasi arasi anlasma döviz falan bir sürü sey cikti ... kayinbiraderim kitapciyla konusucagina söz verdi...insaallah emeklerinizin karsiligini alirsiniz... züleyha

Tijen dedi ki...

Züleyha affedersin ben senin Almanya'da olduğunu bilmiyordum. Boşver dert etme, bir gelişinde alırsın vaktin olur, aklına gelirse. Uzaktan zor tabii, uğraşmaya değmez.

Unknown dedi ki...

Yazdığın için ben teşekkür ederim Tijen. Kendine çok yakışan bir iş seçmişsin. Satırlarındaki sohbet çok keyifli. Umarım satışlar daha iyiye gider. Mutfakta Zen'i de okudum. Hem tarifler çok güzel hem bölümlere giriş yazılarında çok faydalı bilgiler var. Ayrıca tariflerin altına serpiştirdiğin yemek kültürü ile ilgili tek cümlelik sözler de çok keyifli. Seni ilk Mevsimlerle Gelen Lezzetler kitabıyla tanımıştım. Orada da aralarda verdiğin tamamlayıcı bilgiler ya da besinleri tanıtman çok güzeldi. Çok şey öğrendim yazılarından. Sevgilerimle.

Tijen dedi ki...

Çok teşekkürler Neslihan, çok incesin. Yakışıyor mu gerçekten bilmiyorum ama ben seviyorum yazmayı. Çoğu zaman konuşarak değil, yazarak ifade edebiliyorum kendimi. Herhalde birbirimize alıştık iyice yazıyla, öyle gibi geliyor.

moon dedi ki...

okumanın keyfine ve okuyarak çoğaldığımızın farkına hala varılamayan bir ülkede yazmak ve yazarak üretmek ne büyük emek..
sevgiyle

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bazı insanlar vardır açıklama yapmalarına gerek yoktur hayatlarıyla onlar aslında cevab veriyorlardır birçok şeye.Sen duruşunla zaten bir çizgiyi belli ediyorsun o sebeple ben bunun kitap kısmını cebime atarım ve birde sen sen ve senin gibi emek kısmında haksızlıklara uğrayanlar için birşeyler yapabilmeyi istemeyi bırakır bana..

Narince dedi ki...

Çok okunan bir forumda duyurdum, sakıncası yoksa. Ben de kredi kartı kullanmadığım için oturduğum yerden satın alamıyorum. Ama Kızılay'a çıkıp alacağım yarın.

Narince dedi ki...

Rica ederim, ne demek? Senin için daha fazlasını yapabilmeyi isterim.
Ben vakitsiz gülümseyen çileklerimle, sen lezzetli, öğretici yazılarınla, alçakgönüllü tavrınla. Komşuluğunu seviyorum.

Narince dedi ki...

Ne mutlu! Daim olsun bu güzellik.
öpüyorum...

ehl-i keyif dedi ki...

ben sizi Mutfakta Zen ile tanıyıp sevmiştim. o zamandan beri bütün kitaplarınıza yandan yandan bakıp göz kırpıyorum ama almak bugüne kısmet oldu. Turunç Kokulu Düşler için kargo yolu bekliyorum:)))

bir de İstanbul'da turunç çiçeklerinin kokusu olsa...