24 Temmuz 2009

Kardeş bitkiler

Birbirini seven ve sevmeyen bitkiler olduğundan haberdar mısınız? Mesela fesleğen domatese bayılır, fasulye soğandan hoşlanmaz, lahana ailesiyle çilek anlaşamazsa da bu sevgili vitamin kaynağı sebzelerimiz tüm yoğun kokulu aromatik otlarla yanyana olmaktan haz alır, mısır domatesi yanında istemezken fasulye, balkabağı, salatalık, kavun veya karpuz bitkilerine kucak açar... Bunun gibi pek çok dostluk ve düşmanlık öyküsü vardır bitkiler arasında. Yeni bir siteden bahsedeceğim. Bu yüzden yazdım girizgahı. Adı kardeş bitkiler. Ankara'nın Yeşilöz kasabasında bir grup doğaseverin emek verdiği bir bahçenin bilgi paylaşım sitesi Kardeş Bitkiler. Sitede proje özeti, kardeş bitkiler yöntemi ve bahçede yetişen bitkilere dair bilgiler bulacaksınız. Sizlerin de ilgisini çekeceğini düşündüğüm için paylaşmak istedim.

9 yorum:

Gizem dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
pelince dedi ki...

Ne güzel bir site,emek çok.Yaz kış çalışılmış.Domatesler ve maydanozlar harika.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne güzel şeydir toprağa dokunmak..
bulaşmak..
bereketlenmek.....
harika bir yaklaşımdı TİJENciğim..

sevgiler canım.

Unknown dedi ki...

Ne guzel yasiyor insanlar, ne guzel resimler, insan koparmaya kiyamaz o bitkileri :-) Butun zorluklara ragmen toprakla beraberler, sirtlari yere gelmesin insallah. Boyle soylemek geldi icimden, hep yuzleri gulsun...

Zehra Gürgen dedi ki...

Tijencim bunları bilmiyordum.Bende elime ne geçerse toprağa dikip sonrada neden büyümüyor diyordum?
bu sene öğreneceğim bu işi :)
bu site çok işime yarayacak sanırım

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Fesleğen ile domatesin birbirini sevmesine çok sevindim!Pestoda da bunlar kullanılıyordu değil mi?
Ama düşman ve dost sebzelerden, meyvelerden haberim yoktu doğrusu!
Sayende bir bilgi daha edindik! Güzel paylaşımların için sonsuz teşekkürler!
Sevgiyle kal!

Belgin dedi ki...

Ne de olsa onlarda canli, olucak tabii sevdikleri, sevmedikleri:))
Paylasimin icin cok tesekkürler Tijenim.
Sevgilerimle

Narince dedi ki...

Ben yoken sizin elleri anlatmışsın çeşit çeşit. Bir günlüğüne geldim, artıkım akşama kadar kalk kalkabilirsen bilgisayarın abşından.

Bu bitki kardeşliğini de hiç duymamıştım. Snden öğrendiğim ne çok şey var Tijen. Borcum her geçen gün yığılıyor, nasıl öderim bilmem ki?

Öpüyorum, sağlıcakla.

alis dedi ki...

Meyvelitepe'nin "Sebze Adaları 1-2-3-4" yazılarını okudunuz mu? Sebze adaları da kardeş bitkiler prensibine dayanıyor. Sonuçlar müthiş, kahvaltı soframdan size selam söylüyorlar :)