22 Temmuz 2009

Bizim ellerden enstantaneler-III

Burası Ayvalık'ta, daha doğrusu Cunda'da en sevdiğim bahçecik. En sade, en zarif, belki de en minik. Geylan Kitabevi'nden bahsediyorum. Sevgili bir kadının işlettiği, bugüne kadar rastladığınız en lezzetli limonataları içebileceğiniz (ki ben limonata sevmem) yer. Kitabevinin önünde, asma altında, gelen geçeni izleyerek sebzeli poğaçalar, leziz pastalar tatmak da başka bir keyif doğrusu. (Ne yazık ki bu yazıyı yazdıktan sonra Cunda'daki kitapçının kapandığı bilgisini aldım. O güzelim mekan kafe olmuş.) Cunda'ya gitmişken tepede, restore edilip kütüphaneye dönüştürülmüş minik kilise ve yanındaki su değirmenini de görmeli. Türkiye'de bir benzeri daha yok. Güler Pastanesi'nin lor tatlısıyla sakızlı dondurmasından bahsetmiştim. Bir favori tatlım daha var buralardan. Havran'daki Hacı Ahmet Mandırası'nın fırınlanmış höşmerimi. Böyle bir lezzet olamaz. (Bu aralar canım pek tatlı istiyor diye bunca tatlıdan bahsediyorum herhalde, yoksa bu yıl hiç birinden alıp yemedim, evdeki şekersiz tatlılarımla yetiniyorum.) Hacı Ahmet Mandırası hemen Havran girişinde, sol tarafta. Kelle peyniri ve koyun yoğurdu da pek lezizdir. Yok eğer Havran'ın içine girecek olursanız, asıl yeri merkezde. Hacı Ahmet bey de orada duruyor zaten. (Mutfaklardan Taşan Öyküler'i okuyanlar Hacı Ahmet beyin hikayesini hatırlayacaktır.) Hacı Ahmet Mandırası'nın tam karşısında iki tane de leblebici var. Havran'ın leblebileri de ünlü çünkü. Sade leblebinin yanısıra biberli, sakızlı, karanfilli, soslu, şekerli leblebileri de var. Bir de buraların koruk şerbeti ve karadut suyu meşhur. Ayvalık'ta bir kahvede veya eski Altınoluk'ta içebilirsiniz koruk şerbetini. Karadut suyu ise pek çok yerde karşınıza çıkacaktır. Şimdilik bu kadar olsun en iyisi. Bir sonraki yazıda bizim mutfaktan enstantaneler vereyim diyorum.

15 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

keyifli günler canım.sevgilerimle...

Sevgi Küçük dedi ki...

bende seninle geleyim ne olurrrr
çok bunaldım burada ve seni okudukça nasıl özeniyorum bir bilsen. neyse sen keyfini sağlıkla çıkar.
sevgiler

a_y_s_e dedi ki...

biz ailecek cok severiz sini lokantasini... ufak bir esnaf lokantasi... etlisi de olur, etsizi de... yogurdu cacigi pek guzeldir... Katipoglu diye bir zeytinyagi var, yemeklerini onla yaparlar. Biz artik hep Katipoglu aliyoruz yag olarak. O da hemen 2 sokak arkada sanirim... Bence bir kere olsun denemelisin yemeklerini...
cok sevgiler...

a_y_s_e dedi ki...

bak demeyi unuttum, hani pazarin kuruldugu yer var ya, orada bir ufacik tunel gibi bir gecit vardir hani... Nalburlarin oldugu yerde... Oraya sirtini ver, ileri ana caddeye yurumeye basla. 10-15 adim sonra hemen kose basinda Sen Antep baklavacisini goreceksin. Oradaki hanim bir borek yapiyor yemediysen.... Bir de onlarin dondurmasi cok guzel olur... Ufacik bir dukkandir... Bir de Evin Ana ekmekcisi var, ama onun tam yerini unuttum... O da cok guzel ekmekler yapar. Belki biliyorsundur butun bunlari, yine de soyleyeyim istedim, unutulup gitmesinler...

pelince dedi ki...

Bu kadar çok çeşit leblebi olduğunu bilmiyordum,gidip görmek lazım.Hatta torba torba eve taşımak :)

NESRIN dedi ki...

Bu aralar benım canım ne tatlı ıstıyor ne tuzlu sadece mıdeme gıdenın orda kalmasını dua edıyorum.Iyı olmadı degıl ne guzel kılo verdım tabıı bırkac ay sonra alıcagım kıloları saymazsak.Bılgısayar basına gecemıyorum bıle arkadaslara bır nasılsın bıle dıyemıyorum artık blog desen hak getıre bır daha yenı post eklenırmı bılmem.
Sevgılerımle canım sıcak bır gunden sıcacık sevgılerımle

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

anlatınca böyle olmalı,
yaşayınca böyle tadılmalı işte her şey...
gez sultanımm :)))
gezde devr-i alem görelim :)))))
öpüyorum tatlı mayayı ve seni.

pelince dedi ki...

Tijencim bende vişneli kek yaptım bugün :) ama yağsız değil,senin tarifin çok daha hafif ve güzeldir eminim.Denemek için beklemedeyim :)

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Ama böyle de olmaz ki, böylede yapılmaz ki.
Bu anlatım!!!
Ve Cunda adası, benim içinde gezermisin?

Unknown dedi ki...

Ohoooo..boyle anlatinca bir ay da sizin oralara ayirmak gerekiyor, yanmisim ben! :-))))

Zehra Gürgen dedi ki...

Tijen sen anlattıkça ben yollara bakar oldum..
Dayanamayıp geleceğim oralara...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Tijenciğim, bayıldım be bu şirin yere! Ayvalık'a gidebildiğim zaman mutlaka uğamak istiyorum!
Paylaşımların için çok çok teşekkürler!
Sevgiyle kal!

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

geliyorum..hepsinden tek tek tekrar tatmaya.. ben sakizli kurabiye de yiyecegim ama..

pembecikolata dedi ki...

Tijen Hanım selamlar;
Havran leblebisine bayılıyoruz ailecek...Annemler keşfetmişti bu harika lezzetleri...Akçay'a gidişimizde uğrayıp alıyoruz.Eski, toprak leblebi fırını olan bir yer var oradan alıyoruz. Eşine yardım için dükkanda duran bir abla var , herşeyden ikram ediyor, onuda yiyin bundanda tadın die ısrar ediyor hiç unutulmayacak anılar bırakıyor sizde:)Geçen sene ilk mandalinayı da burdan almıştık akrabalarının bahçesindenmiş...:)Leblebi bahane esnaflık şahane...

sevdamavisi dedi ki...

begonvil görünce içim gider. sevdiğim şehirleri anlatır bana.