19 Nisan 2008

İki güzel kadından güzel tatlar

Güzel dostum, Fatma arkadaşımın tanıştırdığı ve en az onun kadar sevegeldiğim Güniz; Güniz sayesinde tanıdığım, bir o kadar tatlı bulduğum Gamze ile ilgili bu yazı. Güniz'le Gamze bir peri masalı yaşattılar bize. Eski günlerden dostum Pelin de vardı. Beyazdı masa, şıktı ama çok sadeydi. Buyrun oturun dediler. Oturduk. Önce nane ferahlığında bezelye çorbaları geldi. Ardından üç çeşit ev yapımı ravioloni. İtalyanların meşhur ravioli'sinin irisi. (Toprağı bol olsun, babaannem 'piruhi' derdi bizde yapılan benzerine.) Çıtır çıtır bademli salatalar, mini mini ekmekler, tadı damağınızda kalan nefis bir armut tatlısı. Pasta, catering ve danışmanlık işiyle başladılar Cikare'ye. İkisi de öyle zevkli ki, güzeller güzeli bir atölye olmuş. Bu atölyenin en hoş yanı, ortasındaki masanın tek kişilik bir restoran olarak hizmet vermesi. O günün şanslıları bizlerdik. Güzel müzikler, güzel dostlar, güzel yemekler. Daha ne olsun ki? Sitelerinde bilgiler var ama özel, çok özel bir kutlama yapacaksanız ve sayınız 12'yi geçmiyorsa bir de orayı deneyin derim (tabii önceden haber vererek). Elimdeki mis kokulu vişneli mini kekleri sallaya sallaya, gülümseye gülümseye ayrıldım oradan. Siz kimbilir nasıl ayrılırsınız.

18 yorum:

Zeynep dedi ki...

Çok güzel ve keyifli olmalı öyle bir restoranda bulunmak.Bir de insanın sevdikleriyle olması daha da güzel kılıyor olmalı.
Sevgilerimle

NiNo dedi ki...

sayende ne cok sey ogreniyoruz :) kayinvalidemlere cok yakin bir yer burasi :) cok sevindim yaza bir goz kirparim belki :)sitenin muzigi de muthis etkiledi beni yasadiklarinlarini anlatisin ole etkiliyorki beni masal okuyorum gibi sonra icinde buluyorum kendimi yazdiklarinin :) daim olsun mutlulugun

Limonlu Kek dedi ki...

Sevgili Tijen ne güzel anlatmışsın, bir yandan bezelye çorbasının tüten dumanı çarptı yüzüme, bir yandan salatalık koktu bahar gibi, sonra ortalığa leylak kokusu yayıldı, haa bir de çıtır ekmeklerin iki avuçla kütür kütür ayrılma sesleri de var. Yoksa ben bu mekana gitmişmiydim önceden. Hoşgeldin tekrar, sevgiler...

Tijen dedi ki...

Kesinlikle haklısın Zeynep!
Ama öyle özel bir yer yapmışlar ki, daha farklı hissedilemezmiş gibi geliyor...
*
Çok sevindim Nihan'cığım,
Geldiğinde bir göz at o zaman. Eminim seni de kocaman yürekleriyle karşılayacaklardır.
*
Kekçi komşum,
Belki de gitmişsindir, kimbilir? Belki gitmen bile gerekmiyordur, o hissi yaşamak için...

Adsız dedi ki...

insan buı siteyi gezerken bile gülümsüyor elinde olmadan eminim oranın havasını almak ayrı bir keyiftir

sevgilerr

Mutfak Havlusu dedi ki...

fotoğraflar çok tatlı olmuş Tijen ablacım..
seninde mutluluğun yansımış belkide..

Ayse Pamuk dedi ki...

ben yüzümde bir tebessüm ayrılıyorum sevgiler

Eya dedi ki...

Sevgili Tijenciğim...bayıldım ben bu CİKARE'ye...kesinlikle stil sahibi kişiliklerin oluşturduğu bir konsept...bu biligiyi paylaştığı için teşekkürler...

güzel bir hafta giliyorum...
sevgiler

zehra

Feyza Fidan dedi ki...

Tijencimm hoş geldin , sefalar getirdin :)))
Yokluğun belli oldu hem vallahi hem billahi :))
Cikare'yi geçen hafta sonu gazetede okudum, değerli taşlarla pasta yapıyorlarmış, yerleride çok şıkmış...
Canımcım, aramıza dönmene çok sevindim, yazılarını okumayı özlemişim,
Kocaman sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

cikare ne guzel anlatmissin canim
bir yere yazdim ugramak zevkli olacak bir gun seninle is yerimizde yemek yemek isterdim 1 taraf ayasofya 1 taraf sultanahmet cami ve denize bakarak ne guzel olur.Mayista Amerikaya gidiyorum evdeki stoklari bitiriyorum dedigin gibi helva bitti hahaha
sevgiler canim cok opuyorum

pelince dedi ki...

Güzel bir gün geçirmişsiniz, hep birlikte.Hemen sitelerini ziyaret ettim.Çalışma hayatlarında başarı diliyorum....
Kocaman sevgiler

Tijen dedi ki...

Doğru diyorsun Yeşim'ciğim! İnsanı gülümseten bir yer orası.
*
Zeynep'ciğim,
Evet bu site fotoğraflıyken güzel. Fotoğraflar olmadığında rengi eksik kalıyor.
*
Ayşe kadın,
Yüzüne gülümseme oturtabildiysem ne mutlu bana.
*
Zehra'cığım,
Senin de doğumgünün kutlu olsun. O güzel pastanı gördüm!
*
Feyza tatlısı,
Neler yapmışsınız siz öyle? Diyorum ya, sizi gidi kadınları boş bırakmaya gelmiyor, neler yaratıyorsunuz öyle.
*
Şimdiden iyi yolculuklar Filiz'ciğim!
*
Sağol sağol sevgili Pelin. Ben de çok çok başarılı olmalarını istiyorum. İkisi de hak ediyor çünkü bunu.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım merhabalar ,oncelıkle hosgeldın .Yazılarını ozlemıştık yani..Guzel bır hafta dılıyorum.Sevgıler..

dgül dedi ki...

Çok keyifli ve çok özel görünüyor gerçekten Cikare, bizimle paylastıgın icin sagol sevgili Tijen. Bir gün yolum düsse de oralara, oradaki havayı solusam diye istedim. Afiyetler olsun size de. Sevgilerimle...

Margot dedi ki...

Hoşgeldiniz ve hakikaten sefalar getirdiniz Makarna Kardeşim! Özellikle bu yemek sefası imrenilmeyecek gibi de değilmiş! :)
Sefgiler benden!

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Daha yeni okumuştum haberlerini, şimdi de senin orada harika bir gün geçirdiğini gördüm:))

Okurken de demiştim, mutlaka uğramalıyım diye, artık eminim uğramazsam aklım onlarda kalacak....

Sımsıcak sevgiler......

Mutfaknotlari dedi ki...

ay nasıl heveslencim yazıyı okurken saolasın tijencim aklımızda bulunsun
sevgiler canım

Tijen dedi ki...

Kızlar,
Umarım çok çok güzel anılarla ayrılırsınız, kısmet olup giderseniz! Öyle güzel şeyler anlattılar ki, ben de gözümde canlandırdım oradan mutlulukla ayrılan insanları.