11 Haziran 2007

Balık


Rakı şişesinde balık olmaya ne gerek var, gün batımında pırpır tekne, yahut fışfış dalga olabilse insan.
*
Geçtiğimiz günlerde bu sayfada yer verdiğim, Sevim Gökyıldız'ın hazırladığı İstanbul'da 40 Yıllık 40 Lezzet Durağı adlı kitabı İstanbul Ticaret Odası'nın 3. katındaki Yayın Dağıtım Şubesi'nden (ilgili kişi Jale Uslu tel. 212-455-6329) 50 YTL karşılığında almak mümkünmüş. İlgilenen dostlarımıza duyurulur.
*
Şimdi Muzi'nin sitesine baktım da, şaraplar, çikolatalar, pasta malzemeleri, japon yemeği malzemeleri, makarnalar, peynirler, soslar... Oturup bir sürü yemek yapasım geldi. Yanına da bir şişe şarap açasım. Siz ziyaret ettiniz mi? Fiyatlara şaşırmadınız mı? (Zeynep Seda söyleyince bir açıklama yapma gereği hissettim. Gurmenet sevgili arkadaşım Muzaffer'in kurduğu bir internet satış sitesi. Ortaköy'de küçücük bir dükkanları da var, ürünlerin hepsinin bulunabildiği. Ne yazık ki biz malum siteyle sorunlar yaşarken o çoktan almıştı bu site ve şirket adını. Yani sadece isim benzerliği. Bu ayın ürünlerine baktım da bilmem risotto meraklıları varsa aranızda, arborio pirincini 3 liraya aldınız mı hiç? Ya da gerçek parmesan peynirinin 200 gramlık paketinin 6 liraya satıldığını gördünüz mü Türkiye'de? İşte Muzi olmazı başarıyor ve kar marjını çok düşük tutarak ürünlerini market zincirlerinin dahi altında fiyatlarla satıyor. Hatta ürün aldığı firmaların katalog fiyatlarının altına bile sattığı ürünler olduğunu söylesem herhalde hepiniz şaşıracaksınız. Muzi bu, yapar!)

26 yorum:

Adsız dedi ki...

Gün'de hiç batmayıp batar gibi yapsa değilmi ama ? ozaman gel keyfim gel. ZENGİLE

nilay dedi ki...

Tijen'cim ;
işten gelipte sayfana baktığımda şimdi o fotoğraftaki sahilde fış fış dalga olup da sahile vurabilmeyi ne çok istediğimi düşündüm...çok kısıtlı zamanlarda yaşadığımızı hissediyoruz maalesef koşuşturmaktan...yıllık iznim de yok bu sene :( sen tadını çıkar arkadaşım :)

sevgilerimle...

Tijen dedi ki...

Hep aynı yerde kalsa güneş, onu bu kadar sever miydik bilmiyorum Zengile dost. O yine gidip gelsin, bize hikayeler anlatsın başka dünyalardan.
*
Güzel olurdu değil mi Nilay?
Umarım izin olmasa da haftasonları tadını çıkarırsın yazın.

tata dedi ki...

Tijen'cigim, sen yazliklara tasinmissin, ne güzel. Sakin, mutlu, dinlendirici bir tatil diliyorum sana. Burhaniye günlüklerini de bekliyorum.
Sevgiler

merakli dedi ki...

O fışfış dalga ayaklarıma vursa da yeter şimdi :)

Tijen dedi ki...

Sağol Tata'cığım,
Darısı başına diyeyim mi bilmiyorum. Sizin oralar yazlık gibi olabilir, bilmiyorum ki?
*
Oooo zaten fışfış dalgalar ayaklarına vurduğunda her şey bitiyor Meraklı. İş o dalgalar ayaklarına vurmadan huzuru bulabilmekte. Ben buldum mu ki konuşuyorum?

Bocuruk dedi ki...

Aynen Sevgili Nilay gibi benim de iznim yok bu sene:( Sizin o taraflarda Artur'a Ağustos ayında yazlıklarına gelen çok yakın bir arkadaşım var. Belki bir haftasonu onu da görmek bahanesi ile kaçarım oralara. Çok da severim oranın denizini. Fışfış dalga olmaya razıyım ben:)
Gönlünce bir tatil olsun Sevgili Tijen.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

GÜN BATIMI...HIMMMM,GÜZELLLL,İNTİKAMIMI SENDEN ALICAM EN KISA ZAMANDA BİR İSTANBUL RESMİ İLE,

İSTANBULDA BOĞAZA KARŞIBİR MASADA,
BİR EYLÜL GÜNÜNÜ YAŞARKEN SERİNDE
UÇARI BİR DUYARLIK AVUÇLARIM DA
KANDIR AKAN YÜREĞİMDEN,
KANDIR,
YA ÖLDÜREN ,YA KURTARAN
RAKILAR,ROKALAR SOFRALAR,
OĞLUM,GETİR BENİM İÇKİMİ,
YANİ KENDİMİ,TANRISALLIĞIMI,
YANİ GETİR BENİ BANA,
YANINDA BİRAZ HAVUÇ...ODUNU ÇIKMIŞ OLSUN..
YANİ KİMDE NEREDE VARSA KÖTÜLÜKLER,
ODUNU ÇIKMIŞ BİR HAVUÇ GİBİ....
BU ŞİİR"İN DEVAMI NEDİR ANIMSAMIYORUM...AMA EN KISA ZAMAN DA BOĞAZDA BALIK YERKEN ÇEKİLEN BİR RESİME EKLENİP TARAFINIZA İLETİLECEK...SEVGİLER....
BENİM İÇİNDE İÇİNE SİNDİR ORALARI
AYŞEN TEKİN

Berceste dedi ki...

Harika bir gün batımı bu Tijen! Ne güzel Türk kahvesi içilir ona nazır, şöyle sakin bir de müzik...

butterfly dedi ki...

Tijencim, bu fotoğraf, o bir cümle bile beni benden almaya yetti. Aldı da nereye mi götürdü? Ben pırpır tekne oldum ve günün battığı, güneşin denizde yüzünü yıkadığı o noktaya doğru yola çıktım bile:).
Sevgiler:)..
aslı

Adsız dedi ki...

töbe töbe
Benim Tijen'im kimseyi ürkütmez
ondan ürken zaten genel olarak ürkektir..şimdi ben fışfış dalgayım ya süpürürüm her türlü kötülüğü. etrafa peri tozları serpeceğim.
hatta şimdi be fışfış dalgayım ya, pırpır tekneyle peri çıkartması yapacağım sahile..hazır ol.
öptüm.

Adsız dedi ki...

danke schön tatlım
size de getirdim tozlardan
sunumu anlat demişsin
azıcık aşka düştüm
geçsin anlatıcam :)
vuv vuv vuv
fış fış...

Tijen dedi ki...

yaşa fışfış!

Çileksuyu Sibel dedi ki...

bende orda olmak isterdim su an,cok iyi gelirdi cokkkk

Tijen dedi ki...

belki zaten buradasındır sibella?

Bir Derin Masalı dedi ki...

Manzara nefis sevgili Tijen.... Güneşin batışı bir asır sürse izleyebilecek olanlardanım bende. Şimdi bu manzaranın yanına bir kadeh şarap yakışır elbet...Öpüyorum seni kendine iyi bak....

Zeynep Seda dedi ki...

Offf Tijen yaaaa, zaten tatile ihtiyacim var iyice moralimi bozdun... Saka saka, aksine icim acildi, burnuma yosun kokusu geldi :)

Tijencim ya bunlar baskalari heralde, adres farkli gorunuyor cunku. Sence ayni tiplerin duzgun bir is yapabilmeleri mumkun mudur?? :)

Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Hande'ciğim bir gün misafirim olursan sana memnuniyetle bir kadeh (istersen iki) şarap ikram ederim!
*
Zeynep Seda'cığım,
Yok yok sen söyleyince açıklamayı yaptım, talihsiz -ancak neyin talih neyin talihsizlik olduğunu kim bilebilir ki- bir isim benzerliği o kadar!

Adsız dedi ki...

Sevgili Tijen'ciğim,
Pazar günü bizde çok güzel yıllanmış şaraplar eşliğinde hoşca güzel vakitler geçirdik Göksu deresi kenarında.))O sakinlikte arada önümüzden geçen kiralık sandallar ve yatlar eşliğinde bizde kendi kendimize neşelendik durduk,tıpkı şarabın şişesinde durduğu gibi.))
Muzi'nin sitesine girdim 20 dk'dır incelemelerde bulunuyorum Tijen'ciğim.Sayende alışveriş yapabilceğim bir adres daha ekledim klasörüme.))

Öpüyorum seni tatlılar tatlısı Tijen'ciğim...Kendine çok iyi bak.

Sevgiyle,

Tijen dedi ki...

Sağol bocuruk şekeri. Senin için de sakin ve huzurlu tatil günleri diliyorum.
*
Ayşen kadın,
Boğaz senden sorulacak artık. Eh ben de bir acı kahveni içmeye gelirim manzaraya karşı.
*
Dilek'ciğim,
Öyle sahiden. Pek sakin oluyor bizim kumsal akşamları. Tabii yaz ortasında bazı geceler düğün cıstakları olmuyor değil!
*
Harika Aslı'cık!
Ne güzel ki yola çıkabilenlerdensin. Ya hiç kaçamasaydın?
*
Fışfış dalga hanım,
Bu yeni isim size pek yakışmış. O peri tozlarından bol bol sürününüz. Peri tozu peri tozu kokunuz bitte.

Bir Derin Masalı dedi ki...

Sevgili Tijen umarım bir gün misafirin olabilirim. Gerçekten çok isterim. Ben de beklerim... Sevgiyle kal...

Annelog Atölye dedi ki...

Merhaba Tijen:) Gerçekten şaşırtıcı, uzun zamandır arayıpta çok pahalı oldukları için alamadığım pek çok şeyin muzi'de uygun fiyata olduğunu gördüm. Derin bir nefes alıp ondan sonra alışveriş sepetini dolduracağım yoksa iş çığırından çıkabilir:)
Teşekkürler haberdar ettiğin için.

Zeynep Seda dedi ki...

Tijencim ya uzuldum sindi aklima direk onlar geldi diye:( Arkadasin hakikaten inanilmaz ucuza satiyor, ben burada soya sosunu alamiyorum 2YTL'ye!! Hep dusunuyorduk TR'ye donunde nereden buluruz bu guzel soslari falan diye, hatta sirf bu soslari hazirlayabilmek icin kitap aldim kendime! Cok cok iyi dusunmus, boyle baska bir magaza yok heralde.

Sevgiler...

ev perisi;) dedi ki...

Şu anda Burhaniye'de olmak vardı anasını satayım;))
Gönlünce bir tatil diliyorum sevgili arkadaşım;))

ipek dedi ki...

Tijen merhaba,
Bizi gurmenet le tanıştırdığın için sana bir teşekkür borçluyum. Uzun uzun inceledim ve pek çok ürünün gerçekten de piyasadakinden çok daha hesaplı satıldığını fark ettim.
Burada 50 ytl civarında bulduğum norilerin 25 ytl civarında satıldığını görünce nasıl kazıklandığımı anladım:)
Dahası, Ankara da aramadık yer bırakmayıp da bir türlü bulamadığım pek çok şey de orada mevcut.
Gerçekten de çok teşekkürler
Sevgiler
ipek

Tijen dedi ki...

Zeynep Seda'cığım,
Dediğin çok doğru. Muzi'nin fiyatlarıyla satan başka bir yer var mı inan bilmiyorum. Ben görmedim en azından! Hiç endişe etme, artık Türkiye'de pek çok şeyi bulmak mümkün. Zaten Muzi de her gün listeyi büyütüyor.
*
Şükran'cığım,
İnsanoğlu kuş misali. Bir bakmışsın pırpır kanat takıp uçuvermişsin?
*
İpek'ciğim,
Rica ederim. Ben de sizi buluşturduğuma sevindim o zaman. Muzi'den alacağın çok şey olacaktır eminim. Şimdiden afiyet olsun.