26 Aralık 2014

Bol sevgi filizlensin diye


Madem yeni yıla giriyoruz, yeni yıl için bir dilek yer alsın eski yılın bu son Mutfakta Zen yazısında. Size Her Güne Bir Yemek adlı kitabımın yeni baskısından bir tarif sunmak istedim bugün çünkü dün yeniden yaptığım bu salatayı bir kez daha çok sevdim. Üzerindeki filizlere bakıp "dilek dilemek için filizli bir fotoğraftan daha güzel ne olabilir ki" diye düşündüm. Fırınlamak sebzelerin tadını zenginleştiren bir yöntem. Tarifte anlatacağım için burada detayını vermeyeceğim ancak karnabaharın dışında brokoli, brüksel lahanası ve yeşil lahana da fırında pişirildiğinde farklı bir kimliğe bürünüyor. Patates dahil kök sebzelerin fırınlandığında ne kadar lezzetli olduklarını zaten biliyorsunuzdur.

Evet, yeni gelen yıl için en büyük dileğim bol sevginin filizlenmesi çünkü dünyada en çok ihtiyaç duyduğumuz şey sevgi. Geldiğimiz yerde sevginin ta kendisiyken bedenlendiğimizde aslolanın sevgi olduğunu unutuveriyoruz. Başımıza ne geliyorsa sevgisizlikten geliyor. Sadece ailemizdeki insanları, sadece insanları değil doğayı, hayvanları, tüm varlıkları ve elbette kendimizi sevmekle yükümlü olduğumuzu hatırlatsın istedim bu ufak eski yıla veda yazısı. Öyle beylik laflar aramıyorum genelde biliyorsunuz. Sade ve düz olarak derdimi anlatabiliyorsam ne mutlu bana. Yeni yıl kendiniz ve dünya için ne diliyorsanız gerçek olduğu yıl olsun. Bu satırları okuyan tüm dostlarım için diliyorum bunu.

Aşağıda okuyacağınız tarif Her Güne Bir Yemek'in 2 Nisan sayfasında yer alıyor. Kitabın bu yenilenmiş baskısı 2013'te Yapı Kredi Yayınları'nca basıldı, Ekim 2014'te Yapı Kredi Yayınları mağazalarında ayın kitabı olarak sergilendi. Satın almak isteyen dostlarımız kitabı yayınevinin web sitesinden %35 indirimli olarak edinebilirler:
http://alisveris.yapikredi.com.tr/tanim.asp?sid=TMIWGCK59G5B1PPVRCYR&op=ekle

Mercimek Filizli Fırınlanmış Karnabahar Salatası

600 gram karnabahar
2 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
1 portakalın suyu
2 diş rendelenmiş sarmısak
1 çay kaşığı hardal
tuz
1 çorba kaşığı mercimek filizi
1 çorba kaşığı iç ayçekirdeği
üzerine serpmek için ince kıyılmış maydanoz
(4 kişilik)

Önce filizler: Bir avuç kabuklu mercimeği (yeşil veya kırmızı) yıkayıp 24 saat suda bekletin. Süzün, tabağın üzerini bezle örtüp mutfağın bir köşesine koyun. Filizler yarım santim uzunluğa gelene kadar sabah akşam sudan geçirin. Bu filizleri kapaklı bir kapta buzdolabına 3-4 gün saklayabilirsiniz. Karnabaharı lokma büyüklüğünde parçalara bölün, sap kısımlarının kabuklarını soyup doğrayın. Fırın tepsisine yağlanmış kâğıt koyun, karnabaharları dizin ve 200 derecede ısıtılmış fırında 20-25 dakika (arada karıştırarak) pişirin. Sos malzemesini (zeytinyağı, portakal suyu, sarmısak, hardal ve tuz) bir kavanozda güzelce çalkalayıp çukur bir kâseye aldığınız karnabaharın üzerine dökün, arada karıştırarak soğuyana kadar bekletin. Mercimek filizi, ayçekirdeği ve maydanozla karışırıp servis edin.

5 yorum:

yemek tarifleri dedi ki...

tarif kitabını sipariş ettim şimdi :) bu arada karnabahar salatası senin tarifinle çok lezzetli görünüyor, not aldım denemeye başlıyorum hemen canım.

parıldayan çiçek dedi ki...

Uzun zamandır görünmüyordunuz?Mercimeklerin filizlenmesi çok hoş. Bir yerde sevginin alışveriş değil veriş alış olduğunu okumuştum. Bazen verirsiniz ama almayablirsiniz.Sevgiyle kalın.

aysegul dedi ki...

Off yaaa harrrika bi yazi.Yeni yilda
sevgilerimiz filizlensin Tijen ablacim,cicek acsin...tr'yi cok ama cok ozledim tabiki seni,blogumu da.
Donunca acicam insallah.Cook optum.

Sevgilerrr xoxo

cero dedi ki...

Merhabalar,
Antalyada hala yemek kursları veriyor musunuz Tijen Hanım?

Sevgiler,

Ceren

Tijen dedi ki...

Ceren merhaba,
Epeydir vermedim ama vereceğim zaman buradan ve Facebook'tan mutlaka duyururum. Sevgilerle.