14 Kasım 2011

Bu hafta Kayseri'deyiz

Henüz iki gün önce hafiflemeye ahdettim dedikten sonra bloga tatlı fotoğrafı koymak da neyin nesi diyeceksiniz tabii. Siz de haklısınız. Vallahi çok güzeldi. Gerçekten. Ama ben sadece bir lokma ısırdım ucundan ve koştur koştur havaalanına. Facebook sayfamızda yazdığımda, "keşke paket yaptırsaymışsınız" dedi bir izleyicimiz. Hiç fena olmazdı doğrusu. Hele de onca telaşın üzerine uzun bir rötar yüzünden havaalanında tost yemek zorunda kalınca. (Oysa arkamızda bıraktığımız sofrada mantılar, şebitler, gül baklavası... of of!) Kayseri'den dönüşümüzün üzerinden epey zaman geçti. Bir sonraki çekim gezimizi de yaptık, hatta orada çektiğimiz bölümlerden biri de (Taraklı) bayramda yayınlandı. Sırada Kayseri bölümümüz var. Bu hafta Tak Sepeti Koluna'da Kayseri'nin renkli ve lezzetli mutfağıni izleyeceksiniz. Sadece yiyecekler değil, bu haftaki bölümde Talas'ta yeni açılan sarnıçlı yeraltı şehri, bir koleksiyonerin müzeye dönüştürdüğü evi, halı dokuyan Kayserili hanımlar ve Gesi Bağları'ndaki Gilaburu Festivali'nden enstantaneler de var.
Yanda fotoğrafı görülen tatlının adı "nevzine". İnternette Başkan Obama'ya bile sunulan (ben de yeni öğrendim) nevzine tatlısı ile ilgili pek çok bilgi var. Şimdilik sadece şerbetinde pekmez olduğunu ve çok lezzetli olduğunu söyleyeyim. Gerisini arzu ederseniz programda görebilirsiniz. Çarşamba 20:00'de, Kanal 24'te... (Televizyondan izleyemeyenler kanalın web sitesinden canlı olarak izleyebilirler.)

31 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Offf Tijen'ciğim bu ne böyleee!!! Harika görünüyor biz dün eşimle Taraklı'nın tekrar bölümünü izledik çok keyifliydi. Öpüyorum seni kocamannn!!!

Sevgiler,
Evren

HÜLYA dedi ki...

Sevgili Tijen,
Bir an önce çarsamba olsun istiyorum :-)
iyi çalismalar iyi günler dilerim. Sevgilerle Hülya

Unknown dedi ki...

her ne kadar bende hafiflemeye baslasamda malesef bu konuda 1 2 günden fazla ilerleyemiyorum:)heleki bu tatli benim önume gelmis olsaydi sanirim bir lokmayla kalamazdim kayresiye gidipde en cok yemek istedigim bi yemek varsada mantidir gercekten tadini cok merak ediyorum sevgilerle :)

Tijen dedi ki...

Evren'ciğim çok teşekkürler! Programı izlemene çok seviniyorum. Hele de eşinle izlemene daha çok sevindim (hani pazar akşamı maç falan olur ya???)
*
Sevgili Hülya,
Çok teşekkürler. Ben de!
*
Karabiber,
Bazen bana da öyle oluyor. Hafiflemek çok da kolay değil, hele de iştahı çoksa insanın.

Narince dedi ki...

Duyduk da yiyemedik bu tatlıyı, hanımlardan ayrıntılı tarif aldıysan bakarız çarşambaya, yapmaya uğraşırız şekerim:)

Tijen dedi ki...

Necla'cığım,
Kaşık-bardak ölçüsüyle almadık tarifi ama internette bol bol tarif var. Benim tattığım pekmezli olan. Bazı sırf şekerli tarifler de gördüm ama sanırım bu asıl yapılış şekli değil.

Narince dedi ki...

Nasıl yaptın köz patlıcanlı sosu? Ben közleyip koymaya çekindim hep sulanır belki diye. Geçen gün bizim yemek grubunda da sözü geçti. Bi söyleyiversen şu garibe:)

Limon çiçekleri dedi ki...

Ah Tijenim ah!Bitirdiğin andır beni çarşamba günü!Çok özledim memleketimi!Merakla bekleyeceğim.Eniştem Gesili olduu için sık sık gideriz Gesiyede.Bu arada gilaburudan annem bayağı bir yaptı.Kış için.Suyu sıkılıp sıkılıp içilecek:))

Esma dedi ki...

baklava gibi hamuru açılarak yapılan bir tatlı değil herhalde ama çok güzel bir görüntüsü var izlemeliyim mutlaka :-)
Esma

Tijen dedi ki...

Esma hanım,
Yapımı oldukça kolay görünüyordu. Kek yapar gibi bir hamur hazırlayıp (katıca) elleriyle bastırarak tepsiye yaymıştı yapan hanım. Üzerlerine ceviz koyup fırınladı ve şerbetini döktü!

mimosacafe dedi ki...

şerbetinin pekmezden olması çok cazip ve sağlıklı geldi kulağıma. denenilesi en kısa zamanda.

Bu arada, keşke Ayvalık'a gelebilseymişsin! Tanışmak harika olurdu. Kürşat ailesinin yemeklerinden çıkan lezzetin şaşkınlığını hala üzerimden atamadım :) Ali Bey'in annesinin de methini duydum. Bu arada web sitelerinde o muhteşem lor tatlısının tarifini buldum. Kesinlikle uygulayacağım!

Ferkay dedi ki...

TİJENİM PROGRAMI BAYILA BAYILA İZLİYORUM.SEN GÜLDÜKÇE EKRANDA BANA GÜLÜYORMUŞSUN GİBİ GELİYOR SEN TAM ÖLÇÜLERİ ALMASANDA DOĞAÇLAMA YAPARSIN HERHALDE BİZDE SENDEN ALIRIZ DEĞİLMİ.
ÖPÜYORUM...

Tijen dedi ki...

Feray'cığım ne tatlısın! Tabii ki sana gülüyorum başka kime güleceğim ki? Sana öyle hissettirebilmek ne güzel.

Tijen dedi ki...

Ebru,
Keşke!
Son senelerde hiç kısmet olmadı şenliğe katılmak. (Fatma Betül hanımın lor tatlısı gerçekten çok özel. Sırrı neredeyse sadece lor peyniriyle yapılıyor olması, öyle anlatmıştı. İçinde çok az un oluyormuş. Ben de o anlattıktan sonra yapayım dedim ama şerbetli tatlı yemeyeyim diye yapmadım.

LeylaK dedi ki...

Merhaba Tijen, şu fotoğrafa bakarken içim gitti inanki , ne güzel.. doğru demiş, keşke paket yaptırsaydın :) iyi gezmeler.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

zeymurancafe dedi ki...

merakla beklıyorum sunacagın kayserı lezzetlerını:)

beste dedi ki...

Gesi Baglarini ben Bodrum'da zannediyordum cografya bilgisi 0, paket kismina katiliyorum cok iyi fikirmis:)

Narince dedi ki...

Sana eskiyi, sevdiğin dostunu anımsattım sabah sabah, huzurla uyusun. Yapmıştım pakora çok önceleri bak ben de bunu unutmuşum. Günün aydın olsun...

Tijen dedi ki...

Leyla,
Keşke!
*
Zeymuran,
Dilerim tekrarını izleyebilirsin, pazar 19:15'te.
*
Beste çok alemsin! Gesi Bağları ve Bodrum? Aslında olabilirmiş de neden olmasın?
*
Sağol Necla'cığım!

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Canım tijencigim
Ne kadar uzucana bir zaman olmuş a
Misafirin olmayalım...iyiki arada ses veriyorsun...

BEN bu güzelliklere çok aşina biriyim
tüm site neredeyse Kayseri'li
Unutulmaz lezzetler gercekten de..
Tüm seyahatlerinde basarılar dilerim.. Hersey gönlüne olsun canım benim.

çeşnici Handan dedi ki...

Kayseri'ye her gidişimde mutlaka yediğim bir tat bu nasıl da güzel şimdi fotoğrafı görünce ağzım sulandı. Programınla bizde gezip görüyor ve bilgileniyoruz ne güzel. Teşekkürler.

Hülya dedi ki...

Benim yarı memleketimdir Kayseri..
Sevgiler Tijen'ciğim..

Selma dedi ki...

Merhaba Tijen ablacim, tak sepeti kendi koluna'yi takip ediyorum, cooooooook guzel..Basarilariniz devamini diliyorum :)
Selma

Oglak Kizlari dedi ki...

Yoğunluk filan anlamam. Yeni yazı isterim. Bu akşam da tv başındayım. Not aldım, telefonum ötecek.

Ellerine, ayaklarına sağlık.

Gururlu sanal arkadaş Çiğdem

Peritozu dedi ki...

yurt dışında olduğumuzdan bölümlerinizi düzenli olarak seyredemesek de, facebooktan tekrarlarınızı kesinlikle kaçırmıyoruz. bu bölümde de yine harikalar ortaya çıkmış. tüm ekibinizin gönlüne, yüreğine sağlık

durutarifler dedi ki...

Ben Kayseride üniveristeyi okudum. bilemezmiyim oranın lezzetlerini.
Yağlamanın pratik versiyonu yapılır bile bizde
Sevgiler

sare dedi ki...

Sevgili Zen, beğeniyle takip ediyorum tv programlarınızı... Çok sıcak ilişkiler ve güzel yerler ve yemekler....
Nevzine'yi bir kez tv de görüp denemiştim, çok beğendik. Şekerpare hamuru gibi bir hamur hazırlanıp yayılıyor üzerine dövülmüş ceviz ve tekrar hamur şeklinde ben şerbet dökmüştüm.(aklımda kalan şekliyle)
Emeklerinize, paylaşımlarınıza teşekkür ederim.
Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Merhaba Sare,
Çok teşekkürler beğeniniz için. Nevzine güzel bir tatlı değil mi?
*
Nilay'cığım,
Kayseri'nin lezzetleri bir programa sığacak gibi değil!
*
Sevgili Peri Tozu,
Çok teşekkürler!
*
Teşekkür ederim gururlu sanal arkadaşım Çiğdem!
*
NuNu'cuğum, sevgili Handan, Selma ve Hülya,
Affedin ne olur hemen yanıt yazamamışım. Oysa yanıtsız bırakmayı sevmiyorum.

Ozlemaki dedi ki...

Tijen, elimde alışveriş torbalarıyla koştur koştur geldim eve hemen 24'ü açtım ama İznik bölümünün sonuna denk geldim, tekrarı ne zaman olacak?

Tijen dedi ki...

Özlemaki,
Çok haklısın geçen haftadan beri güncelleyemedim siteyi. Pz.tesiden beri çekimdeyiz, o yorgunlukta olmuyor. Neyse yarın akşam eve dönmüş olacağım. Artık yeni haftanın haberini veririm. (İznik'in başka tekrarı yok ama haftaya sanırım facebook sayfamıza yüklenir.)

Ozlemaki dedi ki...

sabırsızlıkla bekleyeceğim Tijen, çoook büyük keyfle ve gururla izliyorum -ve bu arada eksi 15 kg oldum :))