24 Ağustos 2011

Var mı ev gibisi

Tak Sepeti Koluna hayatımı öyle bir değiştirdi ki burada anlatmakta zorlanırım gibi geliyor. Yaşama sevincim, heyecanım geri geldi. Öğrenme aşkım depreşti. Her yeni insan, her yeni konu bir başka sevindiriyor beni. İçim ürperiyor bazen o insanları düşününce. Sevgiden. Onları korumak, kollamak istiyorum. Pala'yı, Leyla teyzeyi, Türkan teyzeyi, İlhan'ı, Bibileri, Mustafa abiyi, eşi Kıymet'i, Şükran hanımı, Filiz hanımı, Cahit amcayı, Selahattin amcayı... Tattığım yiyecekleri, bağlarda bahçelerde gördüğüm sebzeyi, meyveyi, üç kuşaktır, beş kuşaktır sürdürülen gelenekleri, anlatılan hikayeleri... Hepsini seviyorum. İçime sinmeyen, gönlüme girmeyen hiç bir şey yok izlediğiniz bölümlerde. Sadece gönül rahatlığıyla gideceğim adresleri anlatıyorum size, gerçekten özel insanları, lezzetleri tanıtıyorum. Bu gezimizde de yine yukarıdaki satırları doğrulayan insanlar, anlar, tatlar çıktı karşıma. Dostlarla buluştum, yenilerine yönlendirildim yahut yolda karşıma çıktılar. Sevindim, gülümsedim, kalbimi açtım. Onlar da açtı evet. Bazen gözyaşları paylaşıldı, bazen kucaklaşıldı. İşte böyle dostlar. Geleneksel olanın, adil olanın, iyi olanın, sağlıklı olanın, doğal ve doğru olanın peşine düştük. Resimdeki gibi tombul acurlar çıktı, susuz domatesler, ne zaman başlatıldığı bilinmeyen mayayla yoğrulan ekmekler, eğrilmiş omurgasıyla tarlasını çapalayan ninelerin yetiştirdiği bamyalar, açtığı börekler... Her seferinde onlarla kucaklaşıp eve döndüm. Eve, alıştığım, bildiğim yere. Bir yanım onlarla olmayı istedi, öte yanım eve varmayı. Elimden geldiğince dengelemeye çalıştım bu arzuları. Hiç unutmadım kim olduğumu, nerede durmam gerektiğini. Dilerim hep öyle devam eder.

10 yorum:

Hilal dedi ki...

Tijencan,

Bizlerle paylaştıkların için kendi adıma teşekkür ederim :) Senin de dediğin gibi, dilerim hep böyle devam eder.

Sevgiler,
Hilal

meleginmarifetleri dedi ki...

Bence insanların yaşamı boyunca unutmamaları gerekn tek şey kim oldukları bir sınırda durmaları...
Keşke herkes senin gibi olsa Tijencim..
Kolaylıklar diliyorum sana........

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sen hiç farklı değildin ki bundan..
senin en sevdiği yanın kendin olabilmen !
başka türlü olamaz da sanırım !

YELDA dedi ki...

her yeni yazınızı heyecanla bekliyor zevkle takip ediyorum, kitaplarınız kütüphanemi ayrı şenlendiriyor, hep bizimle kalın Tijen Hanım :))
Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Hilal'ciğim,
Sağol canım!
*
Melek'ciğim,
Evet o sınır çok önemli. Geçince her tür saçmalık oluyor değil mi?
*
NuNu'cuğum,
Ah o senin incelikleri gören gözlerin, tatlı dilin... Ne yapacağım ben seni?
*
Sevgili Yelda,
Çok teşekkür ederim. Ne güzel birlikte olmak!

Gulcin dedi ki...

ne de guzel anlatmissiniz.
insanin yaptiklarindan boylesine keyif almasi harika
umarim hep boyle devam eder!

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Hiç huyum değildir aslında ama kıskanıyorum desem yeridir.
Bayılııyoorum seyrederken, zaten geziyi hele böyle eğitici, tanıtım ve değişik yerlerde olmayı çok severim.
Birde "Hayat gezince güzel" programını bu denli zevkle seyrediyorum. Yaşama sevincim geldi diyorsun ya çok haklısın.
Gönlünce yaşa, her zaman zevkle takipçinim.
Sevgiyle...

caferengigül dedi ki...

Yerinizde olmak vardı diyorum sadece....Ve tüm paylaşımlarınız için teşekkürler.Paylaşmasanız bilemezdik,öyle değil mi?Sevgiler.

Esma dedi ki...

Bir ara hafif tarifler yazıp kalorisini de verirdiniz onları ben çok seviyordum.Artık yapmıyorsunuz ?Zamanınız yok ondan herhalde...
Bu akşam 9 da nereye gidiyoruz.?
Kolay gelsin sağlıkla kalın
Esma

Tijen dedi ki...

Esma hanım haklısınız tarif veremez oldum. Yolculuklar ve yolculuk aralarındaki yoğunluk yüzünden daha çok. Yemek yapmaya da hafiflemeye de fırsat bulamıyorum bu ara. Bu akşamki durağımız Bozcaada, birazdan bloga da yazacağım.