31 Ocak 2008

Ondan nasıl vazgeçer insan?

Biraz önce Pelin'in sitesine bakıyordum, Gurmenet'ten sipariş ettiğim güzeller geldi diye yazmış ve listelemiş aldıklarını. Nasıl sevindim! Muzi benim en kıymetli dostlarımdandır. Şimdi Sibel'ciğim de onunla çalışıyor ve bu işi büyük bir başarıyla sürdürüyorlar. Neler yok ki Gurmenet'te, her tür baharat, bakliyat, bilumum uzakdoğu yemeği malzemesi, pek çoğunu Türkiye'de kolay kolay bulamayacağınız pastacılık malzemesi, kahveler, unlu gıdalar, yağlar, ithal peynirler, kuru mantarlar, kuruyemişler... Fiyat açısından da onunla rekabet edebilecek kaç kişi vardır bilmiyorum, Muzi gerçekten çok düşük bir kar oranıyla satıyor her şeyi. Hele de çalışıyorsanız veya bu tür malzemeleri bulamayacağınız yerlerde yaşıyorsanız hemen veriyorsunuz siparişi, Pelin'in dediği gibi, iki gün sonra geliyor... O heyecanla ben de gidip siparişimi verdim, şimdi oturdum bekliyorum. (Üzerinden 24 saat bile geçmeden gayet güzel paketlenmiş olarak geldi güzellerim, tavsiye ederim!)
*
Bu fotoğraf yeni değil. Üç yıldan çok olmuş çekeli. Yenisini de çekebilirdim ya, bu fotoğrafı seviyorum. Bu yazı da bu fotoğrafla birleşsin, ne çıkar. Ondan nasıl vazgeçer insan diyorum ya, hiç sevmeyenler de var onu. Anlamış değilim nasıl ve neden sevmediklerini. Asla da anlayamayacağım sanki. Onunla tanışalı epey oldu. Anadolu'ya has bir meyve değil, bize sonradan gelmiş. Bana söylenen, bundan 30 yıl kadar önce bir ziraat mühendisinin getirip denemek için Antalya'daki Narenciye Enstitüsü bahçesine diktiği. Avokado çabuk meyve verebilen bir ağaç. Diktikten 3-4 yıl sonra meyve alabiliyorsunuz. Ancak yalnızlıktan hoşlanmıyor bizimki, ille de eş istiyor kendine. Dişiyle erkek birlikte yaşayacak. Yoksa meyve vermeyi reddediyor. Ne garip değil mi? Buralara girmeye gerek yok çünkü ne yapıp ediyor, meyve veriyor bizimki. Pek çok türü var ama gördüğüm kadarıyla Türkiye'de 3-4 türü var ancak. Bunlar farklı dönemlerde olgunlaşıyor. Yani eğer Antalya'daysanız, ithal avokadolara yüz vermeden, Eylül-Ekim ayından itibaren, Mart-Nisan'a kadar rahatlıkla ve de bol bol yiyebiliyorsunuz. Bugün mesela, Narenciye Enstitüsü'ne yürürken ne kadar şanslı olduğumu düşündüm. Hava güneşli, ılık. Bahardan kalma bir gün. Benim asıl sevdiğim, tırtıklı kabuklu, olgunlaşınca kabuğu siyaha dönen avokadolar çıkmış. Hem de kilosu sadece 2 ytl. Tutmayın beni demişim, başlamışım doldurmaya. Zor durdurmuşum kendimi ve hayallere dalmışım. Hmmmm şimdi ben bu avokadolarla neler yaparım. Aklıma bir salata gelmiş, kaç yıldır yapıp bayıla bayıla yediğim. Patatesler haşlanır, şöyle hardallı, sarımsaklı bir sosla soslanır. Yeneceği zaman avokado ve bol su teresi doğranır, karıştırılır. Aman efendim, ne güzel yenir.

53 yorum:

Adsız dedi ki...

Gerçekten de yemeyenler var onu Tijen'ciğim, benim gibi. Sen tavsiye ettiğine göre aklımda olacak markete giderken.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Avokadoyu çok seviyorum, Tijen.
İki avokadoyu iki gün önce, kesekağıdına koydum, mutfak tezgahının sakin bir yerinde olgunlaşıp, yumuşamalarını bekliyorum.
Bu patatesli tarifi mutlaka deneyeceğim, çok lezzetli olacağından eminim.
Harika!

Apartmanımızın bahçesinde bir avokado ağacı çıktı, kendiliğinden.
Allah bilir, benim yediğim avokadoların birinin çekirdeğindendir.:)
Uzayıp gidiyordu, demek eş istediğinden meyvesizmiş. Ben de, İstanbul'da bu kadar büyüdüğü bile iyi, nasıl meyve versin diyordum. Kendisine bir eş bulsak, belki de yavrulayacak.
:))

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

Öncelikle ziyaretiniz için çok teşekkür eederim.
ah o avokadoyu bende sevmiyorum. bir türlü alışamadım tadına.
ama bende pazarda markette kilosu 2liradan görsem kilolarca alırdım gözüm kapalı heralde:)..insan ucuz bişi görmeyiversin..alışkanlık yapmış bende:)kesin verdiğiniz salata tarifini denerdim ama:)
yazı ve fotoğraf çok güzel..
sevgilerimle...

Leziz Tarifler dedi ki...

Tijen'cim, sayfana girer girmez avokadonu görünce aklıma, yumuşaması için dün akşam gazete kağıdına sarıp, kaloriferin yanına koyduğum avokadolar geldi. Gittim baktım henüz kullanacağım yumuşaklığa gelmemişler. Umarım cumartesi akşamına hazır olurlar, çünkü misafirlerime avokado ezmesi yapmak istiyorum. Tijen'cim gerçekten çok şanslısın ben daha dün İstanbul'da yerli avokadonun tanesini 1.90 ytl ye aldım. Patatesle, salatada, karidesle, diğer deniz ürünleriyle süper giden, özellikle bayanların cildine çok faydalı bir bitki imiş avokado. Ben de yumuşamış avokadoyu ezip, limon suyu, sarımsak, tuz ve karabiberle kavuşturuyorum. Denemeni tavsiye ederim. Kızarmış ekmekle enfes gidiyor. Bir önceki postta resmini yayınladığın anemonlara da bayıldım bu arada. Akşam akşam içime bir huzur geldi hala bu güzellikleri görebildiğimiz için şanslı olduğumuzu düşündüm. Çok fazla yazdım. Başını şişirdiysem, kusuruma bakma. İçimden geldi..:))..Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Zeynep'ciğim,
Alıp da beğenmezsen üzülürüm ama eminim beğeneceğin bir tarif vardır. Bak Feyhan'ın nefis tarifleri var!
*
Ekmekçi hanım, ekmekçi hanım,
Lütfen avokado ağacınıza eli yüzü düzgün bir hanım kız bulunuz. Yalnız mı kalsın çocukcağız?
*
Sevgili Özlem,
Ucuz diye al istemem avokadoyu. Hem o da üzülür buna!
*
Ooo Feyhan'cığım,
Sende çok tarif var. Ben de onu farklı şekillerde değerlendiririm ama en sade halini bile çok seviyorum.

La Madame Chapeau dedi ki...

Salsa niyetiyle yemeye bayılıyorum. Püre olarak da...

Ve bu Narenciye Enstitüsü'nü çok merak ettim. Mecazi bir kullanım mı yoksa gerçek mi? Eğer gerçekse biran önce güneye inmemiz lazım Maşuk'laaa...

İstanbul çok büyük bir aşk, tutku hatta! Ama güneye ve Ege'ye içimiz gidiyor... :'(

La Madame Chapeau dedi ki...

Ya... Ağl'ıyc'ammm :(((

La Madame Chapeau dedi ki...

Tanrım! Tam cennetmiş ve benlikmişşş!

Kamkatın güneyde üretimi yoğun mu Tijen? İstanbul'a ulaşıyor mu? (Makul fiyatlarda?)

NiNo dedi ki...

ben almim :) neden sevmezler anlamam demisin ya :) ne yalan solim neden sevmemistim bende hatilayamadim :D antalyaya gelirsem birde senin elinden yiyim bakem belki baska oluyodur :)

Adsız dedi ki...

Avokadodan guzacomole yapiniz:

Olmus avokadoyu, ezilmis sarimsak, ufak centilmis kuru sogan, domates, tuz ve limonla karistiriniz. Misir cipsi ile ham hum yiyiniz. Yanina buz gibi bir bira. Cok asiri koyuysa, az biraz su ile sulandirilabilinir.

Sandoviclerinize ince bir dilim ekleyiniz. Bugun bizde tavuk gogsu ile yaptigim bir sandovicte, hic de ince olmayan bir dilim vardi: Tavuk gogsu haslanir ya da izgara edilir. Minik minik kesilir. Icine minik dogranmis kuru sogan, kereviz sapi, mayonez. Iki dilim sandoviclik ekmege konulur, sadece boyle de olur ama bir olmus avokado yarisi ile... Uf.....

Bu tavukgogsu sandovice aslinda ince dilim elma da nefis oluyor. Ve brie denilen peynirden ince. Belki birkac kuru cevizin kucultulmusu... Yahu, biz avokadodan bahsediyorduk!

Arkadaslarimin bahcesinde dev gibi bir avokado agaci var. Her yil, oradan belki yuzlerce avokado mahsul (!) aliyorlar. Bize de dusuyor tabii birazi. ;o)

Bayilirim.

Ha, bir de ton baligi konservesinin suyunu atiniz. Yukaridaki tavuk gibi hazirlayiniz. Ama avokado parcalari ile, kivircik salatanin ustune yayiniz. Limon ile. Ya da avokadoyu yariya bolunuz, cekirdegi cikarip, bir yariya ton salatasini yerlestiriniz. Tabii kivircik bolumu olmayacak. Tatli kasigi ile girisiniz. Cok nefis. Yahu, ben daha yeni aksam yemeginden kalkmis idim!!!! :oP

www.elifsavas.com/blog

Zamandan Sızan dedi ki...

evde saksıda büyümeye çalışan tesadüfen yetişmiş bir avakado ağacım var..(şimdilik bitki kılıklı) biraz nazlı nazlı demek ki eş ararmış kendine..

SOFRAM dedi ki...

Sevgili Tijen Hanım, ne tesadüf ben de bugün avokado salatası tarifi vermiştim. Daha önce de sayfalarınızı gezerken avokadoyla ilgili yazınızı görmüş ve ilk yorumumu oraya yapmıştım. Hep bakışıp durduğumuz avokadoyla tanışmamış geçtiğimiz yıl oldu, ama daha önce alıp deneseymişim diyorum.Ben çeşitli şekillerde denedim,omlet, ezme, sote, salata yaptım, hepsi de ayrı bir lezzet oldu, biz ailecek çok sevdik.Hele de salatasına bayıldık. Ama ne yazık ki Samsun'da çok pahalı tanesi 5 ytl nin üzerinde, ama bu sırada indirim yapmışlar tanesini 2,5 ytl görünce hemen aldım. Sizse kilosunu 2 ytlden almışsınız ne güzel.Biz de internetten araştırmış, çekirdeklerden yetiştirileceğini öğrenmiştik, hiç olmazsa annemlerin bahçesinde yetiştirelim diye.İnşallah yapabiliriz.
Güzel paylaşımınız için çok teşekkürler...
Sevgilerimle...

Sanem dedi ki...

Ben yemedim hiç. Tadı konusunda birşey diyemem o yüzden. Ama fotoğrafı büyütüp de bakınca yorum penceresinde buldum kendimi. O nasıl bir yeşildir, o nasıl bir canlılıktır öyle!

Adsız dedi ki...

Afiyet şeker olsun :)Tarif çok ilginç yalnız, mutlaka denemek lazım...Sevgiler...

Yesim dedi ki...

Ben de dün almıştım marketten 2 tane, pazara kadar olgunlaşsın sabah kahvaltımızı renklendirsin diye :)
Sevgiler,

Bocuruk dedi ki...

Tijen'ciğim,
Ben de yemedim hiç. Burada büyük marketlerde görüyorum ama alışkanlık yok ya almaya yeltenmedim. Ama fotoğraf ve anlatımın o kadar güzel ki. Bir deneyeyim ben de. Bakalım sevenlerden mi olacağım sevmeyenlerden mi?
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

selam..bende avakado sevenlerdenim..sıksa salatasını yaparım.helede balık yemeklerinin yanına çook yakışıyor:))sevgilerimle..

pelin dedi ki...

Antalya da bu kadar ucuz avokado bulabilmeniz ne kadar güzel.Ben de çok seviyorum ama yağlı olduğunu için kendimi biraz geri çekiyorum. sevgiler

tata dedi ki...

Ilkokula yeni baslamistim. Bir komsumuz Israil'e gitmisti. Dönüsünde ici tereyag gibi yagli yesil armutlardan bahsetmisti. Adini hatirlayamiyordu. Münih'e gelince tanistim tereyagli armutlarla. Buraya da cogunlukla Israil'den geliyor.
Simdi sirada senin tarifini denemek var.
Sevgiler

Tijen dedi ki...

Güzel tarifler için teşekkürler herkese. Belki böylece sevmeyenler ya da henüz tatmayanlara avokado yedirebiliriz.
(Aman diyeyim, iyice yumuşamadan kullanmayın, yoksa ömür billah sevmeyebilirsiniz. Tabii iyice yumuşamış olarak da almayın, bırakın oda sıcaklığında kendiliğinden yumuşasın. Bir de, evet kalorisi çok, yağlı ama yağı bitkisel bir yağ, bir araştırmaya göre de kolesterolü düşürüyor. Yani margarinden her zaman daha iyi bizim sevgili avokado!)

ginger dedi ki...

İlk tanışmamızda bende sevmemiştim kendilerini.Ama yanlış tarifle karşılaşmışız meğer.Balla falan karıştırmışlardı.
Pek uyuşmamıştı damak tadımız. Sonra dilim dilim kesip sarımsaklı,ekşili ve birazda zeytinyağlı çıktılar karşımıza.Eh işte o zaman "Yiyin Gari" olmuştu.Pek te güzel olmuştu.

Feyza Fidan dedi ki...

Tijenim benimmm, şimdi anlatacağım şeyden sonra aman bu kadın ne cahil deme sakın :))))))
Dünya mutfakları etkinliği için Meksika Mutfağından bir iki tarif buldum ve malzeme listesi yaptım..Tariflerden birinde avakado vardı. Tamam dedim onuda listeye ekledim..Neyse uzatmıyim, avakadosuz tarifi yapmaya karar verince kaldımı o avakado elimde ( 1 tane almıştım, çünkü markette tanesi 2,69 ytl idi :) Bir kaç gün sonra bide ne göreyim o canım meyve kararmış, simsiyah olmamış mı? Tühh dedim kendime e be kadın zayii ettin o kadar para verdiğin meyveyi ve hoopp çöpe attım :(((((
Şimdi seni okudum ve anladımki makbulü zaten kararmış bir avakadoymuş.
E ne denir şimdi bana ?????

Damak Tadı dedi ki...

Ne güzel paylaşmışsın bizimle Avakado anını canım Tijen'im..))
Bende ilk kez Almanya'da tanıştım kendileri ile..))Tadına bakmadan önce arkadaşlardan tatmak ve denemek istemiştim.Nedeni nasıl yenildiğini,nerde kullanıldığını bilmediğimdendi endişem..
Ben Almanların, Avakado dilimlerine bol karabiber ekip yediklerini gördüm ve sevdim halende öyle yerim..))

Senin salatanla ise çok nefis olacağı kesin..O güzel gönlüne sağlık derya gönüllü Tijen'im..)

Çok tatlısın ve bir o kadarda iyisin.)

Kocaman sevgilerimi gönderip mutlu ve huzurlu hafta sonu tatili diliyorum.

Anneciğin ellerinden öpüyorum..

Adsız dedi ki...

Tijen ablacım biz de 1 yıldır yiyoruz bu güzel meyveyi.
Eşim de ben de çok seviyoruz, sade olarak üstüne limon sıkarak veya Tarçının Mutfağındaki güzel Avokadolu dip tarifini yaparak galeta ile yiyoruz.
Senin tarifini de deneyeceğim.
Sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Bende ilk yedigimde sade olarak yemistim,ama sevmemistim saltasini yedim biraz daha lezzetliydi,olsada yesem dedigim meyvelerden degildir
herhalde alismadik önceden yoktu Türkiyede

Alev dedi ki...

Tijencim

Bende cok seviyorum bu meyvayi. Biz genelde Meksika usulu guacamole yapip yiyoruz. Ama Avacado dan cok farkli seylerde yapiliyormus ama henuz denemedim. Benim minik prensesim de pure yapiyorum bayila bayila yiyor.

Adsız dedi ki...

Selam. Bugün METRO gastro nun ocak şubat sayısındaki yazını okudum çok güzel eline diline emeğine sağlık.İyi çalışmalar.ZENGİLE

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Tijen'ciğim,
Ben de hiçanlamamışımdır avakadoyu sevmeyenleri:) Şöyle, hafif limon, sarımsak ve tuzla bile tadına doyulmaz, kaldı ki senin tarifinle sanırım, yeme de yanında yat olur:))
Benim avakado aşkım, bahçemize 2 avakado çekirdeği gömüp, filizlenmesini zevkle, huşu içinde seyretmeye kadar gitti:)) Şimdi mini bir ağaççık, dört gözle bekliyorum, meyve vermesini:))

Sevgiler.......

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Sevgili Tijen bir sefer arkadaşımla marketetten aldık arkadaşım yemiş çok beğenmiş alalım dedi aldık ama ikimizde boyle kötü bir şey yememiştik bir dahada görünce hiç bakmadım bile zehir gibi bir şeydi biz almasınımı bilemedik siz bu kadar methedince biz bir yerde yanlış yaptık herhalde diyorum. Sevgilerimle canım güzel gönlünce bir hafta sonu diliyorum .

Tijen dedi ki...

Sağolunuz Zengile dostum,
Epey zamanımı aldı o yazı!
*
Gül'cüğüm, muhtemelen olgunlaşmadan yediğiniz içindir. Avokado da aynı Trabzon hurması gibidir, olgunlaşmadan önce feci ama olgunlaştığında harika.
*
Sırma saçlı Rapunzel,
Al benden de o kadar!
*
Alev'ciğim,
Ben çorbasını bile yaptım ama pek iyi hatırlamıyorum, yani olumlu hatırlamıyorum.
*
Baharlı komşum, Gül'cüğüm, Eda'cığım,
Sizlere de yorum yazdım gibi kalmış aklımda ya göremedim burada.

NiNo dedi ki...

o meleklerin duasi olmasa.. bilmemmi yalniz olmadigimi :)

Hanife dedi ki...

Ben de basta pek isinamamistim kendisine. Ama simdi askimiz cok buyuk. Bayiliyorum.
2 lira ne iyi fiyatmis oyle Tijen"cigim. Burada tanesi bir ara 1,5 dolar olmustu. Simdilerde 90 kurus civari.
Su teresiyle cok yakisiyor gercekten, dur aklima dustu, ben de alayim bu hafta sonu su teresinden..
Sana guzel ve sicak bir hafta sonu diliyorum..

Adsız dedi ki...

Canımın içi şeker Tijenim, birincisi çift olunca meyve vermelerine şaşırdım.. :)

Ben avakadoyu yemeye çalışan ama çokta tercih etmeyen biriyim. Ama nedenini biliyorum nasıl yiyeceğimi bilmiyorum :) Yani neyin içinde kullansam leziz olur kestiremiyorum. Birkaç dip sos yapıp yiyorum sadece.

Şimdi bu patatesli salatayı denemezmiyim.. :)

Öpüyorum canım Tijenim.

sevgiler.

http://www.misssgibi.com/

ayşegül laçinler dedi ki...

Avokado hiç yemedim ama hep aklımdaydı, heyecanlandım, alıp denemeliyim. Tarifler için de herkese teşekkürler ve sevgiler.

Zeynep dedi ki...

Sevgili Tijen ben de pek bilmem avakadonun tadını.Ama denemek istiyorum,verdiğin tarifi uygulayarak.
Sevgilerimle

NESRIN dedi ki...

Kilosu 2 ytl mi?Ne kadar ucuzmus.Ben onu soyle bol eksili guacamole yapip film izlerken cipslerimle birlikte goturuyorum.Denedinmi hic bilmiyorum ama bi dene tavsiye ederim.

Mutfak Havlusu dedi ki...

fotoğraf çok güzel Tijen ablacım.
seninde dediğin gibi bize biraz yabancı bir tat açıkçası değişik tatlara bu kadar meraklı ben avakoda hiç yemedim ve nelerde çok sık kullanılır bilmiyorum.
mesela ekşimsimi tatlımı nasıl bir tadı var birde tatlı tarzı lezzetlerde oluyormu?

bir demet feslegen dedi ki...

Hakikaten çok şanslısın Tijen.. Ne güzel betimlemişsin, canım çekti tüm o manzaraları ve o salatayı :)
Bu arada seni sobeledim. Umarım vakit bulabilirsin :)
Sevgiler

Tuğba dedi ki...

Tijencim,
Linkini bağlantılarıma ekliyorum,yazı ve resimlerin harika!
Sevgilerimle..
http://www.keyiflimutfagim.com/

Gizem dedi ki...

Aaaa cekirdeginin cicegi de cok guzeldir. dekoratif amacli eve pek yakisir.
cicek vermesi icin gerekeni tarif etmeye calisayim.
dar agizli bir vazonun tepesine cekirdek oturtulur ama nasil. 4 yanindan kurdanlar batirilir, poposu havada kalack sekilke kurdanlar vazonun agzina kondurulur. su da kondu mu vazoya, yeseriverir.

yagmur dedi ki...

Sadece cips yaninda yenemdigini bilmek baya hosuma gitti :) Eline saglik Tijen ablacim..

Adsız dedi ki...

gurmeneten bende sürekli alışveriş yapıyorum dediğin gibi hem fiyatları hem kalitesi hem sıcaklığı hem hemm harika
yani şimdi bu pazar çık evden ara bu güzel yeşil ötesini nasıl parlak insanın uzanıp alası geldii
sevgiler

yaban dedi ki...

Hem bir avokadosever hem de avokadosevdirirsin... :) Ben her gun bir tane yiyorum, yagi zararli degil kesinlikle cok faydali,, Hem de boyle hani demistim ya neredeyse elma gibi yiyecegim diye, .. sadece ustune limon suyu, tuz, karabiber,... tabii iyice olgunlasmis olmasi gerek, yoksa tadi yok..
sevgiler,,

Tijen dedi ki...

Yapacağım dedim ya, şu patatesli avokadolu meşhur salatayı hala yapamadım. Bugün de yemeğim var, yarına artık! Teşekkürler güzel yorumlarınıza...

pelince dedi ki...

Bende hiç tadını bilmeyenlerdenim.Benimde bazı yiyeceklerin lezzetine bakmasam da nedense bir ön yargım vardır:)Ama tarifleri okuyunca bende meraklandım şimdi.

İyi pazarlar sizede...

Sevgiler

Berceste dedi ki...

Önce Muzaffer beyin ne kadar kibar bir insan olduğunu söyleyerek başlayayım ben de söze... Olmayanı olur hale getirdi sağolsun. Artık Türkiye'ye gelince nereden bulacağım sorusunu da ortadan kaldırmış oldu. Sibel'in de onunla çalışıyor olmasına sevindim...

Avokado'ya ben de ilk görüşte aşık olamayanlardandım ama özellikle salatalarda çok arar oldum. Şöyle yeşil kereviz ile(hani burada celery denen ama kerevizin sapı kadar da kereviz kokmayan yeşili var ya...)avokado çok yakışıyor birbirine. Limonlu, zeytinyağlı, kekikli bir de sos yaptık mı harika, harika...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Tijen'cim,
sonlara dogru bahsettigin tarif gercekten kulaga cok hos geliyor, tadini hayal etmeye calisiyorum su anda, paylasimin icin tesekkürler.

Avokado'yu hep görürdüm ama fazla dikkatimi cekmeyen bir meyveydi, senin sayende bende bugün hemen almaya gidecegim.

Sana güzel bir hafta baslangici diliyorum ve öpüyorum canimcim..

Tijen dedi ki...

Umarım avokacılaştırdıklarımızın sayısı artar bu yazıdan sonra. Tek endişem yiyip de yüzünüzü buruşturmanız. İşte öyle olursa ne yaparım, bakın bunu bilemiyorum!

Sibel dedi ki...

Afiyet şeker olsun ablacım! Güzel sözlerin için de Gurmenet adına çok teşekkürler:)

Cafe Gusto dedi ki...

Avakadonun kilosumu 2 ytl.Aman tanrım ben Antalya'ya taşınmak istiyorum.Sevgiler..

Berceste dedi ki...

Avokadoculaştırdıklarınıza limonla ve kekikle yemelerini önerelim o zaman, ne dersiniz? Doğrudan yenirse tadı yağlı ve pütürlü çünkü.

.Adana Sofrası dedi ki...

Merhaba Tijen Hanım;

Avokadoyu ve avokadolu patates salatasını öyle hoş anlatıp albenili olarak sunmuşsunuz ki; özellikle de tüm yorumları da okuduktan sonra, muhtemelen, beni de avokadolulaştırdıklarınızın arasına katacaksınız. :)) Zira; çok uzun yıllar önce, ülkemizde fazla bilinmezken ve yeniyken, sorf çok faydalı diye avodaoyu denemiş ve maalesef damak tadıma uymadığı yönünde bir kanaat oluşmuştu. Artık nerede avokadolu tarif görsem önyargılı yaklaşıyorum genelde ve avokadoyu çok fazla tüketmem, tüketirsem de, sağlığa faydaları nedeniyle bir şekilde değişik gıda maddelerinin içinde kamufle ederek... Tıpkı, fazlaca sevmediğim kerevizi elma ceviz vb. ile karıştırıp salatasını yaptığım gibi.... Fakat muhakkak ki; her nimete de şükretmek gerektir. KIsaca avokadoya mutfağımda bundan böyle daha çok yer vereceğim; buna da evvelâ sizin meşhur salatanız ile başlayarak...... İyi geceler diliyorum. SEvgilerimle. "CaféBrunch(Adana Sofrası"

Ayşe Marika Sağlam dedi ki...

AVOKADOSUZ HAYATIN NASIL YAVAN OLACAĞINA İNANAN BİRİ OLARAK SEVMEYENLERİN ASLINDA DOĞRU SUNUMLA KARŞILAŞMAMIŞ TALİHSİZLER OLDUĞUNA İNANIYORUM.ANTALYADA YAŞAMAK BU TADIN HAYATIMA DAHİL OLMASINA SEBEP OLDU.ANCAK İSTANBUL GİBİ HER ŞEYİN SUNİSİNE MAHKUM KILINDIĞIMIZ BİR KENTTE,AVOKADO GİT GİDE İMKANSIZ OLDU.ŞİMDİ FOTOĞRAFIN YANI SIRA ANTALYAYI ANIŞTIRDIĞINIZ İÇİN DE TEŞEKKÜRLER