23 Mayıs 2006

Antep'ten çoook kısa selam

Simdi de Antep'teyim. Geziden pazar aksamüstü döndük. Aman o ne yorgunluktu. Yine de fazlasiyla degdigini söyleyebilirim. Çok ilginç bir deneyimdi. Hepimiz sürate ragmençok mutlu döndük. Halep'ten basladik. Halep Kalesi'ni gezdik, nefis bir ögle yemegi yedik. Sonra yollara düsüp Sam'a vardik. Gece Sam'da konaklama, ertesi sabah Sid Zeynep camisi, eski çarsi.. Dönüste Humus'ta yine harika bir ögle yemegi (ne yazik ki birbirine benzeyen seyler) ve Hama kentinden oraya has bir tatli alip eski su degirmenlerini görüp yola devam. Halep'te çarsi gezileri, kapali çarsi.. gece uykusu derken ertesi sabah ufak tefek gezilerle bitirdik. Ayrintili yazamiyorum vakit yok. Resim de yükleyemiyorum ama en kisa zamanda insallah. Yarin Sivas'a geçiyorum, cuma da Tokat'taki etkinlik basliyor. Kismetse haftaya pazartesi Burhaniye'deyim. O zaman uzun uzun yazar ve fotograflardan örnekler vermeye baslarim. Ancak sizi su anda içinde bulundugum bir nefis mekanla anadolu evleri'yle basbasa birakiyorum. Bir bakin ve en kisa zamanda Antep'e yolunuzu düsürüp gelin. Zaten Çagdas'ta yemek de yiyeceksiniz, çarsilari gezeceksiniz... Oooo! Haydin eyvallah.

Nilüfer dedi ki...

Ne zamandır böyle bir gezi yapmak istiyorduk, kimbilir ne zaman ama tecrübelerinizden faydalanırız artık... iyi yolculuklar... :)

z.pelin dedi ki...

oyyy :)) çok güzel ya.. orda olmayı isterdim.. bizimkiler tatil zamanın geldi dahada gerilmeden git bi turla gez diyorlar.. bilmiyorum gitsemmmi acaba ? tek başınada nasıl olurki... neysem sen dön bir de anlat bakalım bi :)... iyi yolculuklar...

Adsız dedi ki...

Halep`te Pistachio D`aleppo baklavacisindan baklava almadan dondum derseniz yazik olur valla

EvA yasam mektuplarim dedi ki...

fotograflari sabirsizlikla bekliyoruz. sevgiyle kal. maya

akçahan dedi ki...

Merhaba Tijen Hanım

Suriye gezisini ben ve Annem de çok istiyoruz. Dilerim kısmet olur bize de. Ben aslen, Sivas'lıyım. Şehrimizde olmanızdan mutluluk duydum. Sivas köftesini yemeden gelmeyin lütfen. Çiğdem lokantasının ki çok leziz. Mekan olarak çok iyi değil ama, köfteleri harika. Çerkezin kahvesinde bir kahve yudumlayın derim üzerine.Sevgilerimle.

Tijen dedi ki...

akçahan,
bugün fatma arkadasim beni çerkezin kahvesine götürecek ama et yemedigim için köfteyi yiyemeyecegim ne yazik ki. onun yerine 'iç' yemeye gidecegiz.
herkese selamlar! bence suriye gezisi yapilmali. tatli aldik halep'ten ama ismi o mu hatirlamiyorum.. bence antep tatlilari çok daha güzel!